هشدار به مردم آزادیخواه و احزاب و گروههای سیاسى در مورد باند ایلخانى - مهتدی

 

هنگامى که در دسامبر ٩٦ منصور حکمت در نوشته ای تحت عنوان "رویدادهای بزرگ و انسانهای کوچک"، به ظرفیت باند سیاهى و چماقداری عبدالله مهتدی اشاره کرد خیلى ها این حکم را جدی نگرفتند. برخى بخاطر تعلقات مشترک سازمانى با عبدالله مهتدی و برخى بدلیل محاسبات حقیرانه گروهى در مقابل حزب کمونیست کارگری منافعشان ایجاب نمیکرد آنرا درک کنند و این حکم را مغرضانه و ناشى از اختلاف سیاسى حزب کمونیست کارگری با این جماعت دانستند و آب به آسیاب اینها ریختند. امروز اما درک این حکم برای مردم آزادیخواه در کردستان، برای هر کس که اندک آشنائى با اینها داشته باشد و برای هر گروهى که ذره ای شرافت سیاسى داشته باشد، مطلقا دشوار نیست. گروگانگیری و اقدامات کودتاگرانه اینها در مقطع انشعاب از کومه‌له، توطئه‌ها و رفتار چند ماه گذشته و اطلاعیه های روزهای اخیر اینها نه فقط علیه حزب کمونیست کارگری بلکه همچنین علیه کومه‌له ای که چند ماه قبل از آن جدا شدند، نه تنها ظرفیت باند سیاهى و چماقداری این جریان را به عریان ترین شکل به همگان نشان میدهد، بلکه از این نیز بسیار فراتر رفته است. اینها به یمن پول و امکانات نظامى و پشتیبانى جلال طالبانى و تفنگچیهای اتحادیه میهنى تماما به باند سیاه و دست راستى، به یک گروه قوم پرست، فاشیست و فالانژ، با ظرفیت بالائى برای روی آوری به ماجراجویى نظامى و ترور تبدیل شده اند. اطلاعیه ها و گفتارهای رادیویى اخیر این جماعت، هر چند از سر دستپاچگى و ناشى از شکست و ناکامى پى در پى و انزوای آنها است، اما بوی باروت و خون میدهد و تهدید نظامى آشکار و بى پرده علیه کومه له است.

اینها گروه سیاسى نیستند یک باند کوچک و جبون قوم پرست و فالانژ هستند و تا همینجا و به لطف فعالیتهای افشاگرانه کادرهای حزب کمونیست کارگری و اقدامات خودافشاگرانه این جماعت با نفرت وسیعى در میان مردم مواجه شده اند. دو سردمدار این باند، مهتدی و ایلخانى زاده، انسانهای کوچکى هستند که به اعتراف خودشان در این ٢٠ سال فریب خورده اند و غیر از شکست و ناکامى سیاسى چیزی در پرونده ندارند. اما نباید غافل ماند که هر دارودسته باندسیاهى مسلح و فالانژ ولو کوچک که به ارتجاع در منطقه متکى باشد میتواند علیه حرکت رادیکال مردم مزاحمت ایجاد کند. برای فعالیت به عنوان یک باند سیاه کافى است تا تفنگهای دریافتى از جلال طالبانى را روی دوش صدنفر لمپن و مزدور بیندازند و فضای سیاسى را آلوده کنند. کسى که از تجربه یوگسلاوی و فجایع انسانى دار و دسته های قومى نظامى مشابه در آنجا درس گرفته باشد، نمیتواند به این مساله بى تفاوت باشد.

حزب کمونیست کارگری ضمن تداوم افشاگری و مقابله قاطع با باند ایلخانى مهتدی، به مردم آزادیخواه و همه احزاب و گروههای سیاسى اپوزیسیون در مورد این دار و دسته هشدار میدهد. اشتباه محض است اگر کسى اینها را به چشم یک گروه سیاسى نگاه کند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٣١ اردیبهشت ١٣٨٠- ٢١ مه ٢٠٠١