حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 


 

چماقداری علیه هپکو بی جواب نخواهد ماند

 

اعتراض کارگران هپکو به وعده های دروغین مسئولین و عدم تحقق مطالباتشان با حمله وحشیانه یگانهای ویژه ضد شورش به خون کشیده شد.

روز دوشنبه بیش از ٩٠٠ کارگر هپکو برای دومین روز متوالی و در امتداد اعتراضات خود جهت تامین مطالبات شان، از حقوق های معوقه تا عدم تعیین تکلیف سهامداری و مالکیت هپکو و بی مسئولیتی دولت در قبال سرنوشت کارگران این مرکز، دست به اعتراض و تجمع زدند. کارگران علیرغم تلاشهای تا کنونی خود، علیرغم چندین دور مذاکره و گفتگو با مقامات محلی از جمله مدیر کل استان مرکزی و وعده های توخالی او، سرانجام در مقابل وعده های دروغین مسئولین روز دوشنبه ریل آهن شمال به جنوب را مسدود میکنند تا مسئولین جمهوری اسلامی را وادار به اقداماتی عملی به جای وعده و وعید کنند. نیروهای گارد ویژه به بهانه اینکه بستن ریل آهن غیر قانونی است به آنها وحشیانه حمله کرده و تجمع آنها را به خون کشیدند. مزدوران یگان ویژه ضد شورش ضمن ضرب و شتم کارگران ٢٨ نفر را بازداشت و حدود ١٥ نفر از کارگران را مجروح میکنند که تعدادی به بیمارستان منتقل شده اند.

حمله به کارگران هپکو و به خون کشیدن اعتراض بر حق آنها در شرایطی انجام میگیرد که سران حاکمیت از قوه قضائیه تا دولت و مجلس نشینان، زیر ضرب و فشار طبقه کارگر، معلمان، بازنشستگان، زنان و مردان آزادیخواه ناچار به عقب نشینی شده و بر طبل "عطوفت اسلامی" میکوبد. زیر فشار کارگران هفت تپه امروز همگی پرچم کارگر پناهی را بلند کرده و سنگ "درک موقعیت وخیم اقتصادی" این طبقه را به سینه میزنند. جانی ترین و منفورترین هایشان وعده رسیدگی به پرونده کارگران معترض هفت تپه و حامیانشان و دستگیرشدگان اول مه را میدهند. قرار بود شکست خود در تعرض به زندانیان هفت تپه، که با ایستادگی ستودنی هفت تپه ای ها، معلمین، بازنشستگان و طیف وسیعی از کارگران و مردم آزادیخواه مقدور شد، را به امکانی برای فریبکاری و وقت خریدن و نجات حاکمیت از "بحران هفت تپه" کنند. اما این فریبکاری در اولین قدم و به خون کشیدن اعتراض کارگران هپکو رنگ باخت و بار دیگر چهره کریه ضد کارگری شان نمایان شد. جمهوری اسلامی و دستگاه سرکوب آن با به خون کشیدن اعتراض کارگران هپکو بار دیگراعلام کردند جوابشان به اعتراض طبقه کارگر برای تحقق ابتدایی ترین حقوق خود جز چماق سرکوب نیست. اعلام کردند عقب نشینی شان فقط درهراس از قدرت طبقه کارگر و مردم آزادیخواه ممکن است.

اما به خون کشیدن اعتراض کارگران هپکو بی جواب نمی ماند! طبقه کارگر و جنبش عدالتخواهانه این طبقه با اتحاد و همبستگی خود، گارد ضد شورش و مزدوران و اجیر شدگان مسلح و غیر مسلح طبقه حاکم را افسار خواهد زد.

بگذار بورژوازی ایران و قوای سه گانه حاکمیت بر خود بلرزند، امروز جوانه های یک همبستگی طبقاتی وسیع از هفت تپه و فولاد تا هپکو و آذر شهر، از صف معلمین و باز نشستگان تا جنبش برابری زن و مرد و از مراکز تحصیلی تا محلات شهرها، در حال شکل گرفتن است. پیام کارگران هفت تپه به حاکمیت در مورد احکام زندانیان هفت تپه و حمایت وسیع مردم از آنان، پیام حمایت کارگران هپکو از هفت تپه و فولاد، پیام حمایت کارگران آذر آب در حمایت از کارگران هپکو، موج همبستگی با کارگران حق طلب و برابری خواه در این مدت، تنها جوانه یک جنبش عظیم اجتماعی است که نابودی بنیادهای نظام حاکم را نوید میدهد.

کارگران هپکو تنها نیستند! آنها تنها نخواهند ماند! امروز هر اعتراض کارگری برای بهبود زندگی و برای آزادی و برابری، مورد حمایت وسیع بخشهای مختلف این طبقه و مردم آزادیخواه قرار میگیرد. امروز جنبشی برای شکل دادن به یک صف واحد، همبسته و  سراسری علیه فقر و بی حقوقی و علیه حاکمیت سرمایه در هر محفل و جمع کارگری در جریان است. جنبشی که نه سرکوب، نه زندان و نه عقب نشینی های تاکتیکی جمهوری اسلامی نمیتواند آنرا عقب براند. همین حقیقت زمین را زیر پای حاکمیت به لرزه در آورده و سران نظارم را در ترس و نگرانی فرو برده و  به میلیونها انسان آزادیخواه و طبقه کارگر اعتماد بنفس برای تعرض های بیشتر را داده است.

طبقه کارگر ایران و مردم آزادیخواه و برابری طلب، هر عقب نشینی ولو کوچک جمهوری اسلامی را به سکویی برای پیشروی خود، بسیج نیروی خود، اتحاد و همبستگی و خودآگاهی صفوف خود و ایجاد آمادگی در طبقه کارگر برای سرنگونی و پایان دادن به بردگی و استثمار تبدیل خواهد کرد.

حزب حکمتیست) خط رسمی) ضمن محکوم کردن یورش وحشیانه به کارگران هپکو طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را به حمایت از آنها و به تشدید مبارزه علیه جمهوری اسلامی، برای رفاه و امنیت و آزادی فرامیخواند.

 

آزادی، برابری

زنده باد حکومت کارگری

حزب حکمتیست (خط رسمی)

١٧ سپتامبر ٢٠١٩