روز شمار اعتصاب و اعتراضات کارگران هفت تپه

 

 

بیانیه ی شماره ۱ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

١٣ آبان ٩٧

 با عرض سلام و ادای احترام

به استحضار کلیه کارکنان شریف و محترم شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه میرساند که بنابه مصوبه ی جلسه ی اخیر شورای تامین استان که با نمایندگان کارگران و کارفرما برگزار گردید مقرر شد که دوازدهم  الی پانزدهم هرماه حقوق پرسنل واریز گردد،اما با پیگیری های امروز نمایندگان و صحبت با آقای خطیب که راس ساعت ۲۰امشب به شرکت مراجعه کرده بودند،نمایندگان و جمعی از پرسنل سایر قسمت ها جویای تاریخ واریز حقوق مرداد ماه بودند،حقوقی که قراربود فردا واریز شود اما در کمال ناباوری آقای خطیب عنوان نمودند که تا اطلاع ثانوی و فعلا خبری از واریز حقوق نیست.

لذا بدینوسیله و باتوجه به خلف وعده و دروغ های مکرر مدیریت به تمامی پرسنل عزیز اعلام میکنیم که فردا راس ساعت ۸ صبح در اعتراض به این وعده های پوشالی در محل درب مدیریت تجمع میکنیم.

لازم به ذکر است که باتوجه به دربند بودن حضرات کارفرما به دلیل اختلاس های کلان،تجمع ما تا زمان خلع ید شرکت از آنها ادامه خواهد داشت و تا زمانی که شرکت به دولت بازنگردد‌ما نیز به محل کار باز نخواهیم گشت.

 منبع. کانال . کارگران هفت تپه.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۱۳ ابان ۹۷

***

 بیانیه ی شماره ۲

با سلام و خسته نباشید به نمایندگان عزیز و شریف کارگران.

ضمن تقدیر و تشکر از شما عزیزان بابت تمامی پیگیری ها،مذاکرات و زحماتی که برای اعتلا و سربلندی هفت تپه میکشید،به استحضار شما عزیزان میرسانیم که ما پرسنل شرکت هفت تپه از شما  خواهش میکنیم که مابقی راهی که شما عزیزان برای ما هموار نمودید را به عهده ی ما پرسنل واگذار نمایید تا از فردا با تجمعات خود پاسخ مناسبی به این وعده های دروغین و پوشالی کارفرمای غاضب هفت تپه بدهیم تا از هرگونه فشار احتمالی بر شما از نهادهای انتظامی و امنیتی بر حذر باشید،زیرا شما تمام سعی و‌تلاشهای مسالمت آمیز  را با مذاکره و برگزاری جلسات متعدد دین خود را به رای دهندگان به شما ادا نمودید.

از فردا ما پرسنل هفت تپه با همان زبانی که کارفرما تاکنون با وی صحبت کرده ایم،راه را طی میکنیم.

از زحمات و تلاش های شبانه روزی شما عزیزان کمال تشکر و‌قدردانی را مینماییم.

 وعده ی ما فردا دوشنبه ۹۷/۸/۱۴ راس ساعت ۸

درب مدیریت

اولویت مطالبه ی ما خروج آقایان کارفرما از شرکت و بازگشت شرکت به روال گذشته.

***

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه / هشدار کارگران به مسئولین

١٦ آبان

 امروز چهار شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۷ کارگران نیشکر هفت تپه در سومین روز اعتصاب سراسری خودشان روبروی دفتر مدیریت شرکت تجمع کردن،

 اعتصاب کارگران هفت تپه از روزی شکل گرفت که کارفرما سه سال است تا کنون به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و ناتوان مانده و علاوه بر پرداخت نکردن مطالبات عقب افتاده چند ماهه کارگران به دیگر تعهدات خود هم با شورای تامین خوزستان و مسئولین محلی عمل نکرده است،

 کارگران نیشکر هفت تپه در سومین روز اعتصاب سراسری و مسالمت آمیز خودشان به مسئولین دولتی هشدار جدی داده اند و گفته شد تا روز شنبه هفته آینده به مسئولین دولتی مهلت خواهند داد به خواسته خود پاسخ دهند که در غیر این صورت اعتصاب را به بیرون از شرکت منتقل خواهند کرد،

  در دور جدید تخلفات کارفرمایان شرکت کارگران شاهد تخلف مدیر عامل شرکت که اخیرا بر حسب اعلام بانک مرکزی و بعد از دریافت میلیون‌ها دولار و ارز دولتی با عنوان تخلف اجرایی نکردن تعهدات خود در قبال دریافت ارز ، به این علت مشخص شد که مدیر عامل در بازداشت بسر می‌برد

و این نگرانی بزرگ را برای کارگران هفت تپه بوجود آورده که کارگران جز خواهان خلع ید شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی یا نهادی دیگر چیز دیگری مطالبه نخواهند کرد،

سندیکای نیشکر هفت تپه

****

  نهمین روزاعتصاب کارگران کارگران نیشکر هفت تپه

٢٢ آبان

امروز سه شنبه۲۲. آبان ماه کارگران حق خواه هفت تپه برای پیگیری مطالبات به حق خود  در مقابل فرمانداری شوش دست به تجمع زدند.

 کارگران مبارز هفت تپه با سر دادن شعار، مطالبات و خواست های خود را با صدایی بلند و رسا بیان کردند تا شاید گوش شنوایی، صدای دادخواهی آنها را بشنود!!

کارگران در کمال نظم و ترتیب !!اعتراض به حق خود را به پیش بردند.

اعتراضی که در صورت برآورد نشدن خواست ها ، خشم و تنفر طبقاتی کارگران را صد چندان خواهد کرد.

  کارگران عزیز و مبارز و به جان آمده، تنها راه برای رسیدن به خواست و مطالبات به حق، همانا اتحاد و همبستگی ، همدلی  و همصدایی  ما در صفی واحد در مقابل تمام کسانی است که به حقوق کارگران.زحمتکش دست درازی می کنند.

 سرمایه داران و حامیان زر و زور با هزاران ترفند  تلاش خواهند کرد صفوف متحد ما را در هم بشکند.

  پس باید هوشیار بود که عناصر سست عنصر و منفعت طلب، نتوانند به صفوف متحد ما نفوذ کنند.

 درود بی پایان ما از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نثار قدم های استوار شما باد که در مقابل این بی حقوقی ها نه تنها تسلیم نشده آید بلکه با صدای بلند به این مناسبات پر از ستم و تبعیض به اعتراض پرداخته آید.

 ما کارگران هفت تپه باید بتوانیم در اتحاد و همبستگی با دیگر کارگران که همچون ما زیر بار ستم و بی حقوقی قرار گرفته اند متحد شویم  تا با نیرو و توان بیشتری در مقابل هجوم صاحبان سرمایه برای رسیدن به مطالبات تلاش ، ایستادگی و مقاومت کنیم.

