زنده باد کارگران فولاد و هفت تپه

 

متن سخنان محمد راستی مسئول تشکیلات آلمان و عضو کمیته مرکزی حزب حکمتیست( خط رسمی) در تجمع شهر کلن شنبه ٢١ دسامبر ٢٠١٨

 رفقای و دوستان عزیز! به همه شما خوش آمد میگویم. امروز ما در شهر کلن آلمان و بدنبال فراخوان تشکلیلات خارج کشور حزب حکمتیست برای دفاع از کارگران فولاد و هفت تپه و علیه تعرض به کارگران و دستگیری نمایندگان آنها جمع شده ایم.

 سخنانم را بادرود وخستە نباشید بە کارگران عزیز نیشکر هفت تپە وفولاد اهواز آغاز میکنم.

 بیش ازچهل شبانە روز است به همت شما و خانواده هایتان اسم کارگر وعدالتخواهی کارگری، استواری و حق طلبی و کوتاه نیامدن کارگران فولاد و هفت تپه و روراست بودنتان نه تنها در اهواز و شوش بلکه و بعلاوه در کل فضای جامعه ایران و حتی در خارج کشور نیز بر سر زبانها است. باید با افتخار بگویم  کە تجمعات شما ، بحث و مشورت و تصمیم مشترک شما، بحث مجمع عمومی وشورا و اتکای شما بر آن در کل این مدت به عنوان ظرف مناسب دخالتگری جمعیتان، و به عنوان ابتدایی ترین حق کارگران، اهمیت مجمع عمومی و شورای کارگری را زبانزد خاص و عام کردید.

 شما در این مدت علیرغم فشار پلیسی و گسیل سیل نیروهای گارد ضد شورش و نیروهای اطلاعاتی و خبرچینان و مزدوران مختلف حاکمیت، با کاردانی و متحد در دفاع از حقوق ابتدایی خود همراه با خانواده هایتان و مردم مبارز شوش و اهواز ایستادگی کردید و نه تنها سمپاتی وسیع در کل جامعه و در میان طبقه کارگر و محرومان را و در میان مردم شوش و اهواز را به خود جلب کردید، بعلاوه در کل این مدت مردم مبارز این دو شهر در کنارتان و در اعتراضات شما علیه استثمارگران و مدافعان آنها همراهی تان کردند و رژه رفتند.

 دریک نگاە بە این زمان نە چندان زیاد ببینید چکارهای عظیم وبی سابقەای (کەاینها شاید تنها گوشەای از ماجرا باشد) توسط کارگران هفت تپه و فولاد صورت گرفت.

 ترس حاکمیت از حق طلبی شما قابل درک است. کارگران فولاد و هفت تپه با ایستادگی خود، با حق طلبی کارگری خود، با مساوات طلبی و ابراز نفرت از بردگی و ستم بر خود، کل طبقه کارگر ایران را در این مدت نمایندگی کردند. شما بار دیگر در دل جامعه بزرگ ایران، علیرغم سکوت و سانسور توسط رسانه های رسمی ایران، صدای عدالتخواهی یک طبقه ضد استثمار را به گوش همه رساندید و به بحث مردم در همه خانه ها و جمع و محافلی تبدیل کردید.

 درخارج کشور سالهاست جریانات واحزاب وشخصیتها وحتی رادیو وتلویزیونهای مختلفی که آگاهانه از طبقه کارگر و از حق طلبی کارگران چیزی نمیگفتند و خفقان گرفته بودند، امروز ناچارا از هفت تپه و فولاد و شخصیتهایش میگویند. 

 اکنون و بعد از شورش گرسنگان دیماە ۹٦ واین مبارزات پر شور وبرحق شما کە ادامه جنبش سراسری مردم محروم بود ولرزە برریشە این نظام گندیدە انداخت،  سر تیتر اخبار مبارزات کارگران فولاد وهفت تپە میباشد. اعتراضات شما و دامنه سمپاتی از آن و حمایتهایی که صورت گرفت، چنان فضای جامعه ایران را تحت تاثیر قرار داد، که درهای بسته رسانه های خارج را به اجبار بر روی جریانات انقلابی، کمونیست و کارگری نیز بدرجه ای باز کرد. بخشا سخنان رهبران و فعالین کارگری در هفت تپه و فولاد و اخبار مبارزات آنها از همین رسانه ها پخش میشود.

 امروز ما هم در کنار کارگران هفت تپه و فولاد و همصدا با شما علیه استثمار و بردگی جمع شده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه دستگیر شدگان هستیم.

 همینجا و به عنوان خاتمه یک بار دیگر به شما درود میفرستیم وهمراه شما فریاد مبزنیم:کارگر زندانی آزاد باید گردد. درود برکارگر مرگ برستمگر. پیش بسوی متکی کردن محلهای کار وزندگیمان بە مجمع عمومی وشورا و پیش بسوی حفظ اتحاد طبقاتی طبقه کارگر.

 زندە باد کارگران فولاد ونیشکرهفت تپه

زندە باد سوسیالیسم