حزب کمونیست کارگری – حکمتیست (خط رسمی)

 

دستگيري و سرکوب معترضین محکوم است!  

 

 

طبق اخبار منتشر رسانه های داخل و خارج از کشور، امروز دوشنبه ۱۸ آبانماه، بدنبال نمایش یک برنامه تلویزیونی، گروهی از معترضين که این برنامه را توهین به ترک زبانان دانسته اند، در شهرهای مختلف از جمله تبریز، ارومیه، زنجان و اردبیل تجمع کرده‌اند.

     براساس گزارش های دریافتی، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن این اجتماعات اعتراضی، از گاز اشک  آور استفاده کرده اند و تعدادی از معترضان را دستگیر کرده اند.

     به گزارش خبرگزاری مهر، "صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بابت برنامه روز جمعه ۱۵ آبان ”فیتیله“ از آذری ‌زبانان عذرخواهی کرده و گفت که مسئولان این برنامه توبیخ و برکنار شده‌اند".

     حزب حکمتیست دستگیری و حمله نیروهای امنیتی به معترضین را، قویأ محکوم میکند و خواهان آزادی بی قید و شرط همه دستگیر شدگان است.  

     توهین، تحقیر، تبعیض بر مبنای زبان و پیشینه ملی و مذهبی، بر مبنای جنسیت، اعتقادات و  گرایشات جنسی، و همچنین بر مبنای طبقه اجتماعی و حجم کیف پول، بخشی از هویت جمهوری اسلامی ایران است و بیش از سه دهه است که میلیونها نفر، و سه نسل را هرروز لگد مال میکند.

     جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر حمل مدال افتخار بزرگترین  حکومت رسما ضذ زن و  مبتنی بر آپارتاید جنسی در جهان، که بعلاوه مفتخر است مدال یک حکومت مبتنی بر آپارتاید نژادی و ملی، و "غریبه" ستیز، را نیز برگردن دارد. 

     فاجعه زندگی میلیونها شهروند با پیشینه افغانستانی، کسانی که علاوه بر خود، حتی کودکان و نسل های بعدی آنها هم حق داشتن برگه هویتی و دسترسی به آموزش و پرورش را نداشته اند، کسانی که سه دهه است بعنوان شهروندان رسما درجه دو از دسترسی به حداقلی از حقوق شهروندی محروم بوده اند، مهر فاشیست بودن حکومت را بر پیشانی جمهوری اسلامی ایران زده است. 

    مجازات برنامه ساز و تولید کننده و بازیگر برنامه تلویزیونی، تنها موجب پنهان کردن ابعاد تبعیض و نابرابری، و شستن دستان جمهوری اسلامی ایران بعنوان حکومتی است که بنیاد آن بر تبعیض و نابرابری و تحقیر نهاده شده است.

    سواستفاده جریانات قوم پرست از این اعتراضات برای دامن زدن به فضای ناسیونالیستی، جریانات قوم پرستی که خود منشا شکاف بین مردم با اعتقادات، زبان و پیشینه های ملی و قومی متفاوت اند، علاوه بر پنهان کردن دلایل و ابعاد تحقیر و توهین و تبعیض در نظام سراپا ضدبشری جمهوری اسلامی ایران،  که خود موجب تفرقه بیشتر در صفوف محکومین در سراسر ایران است! 

 

 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست (خط رسمی)

   ۱۸ آبانماه ۱۳۹۴