 شعار و خواست کارگران در اعتراض امروز :

پایان دادن به مالکیت خصوصی در هفت تپه

کارگر می میرد  ذلت نمی پذیرد

مرگ بر ستمگر درود بر کارگر.لازم به یاد اوریست.که همکاری نیروی انتظامی با کارگران.قابل قدیر میباشد.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

سه شنبه ۲۲ ابان ۹۷

****

فولاد هفت تپه اتحاد اتحاد

کارگران هم زنجیران:

٢٣ آبان ٩٧

 دیروز ۲۲ آبانماه کارگران فولاد اهواز در اعتراض  به پایمال شدن حقوق خود، در مقابل استانداری اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران مبارز  فولاد اهواز با سر دادن شعار " فولاد هفت تپه اتحاد اتحاد" ضمن همبستگی از مبارزات کارگران هفت تپه ، اعلام داشتند که طبقه کارگر باید با اتحاد و با همبستگی طبقاتی در مقابل صاحبان  سرمایه ایستادگی کنند.

 کارگران هم زنجیر ؛

کارگران  هفت تپه صدای همبستگی شما را شنیدند.

کارگران نیشکر هفت تپه هم به مانند شما کارگران فولاد اهواز، باور دارند که باید متحد شد و یکدل و یکصدا  مشت ها را بر علیه این بی حقوقی ها گره کرد.

 ما کارگران باید بتوانیم به مانند یک خانواده  بزرگ کارگری، از خواست و مطالبات خود یک صدا، دست به اعتراض بزنیم .

 درد کارگر هفت تپه ، درد کارگر فولاد اهواز ، درد کارگر هپکو، درد کارگر آذرآب درد کارگر ... درد تمام کارگران مورد ستم و استثمار در ایران است.

 فرقی ندارد من کارگر در کدام کارگاه و کارخانه، در کدام  مدرسه و بیمارستان و یا در کدام مزرعه مشغول به کار هستم.

 آنچه ما را به مثابه یک خانواده متحد و متشکل می کند درد و رنج مشترکی است که هر روزه توسط صاحبان سرمایه به ما تحمیل می شود.

 کارگران؛

 برای رهایی از این همه تبعیض ، نابرابری  و بی حقوقی ، راهی جز آتحاد سراسری در  پیش روی ما نیست.

 باید با  ارتباط تنگا تنگ با برنامه های مشترک، اعتراضات مشترک را به پیش برد.

توان و نیروی ما در همبستگی و انسجام سراسری ما کارگران است.

برای پایان دادن به فقر و فلاکت ، برای پایان دادن به  تحقیر و استثمار، باید خانواده بزرگ  ما کارگران  در سراسر ایران متحد شود.

کارگران ؛

این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود. همراه شو عزیز !

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۳ آبانماه ۹۷

***

زنان نیمی از جامعه اند

کارگران؛ هم زنجیران؛

٢٣ آبان

زنان نیمی از جامعه هستند. زنان بعنوان نیمی از جامعه با داشتن ستم های مختلف ، مصمم و با اراده،  در امر مبارزه، همیشه در صف اول قرار داشته اند.

 زنان کارگر نه تنها به مانند کارگران مرد در محیط کار استثمار و مورد بی حقوقی ،تبعیض و استثمار قرار می گیرند، بلکه به دلیل زن بودن، هم مورد ستم جنسی قرار می گیرند.

 زنان آگاه و پیشرو همیشه در عرصه مبارزه پیش قدم بوده و هر کجا که حضور داشته اند ، با ارائه مباحث جدی و عمیق نشان داده اند نه "کمتر" هستند و نه " ضعیفه" بلکه انسانهایی هستند که جامعه طبقاتی ستم های گوناگونی را بر آنان تحمیل کرده است؛ اما این ستم و فرهنگ عقب مانده باعث نشده است که زنان کارگر و همسران کارگران دست از مبارزه بردارند.

 هر چند زنان، داری خواسته ها و مطالبی هستند که خاصه زنان می باشد- از جمله داشتن حق پوشش اختیاری،حق طلاق ،حق انتخاب و...-   اما در نهایت مبارزه طبقاتی کارگران بدون حضور فعال زنان کارگر و زحمتکش غیر ممکن خواهد بود.

 زنانی که خود نان آور خانواده هستند مستقیما مورد استثمار قرار می گیرند و آنجا که بعنوان همسر و مادر ، در خانه داری - کار بی اجر و مزد - مشغول کار هستند ، مورد ستم و اجحاف قوانین سرمایه داری قرار می گیرند.

 زنان کارگر و همسران کارگران در نیشکر هفت تپه بارها به اثبات رسانده اند که  بدون حضور چشم گیر آنان، مبارزه به سادگی به پیش نخواهد  رفت.

در دور ه های گذشته سالهای.۸۶.و۸۷ - از اولین روز ها اعتراض و اعتصاب در هفت تپه - کارگران زن و همسران کارگران در صف مقدم مبارزه بوده و این حضور، نیروی طبقاتی مبارزه را دوچندان کرده است.

امروز ۲۳ آبانماه ، بار دیگر شیر زنان مبارز  و آگاه با حضور خود در تجمع  کارگران نیشکر هفت تپه - مقابل فرمانداری شوش -  با سخنرانی شجاعانه، پرمحتوا و انرژی بخش ، عزم و اراده جمعی کارگران را بیشتر کرد. باید باور داشت  بدون حضور فعال زنان، مبارزه سر از ناکجا آباد در خواهد آورد.

 مبارزه برای مطالباتی که خاصه زنان است باید با مبارزه روزانه کارگران گره بخورد و این امر تنها با یک نگاه طبقاتی امکان پذیر است.

 ما بعنوان سندیکای  کارگران نیشکر هفت تپه ، سپاس خود را نثار زن سخنران می کنیم که  مستحکم ، با شهامت و آگاهانه به دفاع از مبارزات جاری پرداخت و به درست خواستار اتحاد و همبستگی سراسری کارگران شد.

 درود بی پایان نثار شما باد!.مهر بانوی گرامی.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۳ابانماه ۹۷

***

اطلاعیه

فوری فوری فوری

٢٦ آبان

  سرکوب اغاز شد

همکنون خبردار شدیم یگانهای زد شورش وارد هفت تپه شدن برای جلوگیری از اعتصابات به حقمون پس همکاران عزیز لطفا فردا همگی در محل کار حاظر شوید و تجمع خود را از داخل شرکت اغاز میکنیم راس ساعت ۸ روبروی درب اداره حراست

 کانال رسمی کارگران هفت تپه.

 شنبه  ۲۶ ابان ۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

***

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 خبر فوری: یگان ویژه

٢٧ آبان

یگان ضد شورش، تماما مسلح، گیت های خروجی شرکت هفت تپه را به تصرف خود در آورده و اجازه ی خروج از شرکت را به کارگران نمیدهد.

