روز شمار اعتصاب و اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد

 
 

با سلام و دعای خیر

١٣ آبان ٤ نوامبر

مقدمه ها قبل از آغاز به پایان رسیده و حرفی برای گفتن و مقدمه چینی باقی نمانده ، جز درخواست بیداری و باز شدن چشم همکاران بر حقاقیق پیش رویشان.لذا بدون هیچ مقدمه و حرف اضافه ایی به سراغ اصل موضوع میرویم.‌

گویی  حضرات بدون توجه به نیازها و زیر ساختهایش در حال زیبا سازی و  ظاهر و نما هستند. غافل از اینکه نمیدانند که کارگران از آنچه آنها فکر میکنند به آنها نزدیک تر بوده و از تمام جزییات و کارهایی که بصورت زیر پوستی در حال انجام است آگاهی و اطلاع کامل دارند. از رفت و آمدهایتان با خبریم. از قرارهای پشت پرده شما با خبریم. حتی از افکار و نقشه های آینده شما با خبریم و گمان نکنید این سکوت ، سکوت غفلت است. تنها دلیلی که باعث شده بود تا به امروز سکوت کنیم از روی نجابت و متانت پرسنل بود و بس. ولی گویا برخی مسئولین به دنبال این قضایا و حواشی هستند و مطمئن باشند همه کسانی که بدنبال استفاده ابزاری از کارگرانند را رسوا خواهیم نمود.

قبل از هرچیز انتصابات بعضا بی دلیل  آقای غفوری که به عنوان مدیر عامل شرکت مسئولیت حفظ سیستم را بر عهده دارد و باید اشخاصی را در پستهایی قرار دهد که از نظر تخصص و سلامت جسمی و روانی متناسب با آن سمت باشند و از طریق ضوابط و قوانین و مقررات شرکت انتخاب شوند ولی متاسفانه شاهد هستیم که این این انتصابات نه بر اساس ضوابط که بر اساس روابط شکل میگیرد و اشخاصی انتخاب میشوند که حتی از لحاظ جسمانی هم دارای سلامتی کامل نیستند . انتصاب شخصی که دارای بیماری ام اس است بعنوان مدیر آموزش نه تنها از لحاظ مقررات شرکت که حتی بر اساس قوانین بیمه و کار نادرست و غیر قانونی میباشد کما اینکه این شخص بر اساس رابطه و دوستی که با آقای کیارش غفوری برادر کسری غفوری دارد بصورت غیر مستقیم با مدیر عامل در ارتباط بوده و به شخصیتی که باید از همه لحاظ مستقل بوده و مستقل عمل نماید مشاوره میدهد.

ثانیا  شیطنت چند نفر از مسئولین داخلی که خود را درون شرکت ناتوان و بدون هیچ پشتیبانی یافتند و حالا در خارج شرکت به دنبال ضربه زدن به مصالح شرکت و کارگران میباشند و تبدیل کلینیک شرکت به کلینیک خصوصی و بدون صرفه معرفی نمودن بخش دو از اقدامات این اشخاص است که مطمئن باشند این اقدامات بی پاسخ نخواهند ماند.

آقای غفوری،ورود ماهیانه ۴۰ هزار تن شمش و راه اندازی کوثر و تولیدات لوله سازی طبق گفته شما مستمر بود که شاهد هستیم این ورود مواد نیز مدتیست به کل متوقف گردیده و کورهای کوثر و لوله سازی تا یکی دو روز دیگر روشن نخواهند ماند.

مشکلات عدیده از قبیل کمبود تجهیزات و مواد اولیه و تعویق مستمر پرداختهای حقوق همچنان ادامه داشته و دیگر بهانه تازه آمده اییم مدیر عامل و تیم همراهشان  شنونده و تاثیری ندارد.

نکته مهم دیگر این است:

چرا وقتی کارگر تحت فشار مالی بیش از حد قرار میگیرد و اعتراضی میکند،با پرداخت فقط یک حقوق و حضور چند ساعته مدیریت در شرکت،مسائل مهم دیگر را کتمان و پنهان نموده و این طرز پرداخت،ماهیانه انجام میشود که تا اعتراضی باشد حداقل پرداخت به آنها صورت گیرد؟!!!

از روز قبول مسئولیت ، جناب مدیر عامل حتی حاضر نشدند یک جلسه در جمع کارگران حاضر شده و شفاف سازی نمایند.

فشار اقتصادی و قسط های بانک ها بیش از حد ظرفیت پرسنل محترم شرکت را تحت فشار قرار داده و مبالغ محدودی که بعنوان مشاهده  به اشخاص محدود و با اقساط سنگین انجام شد پاسخگوی هیچکدام از مشکلات ذکر شده  نیست و مدیریت شرکت باید هرچه سریعتر پاسخگوی ما باشند.

 و بدانید تا امروز سکوت ما از سر نجابت،حسن نیت و خویشتنداری بود.

 و در پایان:

 همکاران گرامی

محصولات تولیدی بدلیل عدم فروش و انباشته شدن، در حال پوسیده شدن و زنگ زدگی بیش از حد میباشند

مواد اولیه اندکی در انبارهای بخشهای کوثر و لوله سازی باقی مانده که قطع به یقین در روزهای آینده و خیلی زود به اتمام میرسد آنهم با ظرفیت 30%تولید بخش کوثر و لوله سازی!!!!

 وضعیت مشکل حقوق،متأسفانه گویا بطور دائم گریبانگیر مان است.

طبق گفته دفتر مدیریت،آقای پهلوانی طبق عادت دیرینه و بصورت ماهیانه در شرکت حضور پیدا میکند!!!

لذا برای برطرف نمودن کلیه شائبه های موجود و شفاف سازی کلیه موارد ذکر شده

و اعتراض به عدم پرداخت و نحوه و دیرکرد آن،و معضلات تولیدی

درب تالار شرکت کلیه پرسنل محترم در  واحد ها وشیفت های مختلف حضور بهم می رسانیم وخواهان شفاف سازی کامل بدون بهانه های واهی و عنوان نمودن صریح موانع اصلی توسط مدیریت میباشیم.

زمان:۱۴آبان،روز دوشنبه

*****

هفته مبارزه با مافیای فولاد

١٩ آبان ٩٧- ١٠ نوامبر ٢٠١٨

همکاران گرانقدر

بر همگان مبرهن و آشکار شده است که تنها مشکل شرکت بزرگ گروه ملی فولاد اهواز ، عدم موافقت مافیای پلید فولاد با راه اندازی مجدد خطوط تولید این شرکت بزرگ می باشد . همه ما کارگران شرکت بزرگ گروه ملی فولاد اهواز روز شنبه مورخ ۱۹ / ۸ / ۹۸ در مقابل استانداری تجمع خواهیم کرد تا محکومیت شدید خود را از عملکرد این مافیای پلید و خودخواه فولاد که اجازه بازگشت رونق به خطوط تولید را نمی دهد ، را اعلام خواهیم کرد .

همه ما کارگران بخوبی پی برده ایم که این مافیای پلید که بنا به دلایلی، ید طولایی دارد ، دست طمع خود را از شرکت ما کوتاه نخواهد کرد مگر آنکه سیلی سخت و محکمی از ما کارگران بخورد .

 جای بسی تاثر دارد که استاندار محترم و نمایندگان مجلس با آنکه خود اعتراف به وجود این مافیا و سنگ اندازی های آنان جهت بازگشت رونق به شرکت کردند لیکن تاکنون برای مقابله با زیاده خواهی آنان هیچگونه اقدام عملی نکردند .

 همکاران گرامی

 این مافیای خودخواه که رزق و روزی هزاران نفر کارگر را فدای سودجویی های شخصی تعداد انگشت شماری کرده اند ،شاید تاکنون توانسته اند خطوط تولید شرکت عظیم ما را به تعطیلی کشانده، لیکن آنان کور خوانده اند . این سیه رویان باید بدانند که کارگران شرکت گروه ملی اجازه نخواهند داد که سودجویی تعداد انگشت شماری انسان پلید باعث به تعطیلی کشاندن تنها منبع درآمد و ارتزاق سه هزار انسان پاک و هزاران نفر از خانواده شریف آنها شود .

