زنده باد خیزش توده ای زحمتکشان  ایران!

بیش از سه روز است که  خیابانهای بیشتر شهرهای ایران، از جمله تهران و همچنین دهها شهر دیگر علیه افزایش نرخ بنزین تبدیل به میدان مقابله با جمهوری اسلامی گردیده است. گرچه علت خیزش اینبار مردم ستمدیده  ایران، مربوط به افزایش نرخ بنزین میباشد، اما در درون خود نفرت و خشم از چهار دهه حکومت ضد بشری و ارتجاعی اسلامی ایران  را با خود حمل میکند.

مردم کارگر و زحمتکش ، آزادیخواهان ، زنان و جوانان با دلی پر از امید، چندین بار و در چندین مصاف در مقابل این رژیم هار و درنده به میدان آمده اند و از هر فرصتی، برای به زمین کشیدن آن و پایان دادن بە حاکمیت، به  اسلام سیاسی و ولایت فقیه، بهره میبرند. نظامی که  نه تنها منشاء تمام معضلات، فقر، سرکوب و قتل فعالین سیاسی و مردم آزادیخواه و فعالین کارگری  و زنان برابری طلب ایران، بلکه سمبل ارتجاع اسلام سیاسی و ترور در منطقه از عراق تا لبنان را در پرونده خود دارد. هر ضربه ای از طرف طبقه کارگر و مردم زحمتکش و جوانان و زنان ایران بر پیکر این رژیم، نور امیدی برای پیشروی جنبش کارگری و برابری طلبانه و مدنیت و آزادی را می گشاید.

خیزش شهرهای ایران، در کنار خیزش توده کارگر و بیکار و زنان و جوانان آزادیخواه عراق و لبنان، راهگشای فضای انقلابی و امید به اراده خود برای ایجاد یک آینده بهتر برای تمام مردم منطقه ایجاد کردەاست. قیام توده ای همزمان سه کشور در خاورمیانه که اسلام سیاسی در آن در حاکمیت میباشد، علیه ستم و استثمار سرمایه داری و برای یک زندگی آزاد و مرفه، سنگری محکم برای تامین یک آینده انسانی تر برای مردم منطقه است، آینده ای که بدور از جنگ و فاجعه، بی حقوقی، سرکوب آزادی و تحقیر زنان و ناامید وار کردن جوانان ، زدن سفره کارگران و اقشار کم درامد جامعه است! کمونیسم در این سه کشور وظیفه بزرگی بر شانه هایش دارد. ما میتوانیم تاریخ دیگری برای خاورمیانه رقم بزنیم اگر در این سطح ظاهر شویم.

ما، حزب کمونیست کارگری کردستان به  دقت این اوضاع را پیگیری میکنیم و بر این باور هستیم که فرصتی برای کارگران و کمونیسم و آزادیخواهی و برابری طلبی در منطقه ایجاد شده است که نباید آن را از دست داد. لازم است این جنبشی که در جریان است را به پیروزی رساند. این جنبش به ما تعلق دارد، به کارگران و جوانان بیکار و بی حقوق، به زنان  ستمدیده و به حاشیه رانده شده و متعلق به تمام مردم فقیر و ستمکش این کشورهاست. از تهران تا بیروت و بغداد، توده قیام کنندە ، یک هدف دارند و آن هم زندگی مرفه، آزادی و امنیت … است . رهایی از حکومت سرکوبگر بورژوازی که نان سفره مردم را به تاراج برده و در عوض، خودشان در کاخ های عاجی از تمام نعمات مادی لذت میبرند! شرط پیروزی در این جنگ به همبستگی و مبارزه متحدانشان گره خورده است.

 

زنده باد خیزش توده ای زحمتکشان ایران!

زنده باد خیزش توده ای عراق و لبنان!

زنده باد اتحاد بین المللی کارگران و مردم محروم منطقه!

 

حزب کمونیست کارگری کردستان

١٨/١١/٢٠١٩

 

ترجمه از کردی به فارسی: وریا نقشبندی