کارگران میخواهند به هر طریق از شرکت خارج شوند و به تظاهرات هر روزه ی خود جلوی فرمانداری ادامه دهند.

 کانال رسمی کارگران هفت تپه.

۲۷ ابان  ۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

***

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه,

 خبر فوری: دستگیری کارگران

٢٧ آبان

 بنابر خبر دریافتی اسماعیل بخشی یکی از  نماینده های شورای کارگران هفت تپه همراه با محسن آرمند  و یک خانم خبر نگار  دقایقی  پیش  بازداشت شده اند.

خبر های تکمیلی  را در این کانال دنبال کنید.

 
کارگر زندانی  آزاد باید گردد

سندیکای کارگران هفت تپه

۲۷ آبان ۹۷

***

اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه بازداشت شدند

٢٧ آبان

🔹بر اساس آخرین پیگیری وضعیت کارگران بازداشت شده نیشکر هفت تپه : تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه و چند فعال کارگری و گفته می‌شود یک خبرنگار زن در بازداشت هستند/افراد دیگری که گفته می‌شود در بین بازداشت شدگان هستند از دیگر همکاران شاغل و برخی مدیران شرکت میباشند که بعد از حضور آنان جهت پیگیری وضعیت بازداشت شدگان در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شدند

 🔻خبر وضعیت حال و روز همه بازداشت شدگان خوب گزارش می‌شود/ آمار و تعداد نفرات همه بازداشت شده، که بدست رسیده به شرح زیر است..👇

 پویا بشمه : خوراک دام

سعید منصوری : نماینده تحقیقات

جلیل احمدی : نماینده کشاورزی

عظیم سرخه : نماینده خدمات پشتیبانی

مهدی داوودی : خدمات پشتیبانی

سعید الکثیر : حراست

علیزاده : حراست

امید آزادی : کارخانه شکر

سید حسن فاضلی:نماینده تجهیزات

صمیر احمدی : تجهیزات

مهندس سلامات نیا : مدیر تجهیزات مکانیکی

عماد کثیر:نماینده زیربنایی

محمود سعدی :تجهیزات

اسماعیل بخشی : نماینده تجهیزات

سپیده غلیان : خبرنگار

مسلم ارمند :نماینده تجهیزات

محمد خنیفر: تجهیزات

خالد تمیمی : مدیر ترابری

ایمان اخضری

 🔺لازم به ذکر است بلافاصله پس از دستگیری نمایندگان کارگری و کارکنان هفت تپه. گفته میشود وکیل کارگران با وکالتی که از نمایندگان کارگری در دست داشت , برای اعلام وکالت در محل بازداشتگاه ستاد فرماندهی شوش حاضر گردید که دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش اعلام نمودند تاکنون گزارشی به دست وی نرسیده است.

 🔺علت این بازداشت ها هنوز مشخص نیست و تاکنون کسی درباره آن چیزی نگفته است، گفته میشود خانوادهای کارگران بشدت نگران و تحت فشار روحی روانی قرار دارند/آنها خواستار آزادی فوری فرزندان و همسران خود هستند.

 🔺این در حالی نمایندگان کارگری بعد از پایان تجمع اعتراض مسالمت آمیز آنها امروز در حین راه بازگشت به شرکت بازداشت می‌شوند. که پیش از این استاندار خوزستان اعلام نموده بودند که تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه کاملا مسالمت آمیز بوده است..

واز سویی تجمع مسالمت آمیز و آرام آن ها برای خواسته های صنفی  مورد حمایت مردم شهرستان شوش و اصناف  مختلف بوده است...

 🔺امروز هم استاندار خوزستان بلافاصله بعد از بازداشت نمایندگان در منابع خبری اعلام کردند فقط چهار نفر از کارگران هفت تپه بازداشت شدند. و طبق آمار فوق تاکنون ۱۶ نفر از کارگران در بازداشت بسر میبرند

 همکار_بازداشتی_آزاد_باید_گردد

کانال رسمی کارگران هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

یکشنبه ۲۷ ابان ۹۷

***

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد!

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

٢٨ آبان

کارگران ،زحمتکشان ،مردم شریف و آگاه

شما همگی اطلاع دارید که دورجدید اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به حقوق های پرداخت نشده و اعتراض به خصوصی سازی ، پانزده همین روز خود را پشت سرگذاشته است.

براساس توطئه های پشت پرده ( ژن های برتر ) مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به افرادی واگذار شده است که نه تنها نتوانستند رونقی دراین مرکز کارگری ایجاد کنند بلکه بر اساس منافع و خصلت سود پرستانه خود، منابع موجود در هفت تپه را به غارت برده اند.

ارزان فروشی هفت تپه به خودی ها !!؟ دراختیار در آوردند هزاران هکتار زمین حاصلخیز،در یافت  وام به مبلغ 000/000/800 دلار بعبارتی یعنی 000/000/000/000/8 تومان، تنها گوشه ای ازدزدی و غارت آشکارتوسط " ژن های برتر " است .

کارگران هفت تپه بیش از نیم قرن است با خون و دل ، با  کار وزحمت و تلاش شبانه روزی از این مرکز کارگری به مانند چشم خود، مواظبت کرده اند تا منبع درآمدی – هر چند ناچیز-  برای کارگران شاغل وهمچنین منبع درآمدی برای تعداد زیادی از مردم شهر شوش باشد.

 اما حرص و طمع ، سودپرستی و منفعت پرستی صاحبان سرمایه آنچنان روزگار را برما کارگران تنگ کرده است که بر روی دست نوشته ای کودکان ما نوشته می شود " کودک هفت تپه ایم ،گرسنه ایم گرسنه ایم " .  شرمتان باد .

کودکانی که به جای بازی و شادی کودکانه ،بجای تفریح و پایین و بالا پریدن  در پارک ها ،بجای داشتن مواد عذایی مفید و سالم ، بجای یاد گیری عمل و دانش ، باید از هیمن سنین کودکی با فقرو تنگدستی دست و پنچه نرم کنند!!؟ براستی شرمتان باد !
 

کارگران ،زحمتکشان ،هم زنجیران ،مردم شریف و آگاه

در ادامه اعتراضات  و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ، مسئولین ! به جای  جوابگویی و رسیدگی به خواست و مطالبات کارگران، با ارسال نیروهای یگان ویژه و ضد شورش محل کارخانه را به محاصره خود در آوردند تا شاید صدای کارگران هفت تپه را خاموش سازند.

اما  این صدا در مقابل فرمانداری شوش رساتر شد، چرا که تمام هستی وزندگی این کارگران به غارت برده شده و چندین ماه است که همان حداقل مزد بخور و نمیر را دریافت نکرده اند.