 به همه اصحاب رسانه و مسئولین استانی و کشوری اعلام می نمائیم که این هفته را هفته مبارزه با مافیای فولاد در استان و اعلام حمایت قاطع از شرکت عظیم و بین المللی گروه ملی فولاد اهواز، اعلام می نمائیم و از آنان خواستاریم

۱) هویت این سیه رویان مافیایی را به همگان اعلام نمایید آنانرا به میز محاکمه کشانید تا به سزای اعمال ننگینشان برسند و درس عبرتی برای تمام افراد سیه روی دیگر شوند .

۲) از امام جمعه محترم ، استاندار ، فرماندار و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه انتظار میرود،نسبت به این امر مهم،رسالت خودرا انجام دهند و بعد از چندسال،وضعیت شرکت و معیشتی پرسنل را بطور کلی سروسامان بخشند.

***

٢١ آبان ٩٧- ١٢ نوامبر ٢٠١٨

بسم الله الرحمن الرحیم

 با سلام و دعای خیر خدمت کلیه همکاران محترم

 چند سال گفتیم و شما شنیدید ولی گوش ندادید.

حرفها و خواسته ها را به هرشکل مسالمت آمیزی که بود بیان کردیم ولی باز نه کسی شنید و نه اهمیت داد. مقصر را ما پیدا کردیم ما محکوم کردیم و ما بیرون کردیم و تنها خواسته ما از مسئولین بازگشت دوباره زندگی به بزرگترین شرکت نوردی خاورمیانه بود که گویا این خواسته بر دوستان خواسته گرانی ست.

همکاران و برادران گرامی استحضار داشته باشند که از صبر و بردباری و فرصت دادن هر آنچه نیاز بود به سهم خود ارائه دادیم ولی در عوض کوچکترین و بدیهی ترین انتظار و خواسته که از هر شرکت تولیدی انتظار میرفت یعنی تولید و فروش محصولات تولیدی بر آورده نشده و هر روز با چالشی جدید روبرو میشویم.

مسئولین و مدیران شرکت به گوش باشند هر ماه پرداخت یک حقوق آنهم با خون دل خوردن و مطالبه مستمر کارگران نه تنها چاره درد که توهین به منزلت و شخصیت این قشر شریف میباشد که هر ماه برای حق مسلم خود دست به دامان شود.

فردا بار دیگر می آییم و دوباره حقوق خود را فریاد میزنیم.

نمایندگان و مسئولین و مدیران خرد و کلان استانی موظف هستند صدای ما را شنیده و دوای این درد را یکبار برای همیشه چاره کنند.

راه اندازی تمام خطوط تولید کارخانه و تولید و فروش مستمر محصولات حق ماست.

پرداخت حقوق معوق و به موقع ماهانه حقوق حق ماست.

شناسایی خائنین و ایادی که به هر وجهی من الوجوه سعی در سنگ اندازی در مسیر تولید و فروش محصولاتمان را دارند حق ماست.

همکاران و برادران گرامی در این مدت برای همه ما اثبات شد که تا خود ما دست به کار نشده و حقوق خود را مطالبه نکنیم و از وجود و کیان این شرکت حمایت نکنیم هیچکس دلسوزمان نخواهد بود.

امروز اندک مردانی از شرکت گروه ملی با همه وجود و علیرغم عده کم توانستند تنهای با صدای خود آسایش مدیران و مسئولین بی مسئولیت را صلب کنند.

فردا دوباره خیابانهای اهواز شاهد موج مردانیست که مطالبه گری حقوق و دفاع از دارایی را به همگان یاد دادند و این خروش و مطالبه گری مستلزم حضور همگانی و تمام پرسنل شرکت گروه ملی از زن و مرد و پرسنل اداری و تولیدی میباشد. اینبار نه با فریاد که با صدای قدمهایمان پشت تمام مخالفین و معاندین تولید گروه ملی خواهد لرزید.

 فردا دوباره همه با هم جمع شده و پس از تجدید بیعت مجدد با یکدیگر

 ساعت ۷:۳۰

از درب کنترل زمان بسوی استانداری حرکت خواهیم کرد.

فردا همه ما آنجا خواهیم بود. حالا که گروه ملی خواب است ، خواب را بر همه شما حرام خواهیم ساخت.

****

٢٢ آبان ١٣ نوامبر

چه شکوه و چه عظمتی. چه خروش و چه هیبتی .

امروز فولاد مردان گروه ملی تنها گوشه ایی از عزم و مردانگی خود را به رخ کشیدند و اثبات کردند که اگر بخواهند با تنها صدایی که از حنجره ها خارج میشود میتوانند پشت مسئولین بی مسئولیت و معاندین و مخالفین به حرکت در آمدن چرخ صنعت گروه ملی را بلرزانند. امروز اهواز زیر پای مردان شرکت گروه ملی لرزید و زلزله ایی چند ریشتری از غیرت و مردانگی را تجربه کرد. اگر در تقویم و تاریخ اهواز چند روز ماندگار ذکر شود قطعا امروز یکی از آنها خواهد بود. برادران و همکاران گرامی ، امروز با جوشش و خروش خود صدای رسای خود را به گوش مسئولین رسانده و چه بسا تا چند شب خواب از چشمانشان پریده باشد.

درودها و سپاس ها نثارتان باد که نشان دادید مردانگی و غیرت هنوز در شرکت گروه ملی حرف اول را میزند.

مسئولین به گوش باشند ، ما تازه شروع کردیم.

***

٢٣ ابان ١٤ نوامبر

 دوباره همت کارگران گروه ملی و نتیجه مثبت اتحاد و یکپارچگی

 پس از ماه ها دوندگی درون شرکت و درخواست های مکرر پرسنل از مدیر عامل آقای غفوری و قائم مقام وی آقای پهلوانی در جهت پاسخگویی به مشکلات کارگران و شفاف سازی اوضاع شرکت و پیگیری های انجام شده توسط ایشان که صد البته با بی توجهی و بی اعتنایی نامبردگان مواجه شد بالاخره پس از لبریز شدن کاسه صبر پرسنل غیور و شریف شرکت گروه ملی و پس از انتقال این موج اعتراض به خیابان ها بالاخره آقای پهلوانی قائم مقام مدیر عامل از طریق رسانه ها و شبکه تلوزیونی خوزستان که هدفی جز خاموش کردن خشم فولاد مردان گروه ملی دنبال نمیکرد اعلام میدارد که فردا یک حقوق پرداخت خواهد شد و مابقی مطالبات طی  ماه آینده پرداخت میشود.

یک حقوق برای برای خاموش نمودن خشم مردانی که خواسته ایی جز حق طبیعی و بدیهی خود ندارند.

آنان که نمیدانند و یا از اوضاع درونی شرکت بی اطلاع هستند بدانند این حقوقی که آقای پهلوانی لافش را میزند در واقع ما بقی حقوق مرداد ماه است که به پرسنل دیپلم و زیر دیپلم پرداخت شد و حالا نوبت فوق دیپلمه ها و کارشناسان میباشد که ایشان در جهت عوام فریبی بعنوان پرداخت کامل حقوق آنهم در یک رسانه عمومی عنوان میکند.

گفته بودیم و باز هم تکرار میکنیم. پرداخت حقوق و بروز شدن حقوق های معوقه جزیی ترین خواسته ماست. خواسته اساسی و اصلی پرسنل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز :

۱.ورود مواد اولیه بصورت مداوم و مستمر به شرکت  

۲.تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید

۳. ساماندهی و راه اندازی تمام خطوط و فروش محصولات

۴.کوتاه کردن ایادی فاسد و خائن از محیط شرکت و پاک سازی کامل آن از عناصر خیانتکاری که باعث شدند شرکت به این مرحله برسد.

