بازداشت اعضای"مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه" را محکوم می کنیم!

 

 سرکوب و یورش به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، برای شکستن مقاومت کارگران، انحلال تشکل های مستقل و پراکنده کردن و به تسلیم کشاندن آنان است.

اعتصاب و تظاهرات اعتراضی کارگران که بیش از ۱۵ روز است خواهان پرداخت مزدهای عقب افتاده، لغو خصوصی سازی و سلب مالکیت از مدیران و مالکان ضد کارگر و اختلاسگر و حق نظارت کارگران بر امورات شرکت نیشکر هفت تپه هستند، پاسخش دستگیری بیش از ۱۸ نفر از نمایندگان کارگران توسط نیروهای انتظامی و امنیتی با تأیید مسئولان قضایی و دولتی بوده است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که دولت و مقامات مسئول از پاسخ گویی به کارگران شانه خالی می کنند و هیچ راه حلی برای این گردابی که برای کارگران, معلمان, بازنشستگان و دیگر زحمتکشان ساخته اند، ندارند. به همین دلیل آسان ترین راه حل آنها برای حل این معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی سرکوب، دستگیری و زندان است. بازداشت های سراسری کارگران و معلمان فعال و سایر افرادی که برای مطالبات خود مبارزه می کنند و انحلال تشکل های مستقل کارگران، معلمان و بازنشستگان پروژه های مشترک دولت، سرمایه داران و دست یاران دست راستی آنها در جنبش کارگری و سایر جنبش های اجتماعی است. ما با اتحاد خود، یاریگر هم هستیم و حق طلبی را به سیاست خود تبدیل می کنیم و دولت و ارگان های دولتی را مسئول مشکلات موجود در جامعه می دانیم.

 

"گروه اتحاد بازنشستگان"

۹۷/۸/۲۸