دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

 

ترور

"استیصال یک باند شبه فاشیستی"


 

روز چهار شنیه ۲۹ خرداد، پژاک یک عضو مسلح سابق خود به نام سامان دانشور را در روستای گویزه کویره مریوان ترور کرد.

ما در همان لحظات اول از این جنایت مطلع شدیم. اما برای دستیابی به حقایق و شواهد عینی تا کنون صبر کردیم. اکنون اطلاعات موثقی داریم که این ترور توسط  تفنگچی های پژآک انجام شده است. افراد مسلح پژاک  نزد مردم منطقه به این جنایت اعتراف و دلیلش را ترک صفوف پژاک توسط  سامان دانشور ذکر کرده اند. (اسامی اعتراف کننده ها و شاهدین موجود است)

سامان بیش از ده سال عضو مسلح و یکی از فرماندهان نظامی پژاک بوده و یک سال و نیم اخیر نزد خانواده خود برگشته بود.

دو دلیل اساسی این قصاوت و بیرحمی وجنایت را توضیح می دهد:

یکی این است، پژاک می خواهد به جامعه اعلام کند که برای کشتن مخالفین خود دست به هر جنایتی می زند. آنها میخواهند بگویند که به افراد صفوف خود رحم نمی کنند تا چه رسد به مخالفین خود در میان مردم عادی.

دوم پژاک از فرط  استیصال و برای مرعوب کردن افراد صفوف خود، جنایت می کند و می خواهد بگوید که هر کسی در باتلاق پ ک ک و پژاک بیفتد، بیرون آمدن غیر ممکن است و ترک  این جریان فوق ارتجاعی و شبه فاشیستی مجازات مرگ دارد.

وارد شدن و خارج شدن از یک جریان سیاسی جدی و متعارف امری عادی و برسمیت شناخته شده است. اما موجودیت پ ک ک و پژاک  با این سنت سیاسی بیگانه است و زور و تهدید و ترور عامل مهمی در نگه داشتن افراد صفوفشان است.

آیا مردم کردستان ایران این جنایات را می پذیرند؟ جواب مطلقا منفی است

کردستان ایران با کردستان عراق، سوریه و ترکیه متفاوت است. ناسیونالیسم کرد در منطقه پرونده سیاهی دارد. اما شرایط متفاوت ایران و کردستان، هیچ وقت با تحرکات شبه فاشیستی و ترور و ارعاب روی خوش نشان نداده است. پ ک ک و پژاک نمی توانند کردستان ایران را جولانگاه سنت سیاه ترور و جنایت و ارعاب خود کنند. همین دلیل استیصال باند پ ک ک و پژاک است.

همه شاهدند که دو سه گروه مسلح پژاک علنا در روستاهای مریوان گشت می زنند بدون اینکه جمهوری اسلامی مانعشان شوند. پ ک ک تاریخا و تا امروز متحد جمهوری اسلامی است. با وجود فعالیت آزادانه ی پژاک این باند مرتجع و دست نشانده، نتوانسته است، در میان مردم آگاه کردستان مقبولیت پیدا کند. شکی نیست ترور و ارعاب هم نمی تواند، پ ک ک و پژاک را به جامعه کردستان تحمیل کند.

مردم کردستان و بویژه زحمتکشان و ازادیخواهان مریوان، نباید در مقابل این جرم و جنایات سکوت کنند. باید ریشه ی این انگلها را در میان خود بخشکانند. کسانی که به این جریان شبه فاشیستی روی خوش نشان می دهند و یا حمایت می کنند، باید شرم کنند. دام گذاری این باند برای جوانان ناآگاه و مایوس را باید خنثی کرد. هر فرد تفنگچی یا سمپات این جریان فوق ارتجاعی سرنوشتی بهتر از سامان دانشور ها ندارند. این جریان ضد زندگی، ضد انسانیت و ضد هر نوع آزادیخواهی و حرمت و انتخاب و اراده انسان است.

اگر پ ک ک و پژاک بتواند با تهدید خانواده سامان،  جرات اعتراض به قاتلین فرزندشان را از آنها بگیرد و ساکتشان کند، اما، مردم کردستان این جنایت را نمی بخشند و افشا و رسوا می کنند.

احزاب و جریانات سیاسی کردستان که نفعی در ترور و ارعاب ندارند باید در مقابل این جرم وجنایات بایستند. باید بساط باندهای ارتجاعی، تروریست و مذهبی را از کردستان برچید.

ما و همه ی کمونیست ها و آزادیخواهان و برابری طلبان جامعه، مصممیم، نگذاریم جامعه به سم جریانات شبه فاشیستی آلوده شود.

استیصال جریان فوق ارتجاعی پژآک نشان از قدرت جنبشی انقلابی و حضور کارگران و کمونیست ها و ازادیخواهانی دارد که در کردستان ایران حرف اول را می زنند. ما موظفیم جامعه را از حضور این انگل های جنایتکار پاک کنیم!
 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

پنجم تیر ماه ۹٨ ( ژوئن ۲۰۱۹)