پیام به کارگران ایران

 

با درود به خواهران و برادران کارگرمان در ایران:

 در این دوران خطرناک، همبستگی طبقه کارگر کشورهایمان، بمراتب مهمتر از گذشته است. ما  کارگران به این امر که هیچ نقطه اشتراکی با سیاست های خشونت آمیز محلی و بین المللی دولتهای اینجا (غرب) نداریم، آگاهیم. این امر شامل تحریم های اقتصادی دولت ترامپ بر علیه مردم ایران نیز میشود. ما به اینکه این شما کارگران و مردم محروم هستید که بیشترین لطمات را از تحریم ها می بینید، آگاهیم و از اینرو با همه وجود مخالف آن هستیم. ما نیز در هراس اینکه اقدامات دولت ترامپ می تواند به جنگ بیانجامد به سر میبریم. ما می دانیم که این کارگران، خواهران و برادرانمان، در ایران و همچنین ما کارگران در آمریکا هستیم که هزینه چنین جنگی را باید بپردازیم.

ما از مبارزات کارگران در ایران، از اعتصابات کارگری و اعتراضات بخشهای دیگر مردم علیه سرکوب ها، با خبریم. در امریکا نیز جدال مشابهی از اعتصابات رو به افزایش تا‌ مبارزه زنان برای احقاق حقوق خود، مبارزه علیه راسیسم و هموفوبیا، علیه سرکوب مهاجرین در جریان است و این مبارزه مشترک ماست که ما کارگران جهان را پیوند داده است.

 باید اذعان کنیم که بخشی از کارگران در آمریکا، فریب ناسیونالیسم، راسیسم، ضدیت با زن و خارجی ستیزی ترامپ را خورده اند. ترامپ به ترس و حتی تنفر از مردم مسلمان دامن می زند. اگر ترامپ به جنگ علیه ایران برود، مسلما از این تعصبات کور استفاده می کند.

 این وضعیت، برقراری یک رابطه مستقیم، یک همبستگی طبقاتی میان کارگران ایران و امریکا را مهمتر از همیشه کرده است. همبستگی که به مبارزه علیه افراطی های مذهبی، که در هر دو کشور نفوذ دارند، کمک می کند.

 ما متوجه هستیم که ترامپ در حالیکه مردم ایران را تهدید می کند، همراه روحانی، خامنه ای و پوتین سعی دارد به سرپا نگاه داشتن یکی از خشن ترین دیکتاتورهای این قرن، بشار اسد، کمک کند. ما معتقدیم باید همانطور که همبستگی خود را با خواهران و برادران هم طبقه ای مان در ایران اعلام میکنیم، همبستگی خود را با هم طبقه ای های خود در سوریه اعلام کنیم. همانطور که ما در کنار هم علیه حمله آمریکا به ایران ایستاده ایم، باید در کنار هم علیه این حمایت از اسد در سوریه بایستیم.

 در عین حال نباید شرایط خواهران و برادرانمان در فلسطین را از یاد ببریم و از مبارزه  برحق شان برای تعیین سرنوشت خویش، علیه جنایات دولت اسرائیل و حامیان آن، پشتیبانی کنیم.

 سرمایه داری کل کره زمین و بشریت را به نابودی میکشد. این ما، کارگران جهان، هستیم که می توانیم با اتکا به همبستگی بین المللی طبقه کارگر و سوسیالیسم این کره و بشریت را نجات دهیم. ما مشتاق رابطه ای مستقیم میان کارگران امریکا و خواهران و برادرانمان در ایران، بمثابه قدمی کوچک در این راه هستیم.

 جان رایمن، معاون سابق اتحادیه کارگران ساحتمانی- امریکا، کالیفرنیا، شعبه ۷۱۳ و سردبیر oaklandsocialist.com 

  آدرس تماس  1999wildcat@gmail.com

 *****

اسامی امضا کنندگان:

 Art Francisco- عضو اتحادیه کارگران ساختمانی شعبه ۳۰ و سردبیر  Control Line
Sean Gallagher -  اتحادیه کارگران ماشین سازی (UAW) شعبه  
۲۸۶۵

Ephraim Hussain - معلم
Mary Kimmerling - از کارگران صنعتی جهان (IWW
) واشنگتن  

Sarah Morken  - کارگر  خدمات بهداشتی ,  واشنگتن
Jeffrey Nunes - اتحادیه کارگران ساختمانی،  شعبه ۱۵۷ 
Cathy Pryor -  اتحادیه کارگران مواد غذایی  (UFCW)،  شعبه  8GS
Sarah Saunders -  اتحادیه پرستاران،  کالیفرنیا 
Heather Schroeder -  اتحادیه کارگران مواد غذایی (UFCW)،  شعبه  8GS
Scott Schroeder -  اتحادیه کارگران مواد غذایی (UFCW)،  شعبه  8GS
Cheryl Zuur -  دبیر سابق فدراسیون کارگران شهرداری، استان و دولتی آمریکا، (AFSCME) شعبه
۴۴۴