حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

در حاشیه عملیات گروه "جیش العدل"

 
 

روز چهارشنبه ٢٤ بهمن، اتوبوسی حامل چهل نفر از نیروهای مرزی سپاه پاسدارن در جاده خاش- زاهدان منفجر شده و ٢٧ نفر از سرنشینان آن کشته و بقیه زخمی شده اند. گروه "جیش العدل" مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته است. بدنبال این ماجرا جمهوری اسلامی ضمن اعلام دو روز عزای عمومی در سیستان بلوچستان دست به خط و نشان کشیدن علیه این جریان و گروههای "تروریسی" در منطقه زده و اعلام کرده است که دست به اعمال تلافی جویانه خواهد زد.

گروه "جیش العدل" تا کنون مسئولیت چندین عملیات انفجاری، مسلحانه و آدم ربایی علیه جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان را به عهده گرفته است. این جریان مدعی است که این تحرکات را علیه جمهوری اسلامی و در "دفاع" از مردم "سنی بلوچ" و همزمان علیه حضور جمهوری اسلامی در سوریه و در دفاع از گروههای اسلامی سنی مخالف حکومت بشار اسد انجام میدهد.

جریان "جیش العدل" یک فرقه قومی و مذهبی سنی و عقب مانده از نوع بقیه گروههای مختلف باند سیاهی اسلامی از القاعده تا داعش و النصرو ... و خود جریانات درون حکومتی جمهوری اسلامی است. جنگ و آشتی آنها با هم هر دو علیه مردم آزادیخواه در ایران و منطقه است. عملیات این جریان علیه جمهوری اسلامی و به نام و بهانه دفاع از مردم منتسب به بلوچ و سنی مذهب، نه تنها در خدمت مبارزه حق طلبانه مردم آزادیخواه ایران و مردم ستمدیده سیستان و بلوچستان علیه جمهوری اسلامی و برای رفاه و آزادی نیست، بلکه در خدمت خود جمهوری اسلامی است. اینگونه تحرکات نظامی و آدم ربایی از جانب "جیش العدل" و گروههای مذهبی و قومی بی ریشه و غیر مسئول، در شرایطی که مردم ایران و خصوصا طبقه کارگر و استثمار شدگان جامعه به میدان آمده اند تا با حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کنند، نه تنها تفرقه قومی و مذهبی و...... را دامن میزنند، بعلاوه دست جمهوری اسلامی را برای افزایش فضای نظامی و ارعاب در منطقه باز میگذارد. این حقیقت که مردم ایران حق دارند به عمر پر از جنایت آن خاتمه دهند، یک سر سوزن توجیهی برای جریانات باند سیاهی قومی و مذهبی نیست که به بهانه مبارزه با جمهوری اسلامی، محل کار و زندگی مردم را ناامن کنند.

تخاصمات دول مرتجع منطقه از جمله جمهوری اسلامی و عربستان همراه با دولتهای بزرگ امپریالیستی در خاورمیانه و جدال آنها برای منافع خود، نه تنها میدانی را به روی هر جریان تروریستی و آدم کشی را در منطقه باز کرده است، بعلاوه  خود این دول دست به ساختن و سازمان دادن انواع گروهها قومی و مذهبی و کانگسترهای آدم کش زده اند تا به نام این مذهب و آن قوم و عشیره را در چهارچوب سیاستهای خود بکار گرفته و در حقیقت موی دماغ زندگی و مبارزه مردم منطقه شوند.

مبارزه ما با جمهوری اسلامی و تلاش مردم متمدن ایران برای پایان دادن به حاکمیت آنها، در کنار خود یک رنسانس ضد ارتجاع مذهبی و انواع جریانات باند سیاهی از دسته جات حزب اللهی و چاقو کش در خود حاکمیت تا گروهها و فرقه های مذهبی و قومی و ارتجاعی امثال "جیش العدل" خواهد بود. بی ترید پایان دادن به عمر جمهوری اسلامی از کانال یک انقلاب آزادیخواهانه بزرگترین لطمه به کل باندهای و فرقه های جنایتکار مذهبی و قومی در کل خاورمیانه خواهد بود.

  

حزب حکمتیست(خط رسمی)

٢٧ بهمن ١٣٩٧- ١٦ فوریه ٢٠١٩