درچهاردهمین روز اعتراض کارگران  نیشکر هت تپه ،چند نفراز کارگران و نمانیدگان آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که عبارتند از : 1- خالد تمیمی 2- محمد خنیفر3- پویا بشمه 4-سعید منصوری 5- جلیل احمدی 6- عظیم سرخه 7- مهدی داوودی 8- علیرضا 9- امید آزادی 10- سپیده قلیانی ،خبرنگار 11- سید حسن فاضل 12- صمیر احمدی 13- سلامات نیا 14- عماد کثیر15- محمود صعدی 16- اسماعیل بخشی 17- مسلم آرمند 18ایمان اخضری

در روزهای گدشته ما شاهد حمایت معلمان ،دانشجویان ،کارگران فولاد اهواز، کارگران هپکو ،زنان و کودکان و بازاریان شهر شوش و...بوده ایم  که در این همبستگی ما را همراهی کرده اند . در تداوم این همبستگی و حمایت ها ، ما از تمامی کارگران ومردم شریف و آگاه  شهر شوش خواستاریم همچون گدشته حمایت های خود را ادامه داده وضمن پشتیانی ازخواست و مطالبه کارگران هفت تپه ، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشت شده باشند.

  کارگران بازداشت شده  به جرم اعتراض به بی حقوقی  ها و در یافت حقوق حقه خود بازداشت شده اند،

این کارگران مجرم نیستند،مجرمان و اختلاس گران همچنان آزاد هستند،این افراد  نه تنها بازداشت نمی شوند بلکه با  در یافت میلیون ها دلار و میلیارد ها تومان با ویزای قانونی رهسپار کشور شیطان بزرگ می شوند. 

کارگران هفت تپه ؛

هم زنجیران،

 همکاران کارگرو نمایندگان شما تنها به دلیل حق خواهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. این  یک خیال واهی است که با دستگیری کارگران و نمایندگان کارگری ،صدای اعتراض ما خاموش شود.

ما همزمان که خواست و مطالبات مطرح شده را پیگیری می کنیم ،باید با اعتراض و تجمع خواستار آزادی فوری تمام بازداشت شده گان باشیم.این  تنها بخش کوچکی از شرافت، حرمت و کرامت کارگری ماست که در مقابل این زورگویی ها ایستادگی کنیم . نگذاریم دوستان کارگر مان به بند کشیده شوند.

با تداوم اعتصاب و حضور گسترده خود در خیابان های شوش یک بار دیگر ثابت کنیم که ؛ نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد.

ما اعضای سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه ضمن حمایت بی دریغ از تمامی مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه ،خواستاریم که سریعا و بی قید و شرط تمام بازداشت شدگان آزاد گردند.

از این طریق از تمامی تشکل ها ،سازمان ها ،افراد و تمام  کسانی که مدافع جنبش طبقه کارگر در ایران هستند،خواستاریم ضمن حمایت از کارکران هفت تپه به هر طریق مناسب برای آزادی کارگران در بند در کنار کارگران هفت تپه قرار گیرند.

 زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی طبقه کارگر

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

دوشنبه ۲۸ ابان ۹۷

***

گزارش تکمیلی درباره بازداشت شدگان در تجمع مسالمت آمیز کارگران هفت تپه

٣٠ آبان ٩٧

در حالی که امروز از سوی مقامات قضایی در شهرستان شوش اعلام شده بود که چهار کارگر و یک خانم بازداشت شده آزاد خواهند شد و دادیار پرونده با تبدیل قرار بازداشت آنها به قرار کفالت موافقت کرده بود و تمام تشریفات قانونی برای تودیع کفالت در حال انجام بود، ناگهان از سوی مقام قاضی، اعلام شد که این افراد آزاد نمی شوند.

 امروز چهارشنبه، حوالی ظهر، در حالی که بسیاری در بیرون از دادگاه خبر آزادی بازداشت شدگان را به سرعت با تلفن به دیگران خبر میدادند و همچنین در فضای مجازی حتا- با عجله- خبر قطعی آزاد شدن این عزیزان منتشر شده بود و در حالی که یک ساعت مانده به تعطیلی و پایان زمان اداری دادگاه باقی مانده بود و کارگران و خانواده ها از این خبر شادمان شده بودند ناگهان فضایی امنیتی در دادگاه حاکم شد و تمامی مراجعه کنندگان، کارگران و خانواده ها را از سالن بیرون کردند. مقامات قضایی در دادستانی شوش اعلام کرده اند که علاوه بر پرونده ی موجود، پرونده ای دیگر برای بازداشت شدگان مفتوح شده است که یک پرونده ی امنیتی است و بنا به اظهارات کارگران مراجعه کننده، مقامات قضایی ادعا کرده اند که آنها خودشان هم از عنوان اتهامی جدید اطلاع ندارند. به نظر میرسد در آخرین لحظات، در یک هماهنگی بین دستگاه قضایی و دستگاه امنیتی، اتهامی جدید برای بازداشت شدگان تراشیده شده است. بنابر اظهارات وکیل و نیز شنیده ها، اینطور به نظر میرسد که اتهام پیشین این عزیزان " اخلال در نظم عمومی" عنوان شده بود که ذیل اتهامات عمومی است تعریف میشود و ناظر بر اتهام امنیتی نیست اما در پرونده سازی و اتهام جدید تلاش شده است یک اتهام امنیتی نیز برای این بازداشت شدگان ساخته شود تا بلکه سایر کارگران را مرعوب کنند. اینگونه اعلام شده است که این عزیزان تا زمان تعیین تکلیف پرونده جدید و تا زمان نامشخصی در بازداشت باقی خواهند ماند!

 هر چهار کارگر بازداشت شده، آقایان اسماعیل بخشی، مسلم آرمند، محمد خنیفر و سید حسن فاضلی و همچنین خانم سپیده قُلیان در یک تجمع مسالمت آمیز که توسط تمامی کارگران هفت تپه و بخش عمده ای از مردم شوش و در راستای احقاق حقوق کارگران هفت تپه برگزار شده، حضور داشته اند و هر گونه اتهام اعم از اخلال در نظم عمومی و یا هر اتهام امنیتی دیگری که به این عزیزان منتسب شود بی پایه و غیر قانونی است. مقامات اداری-دولتی شهری، استانی و کشوری و مقامات قضایی همگان اذعان داشته اند که تجمع کارگران هفت تپه کاملا مسالمت آمیز و بدون هیچ اخلالی در نظم انجام شده است. آنها به هنگام تلاش برای پایان دادن به اعتصاب کارگران هفت تپه ادعا میکنند که در کنار تمامی کارگران هستند و بازداشت کارگران از نظر آنها غیر قانونی و غیر انسانی است اما از طرفی نه تنها تلاشی برای آزادی انها نمی کنند بلکه در پرونده سازی جدید علیه این عزیزان همکاری میکنند !