۵.پرداخت حقوق معوقه و همچنین تعیین تاریخ مشخص هر ماه در جهت پرداخت های ماهانه حقوق پرسنل می باشد.

تمام خواسته های فوق باید در اسرع وقت صورت اجرایی به خود گرفته و در غیر این صورت نسیم در حال وزش خشم کارگران تبدیل به طوفانی خواهد شد که همه چیز را از بیخ و بن کنده و همه چیز را دوباره از نو خواهیم ساخت. 

فردا  متحد و استوار،همه باهم،کنار هم،دوباره می آییم.

***

صدای خنده کفتار و بالهای کرکس ها دوباره بلند شد

٢٥ آبان ٩٧- ١٦ نوامبر ٢٠١٨

هر گاه شیر سلطان جنگل اقدام به شکار میکند و یک حیوان قدرتمند را به زمین میزند ، سایر حیوانات مفت خور مانند لاشخور ها و کفتارها در اطرافش پدیدار شده و از پسمانده غذای شیر استفاده میکنند. معمولا کفتار با صدای کریه خنده مانندش و لاشخور با تکان دادن بالهایش ابراز وجود میکند .گویی این شکار کار خودش بوده و بدان میبالد.

در جامعه و سیستم های اجتماعی چنین زنجیره ایی صادق است. عده ایی زحمت میکشند و نتیجه میگیرند که پس از نتیجه گیری مفت خورها ظاهر شده و به ابراز وجود پرداخته ، نه تنها خود را در نتایج حاصله ذینفع میدانند بلکه ابراز نظر و گاها اعتراضاتی هم میکنند.

در پس اعتراضات اخیری که شیرمردان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز انجام دادند ، کفتار صفتان و مفت خورهایی که از مردانگی تنها نر بودنش را یدک میکشند پشت اوهام خود پنهان شده و با خیرات نمودن پند و اندرز بی وجودی خویش را توجیه میکنند. این قوم ضعیف النفس که قصد دارد با وسوسه های خناس خود در صفوف مرصوص فولاد مردان رخنه ایجاد کند خوب گوش فرا دهد چون این آخرین هشدار به تمام کفتار صفتان است. در طول این مدت و از بدو ورود هئیت مدیره جدید ، کارگران شرکت گروه ملی تمام راه هایی که منتهی به تجمع و اعتراض نمیشد از صبر و شکیبایی گرفته تا پرسش و پاسخ با مدیران و تجمع درون شرکت را امتحان کردند و به نتیجه  ایی نرسیدند. اگر کارد به استخوان نمیرسید، اگر مسئولین گوش شنوایی داشتند و صدای کارگر را میشنیدند، اگر مدیران همت مضاعفی از خود نشان میدادند  و راه و چاره دیگری پیش رو بود که انتهایش تحصن در خیابانها نبود حتما آن راه را میرفتیم و هیچگاه تجمعات به خیابانها کشیده نمیشد. حال که اینروزها خیابان های اهواز شاهد خروش مردان فولادین است و شما دم از روشنفکری و اشتباه بودن این تحرکات میزنید ، اگر برای این اعتراضات بدیلی دارید بیان کنید ، در غیر این صورت شما را به مرگ از شرمساری در مقابل سایر همکاران توصیه میکنیم.

به گوش باشید که این آخرین اخطار بود و پس از این دم کفتار خوش خنده و بالهای کرکس لاشخور قیچی خواهد شد.

***

٢٦ آبان ١٧ نوامبر

بسم الله الرحمن الرحیم

 با سلام و دعای خیر

 استمرار و ادامه حرکت کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز بر همگان اثبات کرد که حرف و عمل کارگر یکیست. کارگر اگر حرفی میزند و وعده ایی میدهد حتما به آن جامه عمل خواهد پوشاند. خوب به شعارهای ما گوش فرا دهید و مطمئن باشید تک تک این شعارها نه از روی احساس آنی و سخنی پوچ ، که این شعارها حرف دل و وعده و قولهایی است که حتما آنها را محقق خواهیم کرد. در صورت تحقق نیافتن مطالبات بر حقمان مبنی بر ورود مواد اولیه و راه اندازی کل خطوط تولید وعده قیامت را به شما داده بودیم. پس منتظر باشید چرا که قیامت از آنچه فکر میکنید به شما نزدیک تر است و در روز قیامت گناهکاران رسوا خواهند شد.

همکاران و پرسنل شرکت گروه ملی به گوش باشند که حضور در تجمعات در جهت نجات شرکت و حفظ حیات آن بر همگان واجب و ضروریست. قرار نیست عده ایی از وقت و زندگی خود بزنند و عده ایی استفاده کنند. اینجا هر کس نان از بازوی خود میخورد، نان مفت نداریم به کسی بدهیم

علیرغم حضور تعداد محدودی از سرپرستان ، متاسفانه شاهد هستیم که اکثر مدیران و سرپرستان در جمع سایر همکاران حاضر نشده و گویا خود را تافته جدا بافته از سایرین میدانند. به این عده هشدار میدهیم در صورت استمرار این غیبت و عدم حضور در تجمع همکاران ابتدا نام غائیبین یکی یکی افشا شده و همانطور که با مدیران خائن و نالایق برخورد شد با این افراد نیز برخورد نموده و اطمینان داشته باشند کرسی و میز مدیریت و سرپرستی را از زیر پایشان خواهیم کشید.

همانگونه که در رسانه ها و شبکه های مجازی شاهد هستید ، اخبار مربوط به خواهران و برادران ما در شرکت نیشکر هفت تپه صدر نشین تمام اخبار است و تمام مسئولین امر را به خود مشغول ساخته که این امر نشانگر اتحاد مستحکم این مجموعه و حضور حداکثری پرسنل وحتی خانواده های آنها در تجمعات است. پرسنل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز نیز میتواند با تاسی از حرکت این عزیزان پیام خود را محکم تر و رساتر از هر روز به گوش مسئولین برساند.

در آخر دوباره اعلام میکنیم حضور همگانی از زن و مرد گرفته تا مدیر و سرپرست و کارگر واجب و ضروریست. در صورت عدم حضور حتما با غائیبین به شکلی دیگر برخورد خواهد شد. در صورت امکان همکاران گرامی همراه با خانواده حضور یافته و در این تجمعات شرکت نمایند.

دوباره تاکید میکنیم لطفا دوستان با لباس فرم حضور یابند.

 وعده ما فردا دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۸/۲۷

ساعت ۸ صبح درب استانداری خوزستان

***

٢٨ آبان ١٩ موامبر

من از اهوازم، زاده کارون و فرزند گروه ملی،

در هفت تپه نفس میکشم و صدایم را از اراک میشنوی

برادران و همرزمان عزیز من در هفت تپه و اراک ، بدانید که سالهاست صدای شما را میشنوم و درد شما را با تمام وجودم ، احساس میکنم.

فریاد حق خواهی اراک را ، صدای گرسنه ام گرسنه هفت تپه را من هم فریاد زدم.

تازیانه ایی که بر کمر برادر هپکویی م نشست پوست کمر مرا زخمی کرد. سردی دستبند که دستان برادر نیشکری ما را بست ، مچ دستان مرا زخمی کرد. ولی نتیجه و حاصل این بگیر و ببندها و شلیک ها و شلاق ها چه شد؟

زندانی دادیم ، زخمی و حتی شهید دادیم ولی هیهات که هرگز عزت نفس ندادیم.

برادر کارگر من در هر کجا که هستی ، در اراک باشی یا هفت تپه ، در جنوب باشی یا در شمال ، غرب کشور باشی یا شرق آن، بدان که هرجا هستی صدای کارگر گروه ملی و فریاد کارگر گروه ملی پشتیبان و همصدای تو خواهد بود. اگر امروز بصورت فیزیکی در کنارت نیستم ولی باور داشته باش با همین اندک امکاناتی که در دست دارم همراهت هستم و به هر شکلی که شده صدای رسای تو را رساتر خواهم کرد.

امروز دیگر کارگران متعلق به یک شرکت یا یک شهر نیستند.

