"ایران در آینه زمان"

گفتگو تلویزیون رهایی زن با ثریا شهابی

قسمت چهارم *

 

 

"ایران در آینه زمان"

قسمت چهارم


مینو
همتی :دیدن حقایق در ایران با اینه ای شفاف و روشن، هدف برنامه های  رهایی زن تحت عنوانایران در آینه زمان است. در این برنامه ها تلاش میکنیم که با کنار زدن گردوغبارها و زنگ زدگی ها و زنگ و لعاب هایی که دشمنان مردم برای پوشاندن حقایق برروی اینه واقعیات می کشند، تا که حقایق را در راستای منافع خودشان بپوشانند، حقایق پشت این آینه ها را در مقابل چشمان شما قرار دهیم.

در برنامه امروز ایران در آینه زمان، ثریا شهابی را داریم و  به یکی از مهمترین مسایل سیاسی روز٬ موج دستگیری ها از رهبران و نمایندگان کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و فعالین سیاسی٬ می پردازیم و آینده ایران را از این دریچه، و حقایق مربوط به آن، نگاهی می کنیم.

ثریا شهابی٬ جمهوری اسلامی ایران با این دستگیری ها٬ چه هدفی را دنبال میکند! خودشان هم میدانند که این دستگیری ها نمی تواند به انفجار عظیم ای که در جریان است٬ خاتمه دهد.

 ثریا شهابی: در ایران پس از هفت تپه٬ پس از عروج  کارگر صنعتی در هفت تپه و فولاد٬ در جامعه برای احقاق ابتدایی ترین حق اش٬ یعنی معیشت اش٬ که تمام ایران را پشت سر خود آورده است٬ چیزی که شما آن راانفجار عظیم٬ می گویید٬ زندان و دستگیر کردن فعال سیاسی٬ نه از سر قدرت جمهوری اسلامی٬  که از سر ترس اش است! از هراس است٬ تا نشان دادن توان سرکوب و  ارعاب! ایرانپساهفت تپه٬ ایران دیگری است حاکم و محکوم٬ در موقعیت کاملا متفاوتی هستند.

یکی٬  حاکم٬  مشتی انگل مفت خور٬ مجهز به میلیاردها میلیارد دلار پول و ثروت و اسلحه و موشک و بمب و زندان و مسجد و  دولت و مجلس و دادگاه و بیت امام و رییس جمهور و وزارتخانه و صدا و سیما است٬ که قدرت اعمال حاکمیت به شیوه چهل سال گذشته را ندارد!

و دیگری محکوم٬ بدون سرمایه٬ بدون ابتدایی ترین وسیله معاش٬ بدون مسکن و دارو و آب  و هوای سالم٬ که همه ثروت جامعه را می افریند٬ پایین و اعماق جامعه قرار دارد٬ از انظار صدا و سیما پنهان٬  و در سوخت و ساز سیاسی رسما بی بضاعت٬ که تحت حاکمیت مشتی انگل مفت خور است. این بخش که امروز بلند شده است و انگل های  حاکم را به چالش کشیده است٬  امکان اعمال قدرت سابق را از انها گرفته است.

 در این شرایط٬ دستگیری و نشان دادن در زندان و حبس٬ برای ادامه حاکمیت٬ تف سربالا بر هیکل تمام قد همه حاکمین است! دستگیری های این دوره٬ میتواند بارویای شکستن مبارزه پایین و مبارزه طبقه کارگر باشد٬  اما بی تردید به هدف آن نیست!

شکستن این مبارزه٬ با دستگیری و زندان٬ چون قرار دادن تکه کاغذی مجاله شده٬  در مقابل سیل خانمان براندازی است که در جریان است. هدف از این دستگیری ها٬ چیز دیگری است

هدفی که امروز جمهوری اسلامی ایران٬ از این دستگیری هایپساهفت تپه ای دنبال میکند٬ خریدن وقت٬ کند کردن مبارزه در  جریان به رهبری کارگر صنتعی در هفت تپه و فولاد اهواز٬ است!

خریدن وقت٬ کند کردن مبارزه در  جریان٬ و  امید بستن به ایجاد شکاف و تفرقه و چند دستگی٬ در صف کارگران متحد٬ در صف اعتراضات٬ و اساسا خریدن وقت به امید اینکه برکت الهی چون جنگ و بمباران و سرباز کردن جدال های جدید و یا تعمیق جدال های قدیمی٬  در صف ارتجاع بین المللی و منطقه ای٬ ازآسمان نازل شود! این ها تنها امید های جمهوری اسلامی برای نجات است.

 یا شاید بلکه دارو دسته قومی و مذهبی و تروریستی٬ از جنس خود جمهوری اسلامی به حمایت قدرت مرتجعی از جنس خودش٬  عروج کند و فرصت و فرجه نفس تازه کردن به جمهوری اسلامی بدهد. دستگری های اخیر٬ برای خریدن وقت به امید این راه کارها است.

جمهوری اسلامی امروز جرات حذف فیزیکی علنی از مخالف سیاسی٬ بخصوص نمایندگان و سخنگویان کارگری که امروز از محبوب ترین شخصیت ها و چهره های اجتماعی هستند٬ را ندارد. اگر بخواهد حذف فیزیکی کند٬ سیاست اش٬  ترور و سربه نیست کردن و توطیه٬ خواهد بود. از این رو فعالین سیاسی و رهبران و سخنگویان و نمایندگان اعتراضات مردمی باید بشدت نسب به این شکل از رویارویی٬ آماده باشند. ابزار مقابله و خنثی سازی٬ این چنین توطییه ها و ترورها و سربه نیست کردن ها و سرزیرآب کردن ها را ساخته باشند.

اگر هدف دشمن خریدن وقت است٬ هدف صف مقابل اما باید بی تردید ندادن وقت و هدر ندادن وقت باشد. هر قدم پیروزی٬ باید سکوی پرشی به جلو برای قدم های بیشتری به سوی پیروزی های بیشتر باشد.

مهترین سیر پیشروی٬ حفظ امنیت اعتراضات و فعالین و سخنگویان و نمایندگان و همه شهروندان از خطر دستگیری و حبس و زندان است. دشمن ضعیف شده٬ نباید بتواند هیج کس را در هیچ کجا دستگیر کند! احضار٬ و باز جویی کند در هیچ صف اعتراضی حضور یابد چه رسد به اینکه بازخواست کند از کسانی که برای حق بی جون و چرایشان به میدان آمده اند.

کسی که باید جواب پس بدهد٬ احضار شود٬ بازخواست شود! حبس و زندان رود! کسانی هستند که معیشت و کرامت میلیونها خانواده کارگری و مردم محروم ایران را گروگان حفظ نظام و پرکردن جیب های کشاد شان کرده اند.

دستگیری های این دوره٬ از ترس است! باید سر ترس را به سمت دشمنان برگرداند که جرات نکنند که حتی یک نفر را  دستگری و بازجویی و بازخواست و احضار٬ کنند. دستگیری ها را باید با قدرت دفاع از خود٬ خنثی کرد! همه دستگیر شدگان را مقدمتا باید به قدرت خود٬ آزاد کرد.

 

 ۱۱ دسامبر    ۲۰۱۸

——

 * توضیح کمونیست: شماره های اول و دوم  این برنامه ها٬ در کمونیست شماره .۲۳۴ منتشر شده است. آنها را از لینک زیر میتوانید دریافت کنید.

http://hekmatist.com/2018/komonist-234-mosahebe-television-Rahayiye-Zan-ba-Soraya.html