 بنابر اظهارات وکیل کارگران، کارگران بازداشتی، نه سازمانده این تجمع قانونی و مسالمت آمیز بوده اند و نه رهبر آن بلکه تنها نماینده و صدای هزاران کارگر معترض هفت تپه و خانواده های آنان بوده اند و هیچ جرمی مرتکب نشده اند. همچنین ما کارگران اعلام می داریم که خانم قلیان نیز مانند سایر مردم در همبستگی با خواسته های برحق و قانونی کارگران در میان خانواده ها و کارگران حضور داشته و کارگران هفت تپه و خانواده هایشان از اینکه ایشان از این بابت متحمل آزار، بازداشت و اذیت شده اند عمیقا متاسف بوده و  قدردان ایشان و خانواده ی وی هستند. در یک جامعه سالم، باید به وجود عزیزانی همانند این کارگران که قبول زحمت کرده و نماینده و صدای مطالبات برحق کارگری شده اند تبریک گفت و قدردان آنها بود؛ اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که برعکس، با این عزیزان برخوردهایی غیر قانونی و غیر انسانی می شود.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، همراه و همدوش با نمایندگان کارگری، کارگران هفت تپه و خانواده هایشان و سایر مردمی که از مطالبات کارگران حمایت کرده اند، خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری تمامی بازداشت شدگان و منع هرگونه تعقیب قضایی و امنیتی علیه آنان و سایر کارگرانی است که در روزهای قبل آزاد شده اند؛ ما همچنین اعلام میکنیم که همراه با کارگران هفت تپه برای کسب مطالبات دیگرمان منجمله پرداخت دستمزدها و مطالبات معوقه دیگر و در صدر همه "لغو خصوصی سازی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی"،  تا حصول به نتیجه نهایی، به اعتراضات برحق خود ادامه خواهیم داد.

 
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 شامگاه چهارشنبه  ٣٠ آبان ١٣٩٧

***

تا کارگران بازداشت شده آزاد نشوند مذاکره بی مذاکره

١ آذر ٩٧

کارگران ،مردم شریف و آگاه

همانطور که در جریان هستید در پانزده همین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ، چند تن از کارگران و نمایندگان کارگری توسط مامورین بازداشت شدند.

  هر چند در این مدت تعدادی از کارگران بازداشتی آزاد شده اند ، اما  هنوزنمایندگان کارگران هفت تپه، به اسامی، اسماعیل بخشی، مسلم آرمند،حسن فاضلی، محمد خنیفری و  سپیده قلیان-

فعال مدنی-  همچنان در بازداشت می باشند.

در این مدت ، کارگران آگاه و شجاع هفت تپه و مردم شریف شهر شوش با  اعتراضات پرشور خود در شهر شوش و تجمع در مقابل فرمانداری ، ضمن دفاع از مطالبات کارگران هفت تپه، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران در بند شده اند.

اما در این میان جدیدا افرادی ناشناس !! آگاهانه تلاش می کنند که مسیر خواست و مطالبه کارگران را به انحراف بکشانند .

این افراد  با بیان اینکه خواست اولیه کارگران هفت تپه تنها دستمزد.است  ، عملا مهر سکوت را بر دیگر مطالبه کارگران می کوبند، که کارگران از نمایندگان دربند ، سخنی نگویند و نمایندگان دلسوز و فداکار و منتخب کارگران هفت تپه همچنان در بند باقی بمانند و به فراموشی سپرده شوند.

همگی آگاهیم که دشمنان طبقه کارگر با داشتن اتاق فکر ،از هیچ تلاشی برای به انحراف کشاندن مبارزات به حق ما کارگران فرو گذاری نکرده و نخواهند  کرد. پس ما  باید مثل گذشته همچنان هوشیار باشیم  تا با قوانین از پیش تعیین شده دشمنان طبقه کارگر  وارد زمین بازی نشویم، چرا که باخت  ماحتمی است.

کارگران ،هم زنجیران ؛

هنوز نمایندگان کارگری و همچنین مدافع حقوق کارگران ، خانم سپیده قلیان در بازداشت می باشند.

اعتراضات تاکنونی  شما کارگران هفت تپه توانسته است حمایت دیگر کارگران و مردم زحمتکش ، شریف و آگاه را با خود داشته باشد. پس باید همچنان شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد، بخش اصلی مطالبات ما تا آزادی کارگران در بند باشد.

دوستان کارگر ؛ پیش شرط هر نوع مذاکره ما کارگران  با نمایندگان دولت این است که نمایندگان کارگری بازداشت شده سریعا باید آزاد شوند .

تا زمانی که نمایندگان کارگران هفت تپه  در بازداشت هستند،  نباید به هیچ گونه مذاکره ای تن بدهند.

تا نمایندگان ما در زندان هستند مذاکره ای وجود ندارد.  بخشی از کسانی که جز مذاکره کنندگان هستند اکنون در زندانند، آنها باید در مذاکره شرکت کنند تا - نمایندگان در بند-  آزاد نشوند، مذاکره بی مذاکره.

حتی اگر حقوقهای عقب افتاده را پرداخت کنند ، مذاکره بعد از آزادی و بازگشت به کار دوستان زندانی  صورت خواهد گرفت.با اتحاد و همبستگی

خواستار آزادی کارگران در بند باشیم.

 کارگر زندانی آزاد باید گردد

نان کار آزادی ،اداره ی شورایی

 

سندیکای  کارگران هفت تپه

اول آذر ماه ۹۷

***

فراخوان به حمایت از بازداشتی های تجمع مسالمت آمیز کارگران هفت تپه

کارگران هفت تپه، کارگران و تشکلات مستقل کارگری ایران و جهان!

دوم آذر ٩٧

همانگونه که مطلعید امروز سه تن دیگر از کارگران بازداشتی در تجمعات اعتراضی، قانونی و مسالمت آمیز کارگران هفت تپه به قید کفالت آزاد شدند اما هنوز یکی از نمایندگان کارگری، آقای اسماعیل بخشی و خانم سپیده قلیان که در تجمع کارگران و در میان صفوف مردم و خانواده های کارگران حضور داشته در بازداشت هستند.

 ما متذکر میشویم که اعتصاب، تجمع، اعتراض و تشکل یابی از حقوق بدیهی، قانونی و انسانی کارگران است و این موارد، هم در قانون اساسی تضمین شده است و هم در قوانین بین المللی که جمهوری اسلامی ایران متعهد به رعایت آن است.

دولت ایران که خود عضو سازمان جهانی کار است و هر ساله به این سازمان گزارشاتی در باب سرکوب کارگران و فعالین کارگری میدهد به خوبی میداند که مطابق مقاوله نامه های ۹٨ و  ٨٧ سازمان جهانی کار باید از کارگرانی که دست به ایجاد تشکلات مستقل میزند حمایت کند نه اینکه آنها را زندانی و تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، ضمن همراهی کامل با اعتصاب و اعتراضات کارگران هفت تپه تا کسب دستمزدها و سایر مطالبات معوقه و خلع ید از بخش خصوصی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی، از همه ی کارگران در هفت تپه، کارگران و تشکلات مستقل کارگری در ایران، رسانه ها و نهادهای بین المللی کارگری میخواهد که برای اجرای فوری و بی قید و شرط منع تعقیب قضایی و مختومه کردن کامل پرونده هایی که برای کارگرانی که در روزهای اخیر آزاد شده اند، همچنین به طور جد و با تمام توان برای آزادی همکارمان، اسماعیل بخشی و نیز خانم سپیده قلیان که برای همدلی با ما کارگران بازداشت شده است، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 جمعه۲ اذر ۹۷

***

ازجامعه کارگری هفت تپه

به مجمع نمایندگان هفت تپه

٨ آذر ٩٧

پایداری سه مرحله دارد،صبرمقدمه پایداری وثبات قدم دومین گام واستقامت سومین ومهمترین گام درپایداری ورسیدن به پیروزی است.