امروز کارگران خانواده ایی بزرگ هستند که هرکدام وظیفه خویش را بر عهده دارد و در زمان سختی دوشادوش و پشت به پشت هم خواهند بود تا پشت کسانی که حق کارگر را لقمه ایی مفت تصور میکنند ، بلرزانند و با همین لقمه نفس از کالبدش ببرند .

چه کسی می خواهد

من و تو ما نشویم

خانه اش ویران باد

***

٢٨ آبان ١٩ نوامبر

درود بر مردانی که در صلابت فولاد را خجالت زده کردند. مردان خالق حماسه ایی که حتی قلم در توصیفش ناتوان است.

شما را بشارت باد که صدای شما خواب بر چشم مسئولان و مدیران حرام نمود و اکنون برای لحظه ایی خواب بدون کابوس کارگران گروه ملی دست به دامان شما شده اند.

خبر آمد خبری در راه است. این خبر اگر با خواسته های کارگران مطابقت دارد میتواند بیاید و اگر متفاوت و متناقض از خواسته های ماست ، همان راه آمده را بازگردد.

اکنون هئیت اعزامی از تهران و مسئولین کشوری و استانی که حالا پس از دو هفته ایستادگی شما به ستوه آمده اند در برابر شما تسلیم شده و درخواست جلسه ایی با کارگران در جهت شنیدن خواسته ها و نظرات آنها شده اند.

در پاسخ به این خواسته باید بگوییم که ، گوش هایمان از وعده و وعید پر و دلهایمان از خلف وعده پر خون است. خواسته هایمان را چندین بار ذکر کردیم که از ما گفتن بود و از شما نشنیدن.

اعلام میداریم که ما با هیچکس هیچ حرفی نداریم ، تنها زمانی خیابانها را ترک و راهی شرکت میشویم که تک تک وعده های شما و خواسته های ما جامه عمل پوشیده باشد.

برای یاد آوری و اتمام حجت دوباره خواسته هایمان را به شرح ذیل اعلام میداریم. 

۱. واگذاری شرکت به دولت به دلیل موفق عمل نکردن بخش خصوصی در کشور

۲. ورود مستمر مواد اولیه به شرکت.

(هیچ گونه محدودیت زمانی قابل قبول نبوده و نیست.) 

۳. راه اندازی و شروع به کار تمام خطوط تولید بصورت همزمان و مستمر. 

۴. فروش محصولات بصورت آزاد و خارج از بورس کالا تا زمان رفع نهایی مشکلات شرکت  

۵. اصلاح در ساختار مدیریتی و انتصاب اشخاص دلسوز و متعهد که تعهد و وفای خود به شرکت گروه ملی را اثبات نموده باشند . خارج از هرگونه روابط و مصلحتی 

۶. معرفی مافیای فولاد و محاکمه آنان به جرم ایجاد مشکلات فراوان برای کارگران شرکت گروه ملی  

۷. شفاف سازی و پاسخگویی مدیران شرکت در خصوص مسائل پیرامونی شرکت و درخواستهای کارگران 

۸. تسویه حساب تمام حقوق معوقه کارگران و تعیین تاریخ مشخص در جهت پرداخت حقوق . 

۹. تشکیل شورای کارگری مستقل در جهت حمایت و دفاع از حقوق کارگران. 

به استحضار میرساند تا زمان پاسخگویی به این خواسته ها و دریافت نتیجه ایی ملموس و واقعی تجمعات کارگران ادامه داشته و این حرکت مستمر خواهد بود.

 لذا فردا ۲۹/ ۸ / ۹۷ همچون روزهای قبل ساعت ۸ صبح درب استانداری حضور بهم خواهیم رساند

 به یاد داشته باشید ما همیشه به وعده هایمان عمل نموده اییم.

***

بسم الله الرحمن الرحیم

٣٠ آبان ٢١ نوامبر

با سلام و دعای خیر

 در خروش موج سهمگین امروز کارگران شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد اهواز ، شهروندان و همشهریان ما همصدا با کارگران خروشیدند. به ظلم نه گفتند ، خواستار کوتاه شدن دستان آلوده به فساد از صنعت و اقتصاد استان شدند و با فرزندان خود اعلام همبستگی کردند.

امروز تشکر کمترین کلمه ایی است که میتوان در قبال زحمات و ایستادگی شما کارگران بیان کرد . بر دست تک تک همشهریان که به هر شکلی با برادران خویش اعلام همدردی کردند بوسه میزنیم.

برادران و همکاران گرامی ، نتیجه اتحاد و یکدستگی را بوضوح لمس کردید و نتایج مثبتی را که یک به یک در حال وقوع است به عینه در حال دیدن هستید. تا پیروزی و رسیدن به نتایج مورد نظر فقط یک قدم باقیست . یک قدم که قدم من و تو باشد نه قدمی که به تنهایی و فرادا برداشته شود.

شنبه روز تاریخی کارگران شرکت گروه ملی و شهر اهواز خواهد بود.

روز میعاد نزدیک است اگر ما ، ما بمانیم. 

با توجه به اینکه فردا اکثر ادارات تعطیل بوده و طبیعتا تجمعی صورت نمیگیرد. فلذا از همه همکاران، مدیران ، سرپرستان و کارگران محترم در جهت همفکری ، برنامه ریزی برای تجمعات آینده و آینده شرکت دعوت به عمل می آید تا در سالن اجتماعات  دور هم جمع آمده و به گفتگو و تبادل نظر بپردازیم.

جلسه بصورت تریبون آزاد و شورا بوده و همه دوستان و همکاران میتوانند اظهار نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند. 

وعده ما فردا پنج شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ساعت ۹ صبح سالن اجتماعات شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

 ***

با سلام و دعای خیر

 از دیر باز هنر ، زبان تمام دردهای بشر بود . نقاش ، مشقت و رنج انسان را بر بوم می آورد ، آنکه اندوهی داشت ، می نواخت و آنکه دغدغه فکری داشت می خواند .

هنرمندان نیز با آن روحیه حساس و پاک خود بهترین ملجأ دردمندان هستند . در عصری که مادیات و مصلحت جویی ، چشم ، گوش و زبان همگان را برحقیقت کور و و کر و گنگ کرده ، تنها این هنرمندان بودند که صفات پاک انسانی را در خود پروراندند و لحظه ای تسلیم هوای نفس نشدند و آغوش خود را بی هیچ چشم داشتی به روی مظلومترین قشر جامعه گشودند و درحمایت آنان هنرها آفریدند . یکی از این خلق هنرها ، سرود بسیار زیبایی است که برخی این هنرمندان برای پاسداشت مبارزات حق طلبانه کارگران شرکت بزرگ گروه ملی فولاد اهواز سرودند .

زبان از وصف احساساتمان در قبال این کار قاصر است . تنها به این هنرمندان قول خواهیم داد که ما کارگران شرکت بزرگ گروه ملی فولاد اهواز تا دستیابی به تمام حقوق خود لحظه ای آرام نخواهیم گشت که خوب میدانیم این تنها راه گرامیداشت این اثر زیبای شماست .

 فولاد

 تو کارون کاری تو ای کارگر!

به موج تو خاموش باد این حریق

کنارت کشاورز و همرنج تو

کنارت معلم کنارت رفیق

 
به همرنج خود رنج خود را بگو

ز افسوس او رنج او را ببین

که ما می شکوفیم با اتحاد

در این واژه های امیدآفرین

 
ز فولاد کار و ز فولاد جان

بزن داد آزادی کار و نان

صدای گلونخل خشکیده ایم

صدا میخراشد زمین و زمان

 
قدر قدرت ساز و کار بشر
!

سپر سینه ات اعتصابت سلاح

بزن داد بیداد این بردگی

شعارت رهایی و پایت به راه

 
صدا میخراشد که هر کارگر

به زنجیر خود لحظه ای خو نکرد

صدا میخراشد: که زنجیریان!

