مردم آزادیخواه کردستان !

 

شما در اعتراض به گرانی بنزین و عواقب آن برای معیشت خانواده هایتان بپا خاستید. شما به همراه همسرنوشتان خود در سراسر ایران به دشمنان خود فهماندید که تعرض مداوم به نان سفره بچه هایتان را نمی پذیرید. شما با سیلی محکم تان به صورت حکام قلدر، درس عبرتی دادید که دیگر نمی توانند  فعال مایشاء تعیین سرنوشتتان و دزد اشکار و در روز روشن مایحتاج زندگیتان باشند.

 

جمهوری اسلامی این نظام جهنمی راهی جز سرکوب عریان و کشتار و ایجاد ترس در جامعه برایش باقی نمانده است. حاکمان سرمایه و مفسدین و محتکران و دزدان داراییهای مملکت، نمی خواهند از کیسه های پرکرده و سرمایه های انباشته ی خود خرج کنند. این جانیان حرفه ای، برای حفظ ثروتهای انباشته شان حاضرند هفتاد میلیون انسان را گرسنه و بیکار و محروم نگه دارند. در حالی که مسکن و درمان و بهداشت و آموزش و حمل و نقل و مایحتاج زندگی ساکنان جامعه در مملکتی چون ایران می تواند مجانی باشد.

 

اما ورق برگشته است. این بار نوبت ما است که حقوق پایمال شده را از گلوی این جانوران وحشی بیرون بکشیم. این جنایتکاران نه تنها از گرسنه نگه داشتن بلکه از کشتن ما هم ابایی ندارند. تا کنون ده ها نفرمان در شهرهای مختلف ایران و کردستان کشته اند و صدها نفر را زخمی و در عمل حاکمیت نظامیان را در خیابان ها برقرار کرده اند. شلیک گلوله به قلب رفقا و همسرنوشتان ما آخرین سنگر درهم ریخته ی نظام جمهوری اسلامی است. این جنایتکاران تاوان کشتار و سرکوب مردم را خواهند داد. تا همین حالا خواب را در چشمان حریص و طمعکارشان حرام کرده ایم. این رژیم قلدر و قدر قدرت منطقه هر روز در مراکز قدرت و حضورش از مردم به پا خاسته ی عراق، لبنان و ایران سیلی میخورد.

 

ما باید در این مبارزه پیروز شویم. شرط پیروزی جنبش ما آگاهی و چشمان باز، گام های حساب شده، تحرکات سازمانیافته، رهبری با تجربه و کاردان، سیاست و تاکتیک های درست مبارزاتی است. عصیان ما، خشم ما، خون کشته هایمان، بغض های در گلو خفته مان، شکم گرسنه و چشمان حسرتبار بچه هایمان، تحقیر زنان و دختران، به ما حق می دهد که بنیان این نظام را از ریشه در بیاوریم. و این روز در راه است. قیام و انقلاب ما از همین سلسله مبارزات و اعتراضات و تظاهرات و تجمعات توده ای و میلیونی می گذرد. پیروزی در هر مبارزه و اعتراضی به معنای گذاشتن خشتی بر خشت انقلاب اتی ما است. امروز باید رژیم قلدر و زورگو را سر جایش بنشانیم و به مردم بگوید غلط کردم. دولت سرکوبگر باید قرار زورگویانه اش را پس بگیرد.

 

ما باید در این مبارزه پیروز شویم. تنها طعم شیرین پیروزی می تواند درد تلخ جانباختن همسرنوشتان را از گلو کم کند. عقب نشاندن تعرض بیشرمانه ی رژیم به ما و پیروزی ما بهترین انتقام از دشمنی است که کمر به نابودی جامعه مان بسته است.

 

مردم آزادیخواه کارگران، زنان، جوانان

 

مردم کردستان تجارب مبارزاتی چند دهه برای ازادی و برابری و دفاع از انسانیت دارد.  شهرهای کردستان و در صفوف کارگران و اقشار مردم رهبران و فعالین با تجربه و کمونیست ها و سوسیالیست ها و ازادیخواهان و برابری طلبان وجود وحضور دارند.  

 

مبارزه امروز ما به اعتراض گسترده تر به اعتصاب  و تحصن و میتینگ ها و تجمعات بزرگ چند ده هزار نفری در میادین بزرگ شهرها، به سخنرانی رهبران در میان مردم، به ایجاد گروه های حفاظت از مردم، به ایجاد شوراهای مردمی درمحلات و شهرها نیاز دارد. کردستان سنندج سرخ، سرخ پوشهای مریوان . اعتصاب کنندگان سراسری از مهاباد  و سقز تا کامیاران ... دارد. هنوز نسل یک دهه مقاومت قهرمانانه علیه حمله رژیم به کردستان زنده است. مردم کردستان بارها پوزه این رژیم ارتجاعی و تا مغز استخوان فاسد را به خاک مالیده است. علیرغم تلاش مزورانه ی قوم پرستان، مردم کردستان نشان داده اند که در همبستگی و همسرنوشتی با کارگران وزحمتکشان وجنبشهای اجتماعی سراسری پیوندی ناگسستنی دارند.

 

دیروز برای اولین بار شعار مردم آذربایجان که کرد و ترک نداریم و همه همسرنوشتیم، پیامی بود که بر اتحاد و همسرنوشتی زحمتکشان و محرومان در سراسر ایران صرفنظر از ملیت و قومیت ومذهب و نژاد وزبان تاکید داشت و نشان از طرد تلاشهای قوم پرستان زبون و رژیم فاسد برای ایجاد تفرقه در صفوف ما دارد.

 

متحدتر شویم. گسترده تر شویم. منظم و سازمانیافته تر شویم. رهبران کارگران و مردم، رهبری کنند. خواستها و صدای مردم را نمایندگی کنند. سیاست و تاکتیک و شیوه های مبارزه درست و ادامه دار و پیروزمند را انتخاب کنیم. روز قیام و روزی که بنیان این نظام را از ریشه بکنیم فرا می رسد. اما امروز در این مبارزه باید پیروز شویم. یک سنگر از دشمن بگیریم و ان را به عقب بنشانیم.

                                                    

یاد عزیزان از دست رفته مان را گرامی می داریم با خانواده هایشان پیمان می بندیم که فداکاری بچه هایشان و عزیزانمان فراموش نخواهد شد. اعتراض و مبارزه و تظاهرات و اعتصاب و تجمعات ما، هم ضامن پیروزی و هم ضامن وحدت و همبستگی و رفاقت و انسانیت و حرمت انسانی مان  و پیوند دستهایمان با همدیگر خواهد بود. زحمتکشان چاره ای جز اتحاد و رفاقت و دوستی و همسرنوشتی ندارند. زنده باشید و سربلند. ما راهی و چاره ای جز  پیروزی نداریم

 

مظفر محمدی

 

از طرف دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)