حزب کمونیست کارگری کردستان

 

  

حمایت از اعتراضات و مطالبات کارگران هفت تپه در ایران

 
 

کارگران تولیدی نیشکر هفت تپه در استان خوزستان در ایران به مدت ۱۴ روز است که علیه حقوق های معوقه خود دست به اعتصاب زده اند و حدود ۶ روز است این کارگران اعتصابی جلوی فرمانداری شهرستان شوش برای تحت فشار قرار دادن این اداره تجمع کرده اند.

 کارگران هر روز در محل کار خود حضور پیدا میکنند و بعد از انجام تدارکات خود در کارخانه٬ در جلو  اداره فرمانداری آن شهر تجمع میکنند. طبق قراری که مردم این شهر در حمایت از اعتصاب کارگران هفته تپه داده گذاشته بودند٬ امروز قرار بود در جلوی اداره فرمانداری این شهر دوش به دوش کارگران دست به اعتراض بزنند اما از شب گذشته حکومت بورژوازی اسلامی ایران٬ صدها پلیس ضد شورش را به این شهر اعزام کرده است و صبح امروز اطراف کارخانه نیشکر هفته تپه را به محاصره درآورده اند تا از حضور کارگرانی که روزانه از کارخانه به محل فرمانداری مراجعه میکنند جلوگیری به عمل آورند و همزمان نیز  دو نفر از رهبران این کارگران به نامهای اسماعیل بخشی و مسلم  آرمند به همراه یک خبرنگار که برای تهیه خبر در آن جا حضور داشت دستگیر کرده اند٬ شیوه ای که جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد رعب و وحشت میخواهد کارگران معترض و مردم این شهر را به سکوت وا دارد و سرکوبشان کند.

 طبق آخرین اخبار٬ رژیم اسلامی چند تن از رهبران و فعالین کارگری دیگر را نیز دستگیر کرده است٬ اما این اقدام تهدید آمیز نه تنها کارگران را مرعوب نکرده بلکه موج نارضایتی و حمایت از کارگران اعتصابی( هفت تپه) شدت بیشتری به خود گرفته است. کارگران کارخانه فولاد اهواز که انها نیز مدتی است در وضعیت اعتراضی بسر میبرند٬ حمایت خود را از کارگران (هفت تپه) اعلام نموده اند و چندین تشکل و سندیکای دیگر به این حمایت و پشتیبانی پیوسته اند. شایان ذکر است که به غیر از کارگران٬ دانشجویان و معلمان و مردم این شهرستان نیز پشتیبانی بی دریغ خود را از خواست و اراده این  کارگران نشان داده اند و در اعتراضات این کارگران مشارکت میکنند.

 کارگران هفت تپه٬ سندیکای مستقل خود را دارند. اما مدتی است که رهبران کارگران بخصوص اسماعیل بخشی که سخنگوی این اعتصابات میباشد٬ بحث مجمع عمومی و ایجاد شورای کارگران هفت تپه را اعلام نموده است. کارگران هفت تپه دارای یک تاریخ به نسبت طولانی از مبارزه در جهت خواست و مطالبات خود  و علیه بی حقوقی و محروم شدن از حقوق خود از طرف صاحبکار و دولت میباشند. رژیم جمهوری اسلامی از گسترش و رادیکال شدن این اعتراضات کارگری  به وحشت افتاده است به همین دلیل به هر شیوه ای برای سرکوب و مرعوب کردن چنگ میزند.

 ما٬ از حزب کمونیست کارگری کردستان٬ همراه با اعلام پشتیبانی خود از خواسته های کارگران هفت تپه و همچنین حمایت از اعتراضات شان٬ دستگیر کردن رهبران و فعالین کارگری هفت تپه را به شدت محکوم میکنیم و باید رژیم بورژوازی اسلامی ایران فورا دستگیرشدگان را آزاد کند و یگان ضد شورش و هر نیروی سرکوبگر را از اطراف محل تجمع کارگران معترض و محیط کارشان متفرق بکند . پیروزی  و موفقیت کارگران هفت تپه منوط است به پشتیبانی و حمایت کارگران تولیدی و شهرهای دیگر و تمام مردم معترض و آزادیخواه ایران. پشتیبانی کارگران کارخانه فولاد اهواز و چند تشکل و سندیکای دیگر٬ یک نمونه امید بخش است و بایست به جاهای دیگر نیز گسترش یابد. ما منتظر پیروزی شما هستیم.

 


پیروز باد اعتراضات کارگران هفت تپه!

زنده باد اتحاد بین المللی کارگران!

  

حزب کمونیست کارگری کردستان

۱۸نوامبر ۲۰۱۸