نبرد و نبرد و نبرد و نبرد

 
غریبه نمانده صدای امید

خیابان قدم های ما را شناخت

به رویای هر برگ خود مومن است

نهال امیدی که در جان ماست

 
نهال امیدی که در جان ماست

به رویای هر برگ خود مومن است

بزن ریشه در خاک آزادگی

که دنیای بهتر یقین ممکن است

 
-
کامیار فکور

***

Kargarangorohmelifolad, [22.11.18 09:21]

بسم الله الرحمن الرحیم

 با سلام و دعای خیر

 از دیر باز هنر ، زبان تمام دردهای بشر بود . نقاش ، مشقت و رنج انسان را بر بوم می آورد ، آنکه اندوهی داشت ، می نواخت و آنکه دغدغه فکری داشت می خواند .

هنرمندان نیز با آن روحیه حساس و پاک خود بهترین ملجأ دردمندان هستند . در عصری که مادیات و مصلحت جویی ، چشم ، گوش و زبان همگان را برحقیقت کور و و کر و گنگ کرده ، تنها این هنرمندان بودند که صفات پاک انسانی را در خود پروراندند و لحظه ای تسلیم هوای نفس نشدند و آغوش خود را بی هیچ چشم داشتی به روی مظلومترین قشر جامعه گشودند و درحمایت آنان هنرها آفریدند . یکی از این خلق هنرها ، سرود بسیار زیبایی است که برخی این هنرمندان برای پاسداشت مبارزات حق طلبانه کارگران شرکت بزرگ گروه ملی فولاد اهواز سرودند .

زبان از وصف احساساتمان در قبال این کار قاصر است . تنها به این هنرمندان قول خواهیم داد که ما کارگران شرکت بزرگ گروه ملی فولاد اهواز تا دستیابی به تمام حقوق خود لحظه ای آرام نخواهیم گشت که خوب میدانیم این تنها راه گرامیداشت این اثر زیبای شماست .

***

٥ آذر ٩٧- ٢٦ نوامبر ٢٠١٨

ما کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز سازندگان واقعی تاریخ هستیم.

امروز مافیا با زبان مجری قانون سخن گفت و ما را از ایستادگی بر حذر داشت . این یعنی اینکه دست های خالی ولی پر از اراده کارگران توانست شاخ دیو مافیای تا دندان مسلح و مجهز به تمام امکانات را بشکند تا جایی که اینبار زبان سران مجریان قانون که باید مدافع حق مظلوم باشند به دفاع از ظالم گشوده شد.

ما اعلام میداریم که تا پای جان بر حرفی که زدیم هستیم و تا زمان رسیدن به هدف قدمی از خواسته خود که همانا احیا دوباره شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز است باز نخواهیم گشت. افزایش روز بروز جمعیت کارگران معترض تاییدی است بر حقانیت و استقامت ما.

به همه شما همکاران مژده میدهیم که تا رسیدن به هدف راهی نمانده و ان شاالله بزودی نتیجه فعالیت و تلاش های خود را به چشم دیده و لمس خواهید کرد.

قبلا گفته بودیم و باز هم تکرار میکنیم ، نه تهدید و نه زندان هیچ سودی ندارد و کارگر مرگ را بر زندگی با خفت ترجیح میدهد.

تهدید ما کارساز نیست از حربه دیگری استفاده کنید.  

وعده ما فردا سه شنبه ۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ساعت ۸ صبح درب استانداری استان خوزستان

***

٩ آذر ٩٧ – ٣٠ نوامبر ٢١٠١٨

با سلام و دعای خیر خدمت کلیه همکاران محترم

 راهی در پیش است و از ابتدا قرار گذاشتیم تا انتهای راه و تا رسیدن به هدف در کنار هم بایستیم .

از هر راه و حربه ایی از تهمت دریافت رشوه توسط همکاران گرفته تا پرداخت حقوق بصورت طبقه بندی بر اساس مدرک تحصیلی، برای سد راهمان و برای سنگ اندازی در مسیرمان استفاده کردند ولی لحظه ایی نه به آرمان هایمان شک کردیم و نه قدمی از خواسته های به حق خود باز گشتیم.

همکاران و برادران گرامی ، آنانی که نمیخواهند شما دوباره حضور یابید و با فریادهایتان خوابشان را پریشان کنید تمام راه ها را برای متفرق نمودن صفهایتان امتحان کردند . دیروز از آخرین ترفند خود که پرداخت حقوق است یاری جستند و فردا روز امتحان است. روز امتحان ما و شما ، روز امتحان تمام کارگران و سنجش عزت نفس و احترام به ذات آنان است. که اگر نفری از این جمعیت خروشان کاسته شود بر خیالهای باطلشان صحه گذاشته اییم ، ولی اگر همچون روزهای گذشته با همه وجود حضور یابیم به آنها خواهیم فهماند که کارگر خریدنی نیست و شرف کارگر بسیار گرانبهاتر از یک حقوق و دو حقوق بوده و در معیار سنجش هیچگونه واحد پولی نمیگنجد.

برادران گرامی ، همانطور که بارها اعلام کرده بودیم ، دوباره به گوش همگان میرسانیم ، خواسته هایمان واضح و مشخص است :

-ورود مستمر شمش

-راه اندازی تمام خطوط

-فروش مستمر محصولات

-حل مشکل بیمه کارگران

-پرداخت به موقع و مستمر حقوق

 تا زمانی که این خواسته ها جامعه عمل بر تن نکند ، به هیچکدام از وعده و وعیدهای مسئولان خرد و کلان دلخوش نخواهیم کرد که آزموده را آزمودن خطاست.

فردا روز امتحان پس دادن مردان واقعی گروه ملی است و اینبار مردانه و سربلند از این امتحان خارج خواهیم شد.

***

 ٢٠ آذر ١١ دسامبر

سی و دو روز ایستادگی و فریاد مردانی که حق است.

نه زیاده خواهی کردند و نه اضافه بر دارایی خود چیزی خواستند. تمام خواسته هایشان در یک جمله خلاصه میشود و آنهم هم استمرار در تولید است.  خواسته و درخواستی که هر عقل سلیمی آن را تحسین و تمجید میکند. کارگری که هدفش فقط و فقط تولید باشد و در ازای این تولید از جان و دل مایه بگذارد ، آرمان کارگریست که در هیچ جای جهان نمیتوان مثیل و بدیلش را یافت. ولی افسوس کسانی هستند که این روحیه جهادی و ایده آل کارگری را به ضرر خود میبینند و برای جلوگیری از رشد و تعالی این کارگر از تمام امکانات در دسترس استفاده میکنند تا حقیقت را وارونه آنچه هست نشان دهند. خواسته های ارزشمند کارگران را تا حد دریافت حقوق تقلیل ارزش می دهند ، آنان را خرابکار و آشوبگر و اوباش می نامند و با این ترفند ها سعی در خاموش نمودن شعله های خشم کارگران خشمگین از حضور مافیا در تولید میکنند. این افراد و این دسته از مدیران بدانند که این شعله هیچگاه خاموش شدنی نبوده و نیست و با هربار فشار امنیتی ، یا بازداشت کارگران ، زبانه های آن شعله ور تر شده و چه بسا دامان کسانی که سعی در به زیر کشیدن صنعت خوزستان را دارند در بر بگیرد.

ورود ماشین های شمش به بخش دو امروز حرکت مثبتی بود ولی این حرکت کافی نبوده و مطمئنا اگر به همین مقدار رضایت دهیم باز هم شاهد تکرار تجمعات و اعتراضات خواهیم بود. چرا که از یک سو شمش ها برای بخشی اختصاص یافته که تقریبا حدود یکماه اماده سازی لازم دارد و بخش آماده ایی همچون کوثر را بدون مواد اولیه رها نموده اند، از سوی دیگر هیچ تضمینی برای ورود مستمر شمش وجود ندارد و احتمال اینکه ورود این شمش ها تنها در جهت خرید زمان و مقطعی باشد بسیار زیاد است.