باسلام خدمت تمامی نمایندگان وفعالان کارگری

وهمچنین‌ یک سلام ویژه خدمت مایه فخرجامعه کارگری ایران وکاوه زمانه،اسماعیل بخشی که هم اکنون دربنداست.

 دوستان نماینده همانطوری که برادرمان اسماعیل بخشی بارهاگفته اندنمایندگان صدای کارگرهستندوهرتصمیمی که نمایندگان بگیرنددرآخربایدقبل ازاجرایی کردن آن بایددرجمع کارگران مطرح وباآنان مشورت شودونظراکثریت اعمال شود.

ولی متاسفانه همانطورکه قبلاهم بارهاگفته ایم علی رغم دلسوزبودن اکثریت نمایندگان عزیز،مشاهده می شودکه چندنفرنفوذی وضدکارگردربین آنان نفوذکرده اندکه بیشتربه فکرمنافع شخصی وکارفرماهستندوهرحرکت مثبت مجمع درراستای احقاق حقوق حقه کارگران راتخریب وبه بیراهه می برندکه اگرنیازباشددرچندروزآینده اسامی این نفاق ورزان به کارگران اعلام خواهدشد.

باتوجه به جلسه ای که درتاریخ ۵آذرماه۹۷درفرمانداری وباحضورمجمع نمایندگان واعضای شورای تامین برگزارشد،بافشاروتهدیدازنمایندگان خواسته شدکه درکانال نمایندگی پایان اعتصابات قانونی کارگران رابدون رسیدن به هیچ یک ازمطالبات رااعلام کنندکه خوشبختانه تاکنون دست به چنین کاری نزده اند.

ولی دراینجادوباره هشدارمی دهیم به نخاله هایی که درمجمع نفوذکرده اندکه سعی دراقناع نمایندگان جهت اعلام بیانیه شورای تامین مبنی برپایان اعتصاب راداشتند

 همچنین دراینجاباتوجه به یاوه گویی های اسدبیگی و توهین شب گذشته آن به پرسنل شریف هفت تپه. خطاب به نمایندگان‌لازم است نکاتی رامتذکرشویم

انگارایشان نمی دانندکه باتوجه به قوانین کشوری وقوانین بین المللی مجمع نمایندگان زیرنظر کارگران کار میکند و نهادی مستقل می باشد وکارفرمای سابق عملا اراده وقدرت واختیاری جهت عزل نمایندگان ماندارد.

همچنین دراینجاماکارگران اعلام می کنیم تازمانیکه نمایندگان درراستای منافع کارگری حرکت کنندباتمام قوا از آنان حمایت می کنیم.

اما دراینجا یک سخن بامددی نماینده کارفرماکه امروز۶آذرماه کارگران راجهت سخنرانی خودفراخوانده بود

جناب آقای مددی اگرذره ای برای خود ارزش و اعتبار قایل هستید هرچه زودتر استعفای خودرابنویسیدوشرکت راترک کنیدوبگذاریدماکارگران خاطرات خوب گذشته شمادرذهن بماند.

همچنین ماکارفرمای سابق رابه رسمیت نمی شناسیم چه به رسد به نماینده کارفرما!

(مامیگیم شاه نمی خوایم نخست وزیرعوض میشه!)

ماکارگران هفت تپه مطابق بیانات حضرت آیت الله کعبی دامت برکاته  ونامه ای که ایشان وسایرنمایندگان محترم مجلس خبرگان در استان خوزستان به رییس جمهور و قوه قضاییه کشور ارسال کرده اندخواستارملغی شدن حضور بخش خصوصی ناکارآمدوضعیف و واگذاری شرکت به دولت می باشیم

خواسته هاومطالبات مابارهاگفته شده است که دراینجا تیتر چندخواسته مهم رادوباره تکرارمی کنیم.

۱-آزادی اسماعیل بخشی نماینده زندانی کارگران 

۲-واگذاری شرکت ازبخش خصوصی به دولت 

۳-پرداخت تمام مطالبات معوقه 

۴-انجام طبقه بندی شغلی 

۵-وسایرمطالبات صنفی

 در.اینجا به نمایندگان عزیزتوصیه میکنیم‌که احترام جامعه کارگری هفت تپه راداشته باشند زیرا جامعه کارگری هفت تپه هم اکنون الگوی تمام جامعه کارگری کشور می باشد و به نظرات آنها احترام بگذارندودرراستای اهداف قانونی کارگری حرکت کنندتاازحمایت کارگران برخوردارشوند.

همچنین نمایندگان حق ندارندبدون اجازه کارگران باهرشخص مجهول الهویه ای جلسه بگذارندوازین تاریخ به بعدحق برگزاری هیچ گونه جلسه ای بامددی ویاهرنماینده دیگری ازکارفرما و یاخودکارفرماراندارندزیرا ما کارگران آنهارابه رسمیت نمیشناسیم

 زنده بادکارگر

زنده بادهفت تپه

زنده بادبخشی

 
جامعه کارگری هفت تپه

لطفادرانتشاراین مطلب کوتاهی نکنید.

به احترام دوستان و همه عزیزانی که خود و خانوادهایشان در این مسیر کارگری اذیت شدن در انتشار این پیام کوتاهی نکنید وباید دنیای مجازی پر از این متن باشه و هر فرد که این پیام به دستش رسید در هر گروهی بگذارد.

باز نشر

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

***

بی خبری از وضعیت علی نجاتی

١١ آذر ٩٧

در پی یورش و هجوم ماموران به خانه علی نجاتی در روز پنجشنبه ۸ آذر و دستگیری این کارگر سندیکایی، هنوز هیچ خبری از وضعیت و محل نگهداری نامبرده  نیست.

دادستانی شوش اعلام کرده است که وی بنا به حکم قبلی دستگیر شده است. اما این دروغی بیش نیست. اگر علی نجاتی  بر اساس حکم قبلی بازداشت شده است،  چرا مجوز بازداشت به او ارائه نشد و خانه او مورد بازرسی قرار گرفت؟

 اگر بازداشت بر اساس حکم قبلی است چرا او با ایجاد رعب وحشت توسط مامورین لباس شخصی ربوده می شود و  محل نگهداری او بر خلاف قانون به خانواده اش اعلام نمی شود؟

برابر قانون خانواده باید از محل بازداشت علی نجاتی اطلاع داشته باشد. ولی هیچ مسئولی به خانواده نجاتی و وکیل ایشان اعلام نکرده است وی در کجا نگهداری می شود.

