حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

 

 

جمهوری اسلامی مسئول این جنایت است

 

روز دوشنبه علیرضا شیر محمد علی جوان ٢١ ساله در زندان "فشافویه" در تهران بزرگ مورد حمله دو زندانی قرار گرفت و قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت. اخبار منتشر شده در رسانه ها و از  زبان محمد هادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا اشاره شده که علیرضا با بیش از ٣٠ ضربه چاقو از پای درآمده است. وکیل علیرضا گفته است: "بر اساس اطلاعات موثقم، در بندی که مرحوم شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه درِ آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را به قتل رساندند."

علیرضا شیرمحمد علی به اتهام "تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری و مقدسات" و..، به ٨ سال حبس تعریزی محکوم شده بود. او مدتی پیش به همراه یکی از هم بندی های خود در اعتراض به عدم امنیت جانی خود و شرایط غیر انسانی زندان "فشافویه" دست به اعتصاب غذا زده بود.

این اولین بار نیست که در زندانهای جمهوری اسلامی علاوه بر به قتل رساندن زندانیان سیاسی زیر شکنجه، مرگهای مشکوک در زندان و حتی بیرون زندان برای زندانیان اتفاق افتاده است. انتقال زندانیان سیاسی به زندانهای جنایی، توطئه به قتل رساندن آنها توسط  عوامل و جیره بگیران رژیم تحت عنوان "زندانی" و دیگر عوامل دست نشانده رژیم، شگرد شناخته شده جمهوری اسلامی در مقابله با زندانیان سیاسی است. به قتل رساندن علیرضا شیرمحمد علی در عین حال زنگ خطری است برای سایر زندانیان سیاسی.  

حزب حکمتیست(خط رسمی) ضمن محکوم کردن این جنایت، به خانواده و بستگان علیرضا شیر محمد علی تسلیت میگوید. جمهوری اسلامی و دستگاه کشتار و سرکوب آن مسئول مستقیم این جنایت و به قتل رسیدن علیرضا شیر محمد علی است. توطئه جمهوری اسلامی علیه زندانیان سیاسی و این جنایت سازمان یافته فقط با قدرت ما مردم متحد درهم خواهد شکست.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۲۲ خرداد ۱۳۹۸- ۱۲ ژوئن ۲۰۱۹