همچنین فشارهای امنیتی را که در این چند روزه  چندین برابر شده و حتی منجر به بازداشتها و دستگیری همکارانمان از درب منزاشان شده به شدت محکوم میکنیم و اعلام میداریم این فشارها و بازداشت ها باعث متشنج تر شدن وضعیت موجود شده و هیچ کمکی به آرام شدن وضعیت موجود نمیکند.

در اخر بازداشت همکارمان اقای سید میثم آل مهدی از درب منزلشان و انتقال ایشان به نقطه ایی نا معلوم را به شدت محکوم نموده و خواستار رهایی سریع ایشان هستیم.

این بگیر و ببندها پاهایمان را سست نخواهد کرد و قدمهایمان را برای رسیدن به اهداف محکم تر و دلهایمان را قرص تر خواهد کرد.

وعده ما فردا ۴شنبه ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ساعت ۸ صبح درب استانداری استان خوزستان

 همه ما میثم آل مهدی هستیم.

***

٢١ آذر ٩٧- ١٢ دسامبر ٢٠١٨

سلام بر برادران و عزیزانی که همواره در سختی ها کنار کارگر حضور داشته و دارند

دوستان و رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب که در طول اعتراضات با وجود عدم دریافت حق و حقوق خود با ما همراه بودید و در رساندن کارگران هرگز کوتاهی نکردید.

شنیدیم که از امشب قصد اعتصاب و عدم حضور در شرکت را دارید. به شما حق میدهیم و میدانیم هر راهی که منتهی به گرفتن حقتان میشود را خواهید رفت.

ما و شما هر دو در یک قایق گرفتار ، در طلاطم طوفان با هم همسفریم و اگر یکی از ما دیگری را تنها بگذارد یقینا نفر دوم به سلامت به ساحل نخواهد رسید.

برادران مطمئن باشید اعتصاب شما در این موقع و در این لحظات هیچگونه فشاری به مدیران نیاورده و این اعتصاب فقط در جهت ضربه زدن به تجمعات کارگران و انشقاق صفوف برادران شما طراحی شده است. برای گرفتن حقتان ما هم در کنارتان هستیم . اگر قصد دارید اعتصابی انجام دهید و مدیران به حرف شما گوش فرا دهند این فقط در زمانی ممکن است که شرکت و خطوط در حال تولید باشد فقط در این صورت است که مدیران از ترس خوابیدن خطوط تولید بخاطر نبود کارگران به حرف های شما گوش خواهند داد. ولی در وضعیت فعلی این عمل تنها به ضرر همکاران و برادران کارگر شما و به سود مدیران و کسانی است که میخواهند صفوف و اتحاد کارگران از بین برود می باشد.

لذا از شما خواهش می کنیم فعلا دست نگهدارید و اعتصابات خود را در زمان معین و مناسب بکار بندید و مطمئن باشید در این امر کارگران نیز در کنار شما خواهند ایستاد.

حواسمان باشد دشمن برای ایجاد تفرقه از هر راهی وارد میشود.

 *همکاران گرامی لطفا جهت اطلاع رسانی متن فوق را برای رانندگان مسیرهایشان ارسال کنند.*

***

٢٢ آذر ١٣ دسامبر

رادمردان غیور فولادی

آنزمان که شما ساعتها فریاد وامصیبتا در مقابل  فنای گروه ملی سر میدادید  .

آنگاه که در مقابل دیدگان پرسشگرانه همشهریان ، آگاهی هدیه میدادید...

و زمانیکه مرگ کارخانه ی عظیم گروه ملی را  تاب نیاورده و با طنین فریادتان کرسی های مسئولین  استان را به لرزه در میاوردید ،

 وسواسان خناس باز سر از دخمه خود بیرون آورده  ، موذیانه مشغول رایزنی های منفعت طلبانه برای خود بودند !

و با تخریب همکاران آزاد اندیش خود نزد مدیران پروازی با شآن آدمفروشانه ی خود ،  به خود شیرینی های ابلهانه مشغول بودند !

دریغا که همواره شاهد خیانت انسانهای خودفروخته هستیم ..

 آیا به چشم خود ندید  که مدیران نالایق ، طمعکار ، منفعت طلب و بی تعهد را با خواری و خفت  بیرون راندیم ؟!

نمیخواهید عبرت بگیرید ؟!

بدانید که پاهایی را که جای پای آنها نهاده میشود ، قطع خواهیم کرد .

 ما نجنگیدیم  تا گروه ملی آشیانه فتنه و چاپلوسان شود.

هرگز اجازه نخواهیم داد سکان  جدید گروه ملی ، که با عرق جبین کارگران جوانمرد و شریف تقدس یافته ، در دستان انسانهای فرومایه و دورو  ، به نا پاکی گراید  !

 مردانگی را تمرین کنید که بزودی خواهید دید  راهی جز آن  ندارید .

سرخوش از حکم های طنزآلوده ی خود نباشید ، که برایتان ماندگار نخواهند بود .

در کلام ساده تر ...

پل های پشت سر خود را تخریب نکنید .

 مزدور نباشید که مدیران   آب و ما سنگ های کف  رودخانه ایم !

***

٢٦ آذر ١٧ دسامبر

همکاران گرامی

نیروهای امنیتی ، شب گذشته یازده نفر از همکارانمان را از درب خانه هایشان به جای نامعلومی منتقل کردند ‌. گناه این کارگران تنها فریاد عدالتخواهی بود ، فریاد هل من ناصر ینصرنی بود ، فریاد هیهات من الذله بر سر مافیا بود و لا غیر . اما عکس العمل نیروهای امنیتی بجای دستگیری و بازخواست مسببین این مشکلات ، بازداشت کارگران عدالت خواه بود . این شیوه برخورد با کارگران و مظلومین هموطن از حکومتی که ادعای ناصر مظلومین جهان را دارد ، دور از انتظار است . بیم آن داریم که مافیا، قدرت امر و نهی در سازمانهای امنیتی را هم داشته باشد که وا مصیبتاست .

دلهره و ترس انداختن در دل دلیر مردان کارگری که برای احیای شرکت خود و  بدست آوردن یک لقمه حلال کفن پوشیدند و دست خالی و بدون هیچ ناصری بجز خدای خود ندارند ، خوابی تعبییر ناشدنی ست . لذا هشدار می دهیم هرچه زودتر و بی درنگ همکاران کارگرمان را آزاد کرده و به دستگیری مظلومان و عدالتخواهان پایان دهید .

اسامی افراد بازداشت شده :  

۱) عیسی مرعی

۲) غریب حویزاوی

۳) مرتضی اکبری

۴) امین علوانی

۵) کریم سیاحی

۶) مصطفی عبیات

۷) طارق خلفی

۸) میثم قنواتی

۹) مسعود عفری

۱۰) جعفر سبهانی

۱۱) حامد جودکی

***

٢٦ آذر ١٧ دسامبر

فوری/ تکمیلی

 *اسامی کارگران بازداشتی شب گذشته و امروز شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران:*

 *کارخانجات نورد میلگرد،مفتول و صنایع فلزی (بخش یک):*

۱-مرتضی اکبریان

۲- امین علوانی  

*کارخانجات نورد تیرآهن (بخش دو):*

۱-کریم سیاحی

۲- غریب حویزاوی

۳- جعفر سبحانی

۴- عیسی مرئی

۵- مجید جنادله

۶- مهدی طهماسبی

۷- احمد نور

 *کارخانه فولادی سازی(ذوب):*

۱- میثم قنواتی

۲- حامد جودکی

 *کارخانه نورد کوثر:*

۱- طارق خلفی

 *کارخانه لوله سازی:*

۱- کاظم حیدری

۲- مسعود عفری نژاد

۳- کوروش اسماعیلی

۴- علی عقبا

۵- مصطفی عبیات

۶- حسین داودی

۷- محسن بلوتی

۸- محسن پهبانی

۹- محمد پورحسن

۱۰- سیدحبیب طباطبایی

۱۱- عبدالرضا دستی

۱۲- جاسم سفر رومزی

۱۳- یاسر ابراهیمیان

۱۴-علی اتمامی

۱۵- سیدعلی جوادپور

۱۶- جواد غلامی

 *کارخانه ماشین سازی*

۱-حافظ کنعانی

***

٢٧ آذر ١٨ دسامبر

همکاران گرامی:

دو شب است که برادرانمان به خاطر عدالتخواهی در پشت میله های زندان بسر میبرند

خار در پای برادرم رفت ولی من دردش را با تمام وجود در قلبم احساس کردم. گویی خار درون قلب من فرو رفته نه پای برادرم.