سلامت علی نجاتی به دلیل بیماری قلبی و فشارهای ناشی از توهین و ضرب و شتم در هنگام دستگیری  در خطر است و در صورت هرگونه اتفاق ناگواری برای ایشان مسئولیت آنرا متوجه مسئولان امنیتی و قضایی می دانیم.

 #اسماعیل_بخشی_آزاد_باید_گردد

#علی_نجاتی_آزاد_باید_گردد

 
سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

یکشنبه ۱۱ آذر ۹۷

***

هشدار جدی درباره سلامت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان- خانواده ها در ملاقات، آنها را در وضعیتی وخیم مشاهده کرده اند

١٣ آذر ٩٧

بر طبق اخبار موثق و متعدد واصله، در پی مراجعات خانواده های اسماعیل بخشی و سپیده قلیان برای پیگیری وضعیت فرزندانشان و همچنین پیگیریهای حقوقی وکیل نامبردگان، خانواده ها طی دیدارهای کوتاهی هر کدام موفق به ملاقات عزیزان خود شده اند و متوجه شده اند که متاسفانه هر دوی آنها  شدیدا مضروب و تحت فشارهای روحی و جسمی شدید بوده و هستند.

  مطابق گزارشات واصله، اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، از نظر جسمی وضعیت بسیار وخیمی داشته اند.

آنان در ملاقات حتی قادر به تشخیص  زمان و اینکه چه وقت از شبانه روز است هم نبوده اند و کماکان تحت فشار و در انفرادی نگه داری می شوند. سپیده قلیان به طور مشهودی بسیار لاغر و نحیف شده است و هنگامی که مادرش او را در آغوش گرفته تن او به درد آمده است.

 همچنین وضعیت جسمی اسماعیل بخشی بسیار وخیم مشاهده شده و منجمله به علت ضرب و شتم، بر پیشانیش هنوز آثار کبودی وجود دارد.

 بر اساس اخبار واصله، اسماعیل بخشی که بر اساس مشاهدات ملاقات کنندگان، از نظر وضعیت جسمی شرایط وخیمی داشته است بعد از شنیدن خبر حمایت هایی که از وی انجام شده، لبخندی بر چهره ی رنج کشیده و تکیده اش نقش بسته است.

 بدینوسیله ضمن محکوم کردن شدید شرایط جسمی و روحی ایجاد شده برای اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنان هستیم. مسئولیت تمام زجر، آزار، ضرب و شتم و وضعیت به وجود آمده برای آنان مستقیما بر عهده دولت ایران و حفظ سلامت و امنیت آنان وظیفه مقامات قضایی- امنیتی و دولت است. ما عمیقا و بیش از پیش نگران جان آنان هستیم و از تمام کارگران هفت تپه، ایران و جهان، از تمام نهادهای جهانی کارگری، رسانه ها و نهادهای مرتبط، خواهان حمایت فوری، عملی و حداکثری برای آزادی اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و نیز یکی از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، آقای علی نجاتی هستیم.

 
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

سه شنبه ۱۳ آذرماه ۹۷

***

تبریک به کارگران برای آزادی اسماعیل بخشی

 

کارگران هفت تپه! تشکل های کارگری در ایران و جهان!

٢١ آذر

آزادی اسماعیل بخشی، کارگر هفت تپه و نماینده کارگران را به شما کارگران هفت تپه، به اسماعیل بخشی عزیز، خانواده زجر کشیده او، وکیل ایشان، به تمام تشکل های کارگری و کارگران در ایران و جهان و تمام افراد و نهادها و رسانه هایی که از اسماعیل عزیز و سایر بازداشت شدگان هفت تپه حمایت کرده اند تبریک میگوییم. این آزادی بدون شک حاصل مقاومت های اسماعیل بخشی عزیز و فشار متحدانه کارگران و افکار عمومی و نه پیگیری مسوولین شرکتی و دولتی بوده است.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن شادباش برای آزادی اسماعیل بخشی، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط علی نجاتی، عضو هیات مدیره این سندیکا و نیز خانم سپیده قلیان- از دستگیر شدگان در تجمعات خانواده های کارگران هفت تپه- می باشد.

بدون شک، کارگران در اتحاد و همبستگی و با ابزار تشکل یابی مستقل از دولت و کارفرما، به مطالبات و خواسته های خود خواهند رسید.

 
تا پیروزی های هر چه بیشتر

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

چهارشنبه ٢١ آذر

****

بازداشت‌ کارگران محکوم است

٢٦ آذر

در نیمه شب یکشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷  با یورش نیروه های امنیتی به منازل  کارگران   تعدای از کارگران گروه ملی اهواز بازداشت شده اند

 همچنین  بر اسای آخرین خبر های  دریا فتی، شب گذشته ۲۶ آذر ماه، مجددا تعداد دیگری از کارگران فولاد اهواز توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت و‌به مکان نامعلومی  انتقال داده شده اند.

 کارگران فولاد اهواز بیشتر از یک‌ماه است برای کسب مطالبات و‌احقاق حقوق خود در اهواز دست به آعتراض زده اند،  اما در این مدت نه تنها به خواست و‌مطالبات آنها رسیدگی نشده است ، بلکه ما شاهد بازداشت وسیع کارگران ملی اهواز  بوده ایم.

  سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت از خواست و مطالبات کارگران گروه ملی اهواز ، هجوم به منازل کارگران و باز داشت کارگران حق خواه را بشدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری بازداشت شده گان می باشد.

 
کارگران زندانی آزاد باید کردند
.

سندیکای کارگران نیشکر هفت نپه

***

گزارش از وضعیت کارگران بازداشتی فولاد اهواز

٢٨ آذر

به گزارش رسیده، امروز چهارشنبه ۲۸ آذر   برای برخی کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز از جمله آقایان کریم سیاحی و غریب حویزاوی که قبل از دستگیری به وکیل وکالت داده بودند ,توسط وکیل اعلام وکالت شد.

پرونده در شعبه بیستم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مطرح شده  اتهام برخی از کارگران فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است.

 همچنین بر اساس این گزارش از ذکر اسامی و تعدادبازداشت شدگان خودداری شده است.

مقرر شد تعدادی از کارگران با تبدیل قرار بازداشت به کفالت آزاد شوند که متاسفانه بر خلاف قانون به صورت کلی اعلام کردند که فیش حقوقی کارگران گروه ملی فولاد را برای کفالت نمی پذیرند.

در این خصوص درخواست کتبی  حدود بیست کارگر متقاضی از معاون دادستان نیز نتیجه ای نداشت.

