گزارش سخنرانی اسد گلچینی مهمان خانه مردم کلن



به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر و به دعوت خانه مردم کلن در تاریخ 5 مه 2012 اسد گلچینی عضو کمیته رهبری حزب حکمتیست در مورد اوضاع سیاسی ایران سخنرانی داشت.

 

 سخنران بر این تاکید داشت که کشمکش و نزاع های امپریالیستی "غرب و شرق" سایه اش را در همه جا و امروز در خاورمیانه و ایران گسترانده است و احتمال درگیری و نزاع بیشتری را با ارتجاع جمهوری اسلامی دامن زده است، احتمال وقوع سناریوی سیاه و نه انقلاب و تحولی به نفع مردم و طبقه کارگر، پیامد های حمله نظامی احتمالی به ایران و تحریم های اقتصادی از جمله نکات دیگر اصلی بحث بود.

 

 غرب و اسرائیل تحت بهانه های مختلف و با گره زدن اهداف خود به نارضایتی و اعتراض عمیق مردم و کارگران در مقابل جمهوری اسلامی اهداف ارتجاعی خود را دنبال میکنند در حالی که این کشمکش ها با جمهوری اسلامی ربطی به مساله دمکراسی در ایران یا سرنگونی رژیم ندارد.


اسد گلچینی تاکید کرد که تقریبا همه اپوزیسیون از چپ تا راست سهیم در احتمال وقوع سناریوی سیاه تحت عناوین فریبکارانه انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی هستند و در رکاب طرح های ارتجاعی قرار گرفته اند و ارزوی تکرار لیبی و سوریه و عراق با دخالت ناتو و غرب در ایران را دارند. حزب حکمتیست افشاگر این طرح ها و بشدت نگران پیامد های احتمالی این نقشه هاست و هر نوع توهم به این اهداف از طرف اپوزیسیون و مردم را افشا میکند و در مقابل پیکار میکند تا جنبش کارگری و موقعیت بسیار ضعیف صف متحد و آگاه کارگران کمونیست و رهبران و تشکل های کارگری به عنوان الترناتیو واقعی رهایی جامعه از همه این طرح ها و زندگی مصیبت بار کنونی قد علم کند. فروریختن شیرازه مدنیت در جامعه بوسیله همه دولتها و جریانات مرتجع محلی و بین المللی از نتایج هر نوع دخالت نظامی در ایران است که با تحریم های جنایتکارانه اقتصادی در جریان تا هم اکنون به اعتراض مردم بر علیه جمهوری اسلامی ضربه زده و موجب انسجام و تقویت بیشتر حاکمیت ارتجاعی در ایران شده است.

 

 حزب حکمتیست با همه توان این طرح های ارتجاعی را افشا میکند و سرنگونی انقلابی و کارگری جمهوری اسلامی از سوی مردم را مورد تاکید قرار میدهد.
شرکت کنندگان در این بحث با دخالت فعال و طرح نقطه نظر ات خود ساعاتی به بحث و تبادل نظر بسیار متنوع و مختلفی پرداختند.
 


محمد راستی
مسئول خانه مردم- حزب حکمتیست
7 مه 2012