همه ما نزدیک ۲۰ سال است که باهم زندگی میکنیم ولی ۴سال است که برادریم. برادرانی نزدیک تر از برادر تنی.

سردی فلز دستبند و هوای سلول را در منزل و کنار خانواده ام حس میکنم.

من هرجا باشم با برادرم هستم و می مانم.

دوستان و همکاران گرامی ،

جهت آمادگی برای آزادی همکاران و برادرانمان لطفا همه دوستان فیش حقوقی و مدارک شناسایی به همراه داشته باشند .

هنوز خبر قطعی دریافت نشده و این اقداما صرفا جهت آمادگی و احتیاط می باشد.

****

٢٨ آذر ١٩ دسامبر

با سلام بر پولاد مردان گروه ملی و افتخار آفرینان ملت

همکاران و دوستان گرامی

همانطور که اکثریت شما با حضور در جلسه دیروز کارگران و شورای تامین از چند و چون کار و وعده های مسئولین برای برآورده شدن خواسته های کارگران مطلع شدید ، قرار بر این شد که طی یکی دو روز آینده همکاران ما از بند آزاد شده و این شیرمردان پولادین به جمع همکاران ، برادران و آغوش خانواده خود بازگردند.

امروز پس از حضور همکاران جهت ضمانت و آزادی ۲۱ نفر از برادرانمان ، دادگاه اعلام نمود که ضمانت گروه ملی پذیرفته نمی باشد و این عمل یعنی بی اعتبار نمودن نام و شخصیت شرکت و کارگران گروه ملی ، که خلاف عهد و وعده مسئولین می باشد. چرا که قرار بود با تلاش استاندار و سایر مسئولین اعتبار به شرکت عظیم گروه ملی باز گردد ولی ظواهر امر و خلف وعده های دوستان خلاف این واقع را نشان میدهد.

از همه همکاران درخواست داریم با فیش های ممهور کارگزینی و مدارک شناسایی درب دادگاه انقلاب حضور یابند.

شیر مردان گروه ملی همیشه یار و یاور یکدیگر بوده و هستند.

***

٣٠ آذر ٢١ دسامبر

یلدای امسال ما یلدای میله های سرد

صدای دو رگه و حنجره زخم خورده از ۳۶ روز فریاد

پاهای ورم کرده از ۲۰ کیلومتر پیاده روی روزانه به مدت ۳۶ روز

صورت های آفتاب سوخته از گرمای اشعه ۳۶ روزه آفتاب اهواز

خانوادهای چشم انتظار بازگشت سرپرست ، که بیش از ۴ روز است که هر لحظه و هر دقیقه زندگیشان به سردی و به طولانی یلداست.

یلدای امسال، یلدای روزهای ۳۶ مقاومت است.

یلدای ما از شب در بند شدن برادرانمان آغاز و تا روز آزادیشان ادامه خواهد داد.

بلندترین یلدای امسال ، یلدای پولاد مردان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز است.

همکار در بندم، حمایتت میکنیم

کارگر زندانی، آزاد باید گردد.

***

 ١ دی ماه ٩٧ ٢٢ دسامبر

سی و دو روز ایستادگی و فریاد مردانی که حق است.

نه زیاده خواهی کردند و نه اضافه بر دارایی خود چیزی خواستند. تمام خواسته هایشان در یک جمله خلاصه میشود و آنهم هم استمرار در تولید است.  خواسته و درخواستی که هر عقل سلیمی آن را تحسین و تمجید میکند. کارگری که هدفش فقط و فقط تولید باشد و در ازای این تولید از جان و دل مایه بگذارد ، آرمان کارگریست که در هیچ جای جهان نمیتوان مثیل و بدیلش را یافت. ولی افسوس کسانی هستند که این روحیه جهادی و ایده آل کارگری را به ضرر خود میبینند و برای جلوگیری از رشد و تعالی این کارگر از تمام امکانات در دسترس استفاده میکنند تا حقیقت را وارونه آنچه هست نشان دهند. خواسته های ارزشمند کارگران را تا حد دریافت حقوق تقلیل ارزش می دهند ، آنان را خرابکار و آشوبگر و اوباش می نامند و با این ترفند ها سعی در خاموش نمودن شعله های خشم کارگران خشمگین از حضور مافیا در تولید میکنند. این افراد و این دسته از مدیران بدانند که این شعله هیچگاه خاموش شدنی نبوده و نیست و با هربار فشار امنیتی ، یا بازداشت کارگران ، زبانه های آن شعله ور تر شده و چه بسا دامان کسانی که سعی در به زیر کشیدن صنعت خوزستان را دارند در بر بگیرد.

ورود ماشین های شمش به بخش دو امروز حرکت مثبتی بود ولی این حرکت کافی نبوده و مطمئنا اگر به همین مقدار رضایت دهیم باز هم شاهد تکرار تجمعات و اعتراضات خواهیم بود. چرا که از یک سو شمش ها برای بخشی اختصاص یافته که تقریبا حدود یکماه اماده سازی لازم دارد و بخش آماده ایی همچون کوثر را بدون مواد اولیه رها نموده اند، از سوی دیگر هیچ تضمینی برای ورود مستمر شمش وجود ندارد و احتمال اینکه ورود این شمش ها تنها در جهت خرید زمان و مقطعی باشد بسیار زیاد است.

همچنین فشارهای امنیتی را که در این چند روزه  چندین برابر شده و حتی منجر به بازداشتها و دستگیری همکارانمان از درب منزاشان شده به شدت محکوم میکنیم و اعلام میداریم این فشارها و بازداشت ها باعث متشنج تر شدن وضعیت موجود شده و هیچ کمکی به آرام شدن وضعیت موجود نمیکند.

در اخر بازداشت همکارمان اقای سید میثم آل مهدی از درب منزلشان و انتقال ایشان به نقطه ایی نا معلوم را به شدت محکوم نموده و خواستار رهایی سریع ایشان هستیم.

این بگیر و ببندها پاهایمان را سست نخواهد کرد و قدمهایمان را برای رسیدن به اهداف محکم تر و دلهایمان را قرص تر خواهد کرد.

وَ إِذَا أَرَدْنَا أَن نهُّلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُترْفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيهْا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا] بدون هرگونه مماشات و مسامحه هشدار و انذار میدهیم که درکوتاه ترین زمان ؛ تأکید میکنیم در کوتاه ترین زمان ممکن میبایست همه همکاران دربند و اسیرمان را بی هیچ قید و شرطی آزاد نموده و تمامی اتهامات واهی و بی اساس نسبت داده شده به ایشان از پرونده ها رفع و برداشته شود.

بارها و بارها جدیّت و عزم راسخ ما را آزموده و آن را لمس کرده اید پس بخوبی میدانید برای دفاع از حیثیت خود و همکاران گرفتار در اسارتمان قادریم دست به هر کاری بزنیم.

اگر بنا بر سوختن است اینبار همه خواهند سوخت.

کارگر زندانی آزاد باید گردد

***

٣ دیماه ٢٤ دسامبر

باسلام و دعای خیر

اکنون که بر همگان ثابت شد مسئولان ارشد استان و مسئولان قضایی باکینه توزی و غرض ورزی ؛ در آزادی همکاران در اسارت ما کوتاهی مینمایند و به همه وعده های خود مثل همیشه پشت پا زده و تنها قصد فریب ما و افکار عمومی را داشتند بر یکایک کارگران شجاع و دلسوز و غیرتمند گروه ملی فولاد واجب است هم اینک با حضور مقابل دادگاه انقلاب در کنار خانواده و فرزندان همکاران مان حمایت خود را از برادران مان اعلام و پیگیر آزادی ایشان باشیم.