 سندیکای هفت تپه ادامه بازداشت کارگران اهواز را محکوم کرده و خواهان آزادی کلیه کارگران بازداشتی فولاد اهواز و همچنین علی نجاتی عضو سندیکای کارگران هفت تپه می باشد

 
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۸ آذر ۹۷

***

تقدیرنامه:

مردم ایرانم درود

اسماعیل بخشی

٢ دی ماه ٩٧

اسماعیل چگونه می‌تواند محبت سرشارتان را فراموش کند چگونه می‌تواند در یادتان نباشد هنگامی که شما در سخت‌ترین لحظات زندگی ام به یادم بودید و مهرتان را بر من و خانواده ام باراندید،

در روزهای گذشته در شرایطی بودم که نه قلم یاری می‌کرد و نه ذهن و جانم، حتی واژه ها هم بامن بیگانه شده بودند اما دیگر تاب این بار سنگین را ندارم، پس می‌کوشم با روح پریشانم، لکنت زبانم و قلم لرزانم، در ثنای قطره ای از مهرتان چیزی بنگارم.

ابتدا یاد میکنم از کارگران رنجدیده و با وفای هفت تپه و خانواده ی بزرگوارشان که تا روز آخر در کنار خانواده ام بودند و امروز که پس از گذشت چهل روز در محل کارم حاضر شده ام با اینکه دیگر معنای آزادی را دیگر نه میفهمم نه درک میکنم اندکی احساس آزادی کردم، ای آزاد دلان

یاد میکنم از تمام هم طبقه ای های کارگرم و از تمام تشکلات و سندیکاهای کارگری کشورم که حامی برادر کوچکشان بودند

یاد میکنم از معلمان عزیزم، جامعه ی پزشکان و پرستاران مهربانم، بازاریان و تمام اصناف و انجمن هایی که مهروزانه برایم مهرورزیدند

یاد میکنم از هنرمندان و نویسندگان و شاعران خوش فکر و خوش ذوق کشورم

و بسیار خاص و خیلی ویژه یاد میکنم از دانشجویان عزیزم، دانشجویان نازنینم، شاپرکان زیبایِ میهنم، فرزندان رعنایِ سرزمینم دوستتان دارم

و در آخر در جواب همه ی عزیزانم که در ایام بازداشت شعارِ « من هم اسماعیل بخشی هستم» را یا گفتند یا نوشتند تا هم مرا حامی باشند و هم خانواده ی غمگینم را دل آرام، پاسختان میدهم : « من هم فدایی شما هستم»

اسماعیل بخشی ۱۳۹۷/۱۰/۲

***

اسماعیل بخشی همچنان بخشی از جنبش کارگری ایران است.

۳ دی ماه ۱۳۹۷

علیرغم هر گونه فشار به اسماعیل بخشی، و بازداشت او و دیگر کارگران در هفت تپه و اهواز در هفته های گذشته، باعث نخواهد شد که خواست و مطالبات کارگران در سینه ها خفه شود.

 اسماعیل بخشی بعنوان یک کارگر و نماینده کارگران هفت‌تپه همچنان در صف طبقه کارگر قرار دارد.

سکوت معنا دار اسماعیل بخشی پر معنا تر آز هارت و پرت افرا د و جریاناتی بود که تحت عنوان دفاع از کارگران، وجود سندیکای هفت تپه را منکر شدند و بود و نبود نمایندگان کارگری از جمله اسماعیل بخشی و علی نجاتی را در هفت تپه را آگاهانه خط زدند.

 بله ، سکوت اسماعیل بخشی رساتر از هر صدایی بود که سعی نمودند با خبر رسانی، یک چهره دروغین از خود بسازند.

 اسماعیل بخشی نماینده و صدای کارگران هفت تپه بوده و هست و سکوت معنادار او باعث نشد که کارگران هفت تپه و در بعد سراسری، کارگران ایران، اسماعیل بخشی را فراموش کنند.

 اسماعیل بخشی بعنوان یک کارگر و بعنوان یک نماینده واقعی در سخت ترین  شرایط در کنار کارگران ایستاد و حاضر نشد به منافع کارگران پشت کند .

 سندیکای کارگران هفت تپه ضمن حمایت همه جانبه از اسماعیل بخشی ،از تمام زحمات تاکنونی او ، قدر دانی کرده و امید داریم که با پشت سر گذاشتن این دوران سخت ، شاهد حضور دوباره او  باشیم.

 بی شک کارگران هفت تپه و دیگر کارگران در ایران برای نمایندگان خود و کارگرانی که در راه حق خواهی و کسب مطالبات کارگران قدم بر می دارند ازرش و احترام خاصی قائل خواهند بود.

 سندیکای کارگران هفت تپه خواستار آن است که پرونده سازی علیه اسماعیل بخشی پایان پذیرد و علی نجاتی از نمایندگان اسبق کارگران هفت تپه و عضو کنونی سندیکای کارگران هفت تپه ، سریعا و بی قید و شرط و بدون قرار وثیقه آزاد گردد.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۳ دی ماه ۱۳۹۷

****

وضعیت جسمانی علی نجاتی خطر ناک می باشد.

٨ دیماه ٩٧

روز شنبه ۸ دیماه ، خانواده علی نجاتی موفق به ديدار غير حضوری با اين كارگر زندانی شدند.

  بنابر اين گزارش  علی نجاتی از نظر جسمی به شدت لاغر و رنگ پريده بوده است.

عليرغم بيماری و شرايط سنی ،او  در دوران بازجویی بسيار مورد اذیت و ازار قرار گفته به طوری كه به خاطر وخامت اوضاع جسمی، در دوران بازجویی به بيمارستان منتقل شده بود.

با توجه به اين شرايط هنوز وضعيت پرونده جديد علی نجاتی  مشخص نيست و اين كارگر سنديكايی به بند شلوغ  منتقل شده است .

ازدحام زیاد جميعيت و همچنين دود سيگار براي علي نجاتی كه مبتلا به بيماري قلبی است بسيار مضر و خطر ناک است.

شرايط علی نجاتی به گونه ای است كه محيط بسته، بيماری او را تشديد مي كند.

 اما مسئولين امنيتی عليرغم دانستن اين موضوع همچنان وي را در زندان نگه داشته اند در حالي كه طبق  قانون، با توجه به بيماری حتما بايستی حكم زندان باز در رابطه با  وی اجرا شود.

اما مامورين امنيتی  براي عدم اجراي اين قضيه برای علی نجاتی پرونده جديدی را باز نموده اند كه هنوز قرار و وضعيت آن مشخص نيست.

 در واقع علی نجاتی عملا به صورت غيرقانونی در زندان نگه داشته شده است.

 سنديكای كارگران نيشكر هفت تپه تداوم بازداشت علی نجاتی، كارگر بازنشسته و عضو سنديكای كارگران هفت تپه را محكوم كرده و خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط نامبرده می باشد.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۸ دیماه ۱۳۹۷