با همکاری اداره حراست هیچ ممانعتی برای خروج همکاران وجود ندارد.

ساعتی دیگر در مقابل دادگاه انقلاب خواهیم بود و اشک از چشمان خونبار فرزندان برادران و همکاران دربند خود میزداییم و چشم براه آزادی ایشان خواهیم بود.

***

٤ دیماه ٢٥ دسامبر

با سلام و دعای خیر

به اطلاع کلیه همکاران محترم میرساند نامه آزادی ۷نفر از دلیرمردان عزیزمان با پیگیری و ایستادگی همکاران و خانواده های معظم شان صادر گردید

امروز شهر اهواز و خانه استاندار بی کفایتش شاهد فریاد علی اصغر ها و طفل های در قنداق بود،شاهد حضور پدران و مادران اسوه های ایثار و مردانگی آن دلیر مردان در بند ظلم بود.

حضور شما همکاران محترم در کنار خانواده های برادرانمان مرهمی است بر فراغ و دوری فرزند،همسر و پدرانشان و اعلام همدردی،برادری کما فی السابق خانواده عظیم شرکت گروه ملی،

و در پایان:

با تبریک مجدد به مناسبت آزادی تعدادی دیگر از برادرانمان،همچنان اعلام میداریم تا آزادی کامل تمامی همکاران محترم بازداشت شده مان،دست از تلاش برنخواهیم داشت،و به مسئولین بدقول که متأسفانه به هیچ کدام از گفته هایشان پایبند نبوده و عمل نکردند،بار دیگر هشدار جدی میدهیم،دست از این بازی ننگین برداشته و در اسرع وقت نسبت به آزادی تمامی برادرانمان اقدام عاجل را در دستور کار خود قرار دهند.

ما میتوانیم،چون کارگریم

کارگر زندانی،ازاد باید گردد.

***

٤ دیماه ٢٥ دسامبر

ما دست شما را خوانده ایم

 ما پولاد مردان فولاد برای کار و نان به خیابانها سرازیر شدیم، ما ٣٨ روز فریاد زدیم، همه مردم ایران و جهانیان صدای حق خواهی ما را شنیدند و با ما همدردی کردند. اما مسئولین مملکتی و استاندار بی لیاقت که هر روز در مقابل تختگاهش  فریاد حق خواهی سر میدادیم  صدای بر آمده از حنجره های پاره شده ما را شنید و خود را به نشنیدن زد و دست آخر ٤٣  نفر از یاران ما را نیمه های شب در مقابل چشمان همسران و فرزندان خردسالشان به طرز وحشیانه ای به زنجیر کشید.

ده روز از آن روز گران میگذرد و هر روز با وعده پشت سر وعده برای آزادی یارانمان وقت کشی میکنند تا این غیور مردان پولادین اراده را به قول خودشان نصیحتی کرده باشند، نصیحتی از جنس انفرادی  و چشمان بسته و ممنوع الملاقاتی  برای زدن اتهامات بی اساس.

ما دست شما را خوانده ایم دست شما مدتهاست برای ما رو شده است شما نه پشت سر مافیا بلکه خود مافیا هستید. شما ستمگرانی هستید که غیور مردان فولاد  را برای خواستن کار و نان به زنجیر کشیده اید و با چشمان بسته در انفرادیها مشغول زدن اتهامات بی اساس به آنان هستید.

اگر حضرات مافیای سرمایه‌دار و دولت پشتیبانشان فکر کرده‌اند ما را تنها در سر گردنه گیر آورده‌اند و میتوانند زبان از کام ما در کشند و همکاران شریف ما را به کثیف ترین اتهامات که شایسته خودشان است متهم کنند باید بدانند سخت در اشتباهند باید بدانند ما در مقابل کوره های داغ و آتشین نان عرق جبین خورده ایم باید بدانند ما فرزندان گدازه های آهنیم  و اتهامات کثیفی که فقط و فقط شایسته مافیائی است که یکی پس از دیگری کارخانه ها و مراکز تولیدی کشور را  به تعطیلی کشانده و در صدد تحویل دادن زمین سوخته ای از ملک گران ایران زمین به نسلهای بعدی است.

شما در حال سوء استفاده از صبر و طاقت ما هستید. شما با خرید زمان از طریق آزادی روزی دو سه نفر از همکارانمان در تلاشید تا شیرمردترین شیرمردان فولاد را با زدن اتهامات واهی و بی اساس در هم شکنید تا درس عبرتی برای همه ما فولادیان شود.

اما بدانید و آگاه باشید اسیرانی که از ما گرفته اید پولادین اراده های سرزمین فولادند و ما یاران آنها همان مردانی هستیم که ٣٨ روز لرزه بر اندام مافیا انداختیم بدانید و آگاه باشید چنانچه صبر ما از نامردی نامردمانی چون شمایان لبریز شود بزودی بار دیگر غرش کنان خیابانهای اهواز را در هم خواهیم نوردید و از گذاشتن سر در راه  عهد و پیمان با یاران در بندمان دریغ نخواهیم کرد.

٧ دیماه ٢٨ دسامبر

" اگر در بی عدالتی ها بی طرف هستید بدانید طرف ستمگر را گرفته اید "

دزموند توتو......از رهبران ضدآپارتاید

     بسم الله الرحمن الرحیم

 انسان شجاع ، آگاه و متعهد هرگز نمیتواند نسبت به اتفاقات و رویدادهای پیرامون جامعه خود بی تفاوت بوده و سکوت پیشه کند و دغدغه درد و رنج همنوع خود را نداشته باشد.

در حالیکه ما کارگران گروه ملی صنعتی فولاد در سی و هفت روز اعتراضات خود نه تنها از درد و مشکل خود گفتیم بلکه با مشت های گره کرده و گام های استوار و فریاد بی امان خود صدای همه مظلومان و عدالت خواهان بودیم.

ما از همه کارگران ایران سخن گفتیم

ما فریاد دانشجویان بودیم

ما درد بازنشستگان و معلمان را بازگو کردیم

ما صدای درگلو خفته و بغض فروخورده ایران بودیم

مایاور و پناه همه بودیم

اما اینک تنها و بی پناه مانده ایم

هنوز هفت نفر از دلاوران فولاد در بند و زندانند بی آنکه حتی از سلامتشان باخبر باشیم

ما سی و هفت روز شریک و همدرد همه بودیم ؛ ما سی و هفت روز زبان همه بودیم

اما اینک تنها مانده ایم و در این تنهایی از درد و رنج اسارت همکارانمان بخود می پیچیم

امروز حتی از همراهانی که داعیه غیرت و مردانگی و حمایت و برادری داشتند هم خبری نیست

آنانی که سینه سپر میکردند و خود را مردانِ مرد میپنداشتند امروز بسان موش در سوراخ ها پنهان گشته اند.

در این سکوت مرگبار تنها آنچه که قدری مرهم بود بر دل رنجورمان صدای هنرمند مردمی و غیرتمند خوزستان "مهدی یراحی " بود که با لباس کارگر گروه ملی صنعتی فولاد برروی صحنه رفت و از درد ما گفت.

ما این مسئولیت پذیری ایشان را ارج مینهیم و هرگز غیرت و مردانگی او را فراموش نخواهیم کرد.

فردا شنبه بازهم فرصتی است تا از سوی کسانی که این روزها خود را به ندیدن و نشنیدن میزنند جبران مافات شود.

فردا شنبه بازهم فرصتی است تا دوباره برادری ها و برابری ها را با پیگیری آزادی همکارانمان به نمایش بگذاریم.

کام خانواده های برادران دربندمان از این همه بی تفاوتی و عدم حمایت ها تلخ و چشمان فرزندانشان اشکبار است.

فرصت فردا را از دست نمیدهیم

فردا کنار هم تلخی ها را فراموش میکنیم و دوشادوش هم برای آزادی برادرانمان گام برمیداریم.