جنبشی برای رفاه و آزادی

از خوزستان تا تهران

تجمعات اعتراضی بازنشستگان علیرغم یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر برای دومین روز برگزار شد. اعتصاب کارگران هفت تپه علیرغم توطئه های وزارت اطلاعات، شورای اسلامی و جیره بگیران اسدبیگی و حاکمیت برای ایجاد تفرقه و اعتصاب شکنی، وارد دهمین روز خود شد و بار دیگر خیابانهای شهر شوش را به تصرف خود در آورد.

همزمان تجمعات اعتراضی کارگران حفاری شمال، کارگران نفت و گاز عسلویه، کارگران مترو تهران، کارگران پالایشگاه آبادان، کارگران کارخانه قند و دهها و دهها مراکز کارگری در اعتراض به فقر و فلاکت بیسابقه در جریان است.

کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان، دانشجویان، زنان و مردان آزادیخواهی که نه تنها هیچ درجه از عقب نشینی حاکمیت، هیچ درجه از "همدردی" و مجیزگویی های رذیلانه سران رژیم و پادوهایشان را قبول نمیکنند، که با صدای بلند اعلام میکنند علیرغم سرکوب و یورش و پرونده سازی، مصمم و با عزم و اراده ای محکمتر به مصاف خود با حاکمیت ادامه خواهند داد و تا پیروزی از پا نخواهند نشست!

مردمی که اعلام میکنند برای دستیابی به خواستهایشان نه فقط علیه کارفرما یا مسئولین خرد و بخشی از حاکمیت، که بعلاوه علیه کل سیستمی به پا خاسته اند که مسبب وضعیت فلاکت بار اقتصادی و تعرض لجام گسیخته به معیشت، آزادی و امنیت میلیونها انسان در این جامعه است و به حق انگشت اتهام را به طرف جمهوری اسلامی، بعنوان حکومت سرمایه داران، و ارگانهای دست ساز و جاسوسی آنها چون خانه کارگر و شورای اسلامی و روسای آنان ، نشانه گرفته اند.

امروز از خوزستان تا تهران میدان مبارزه و جدال کارگران و اقشار محروم و تهیدست بر سر آینده ای مرفه، آزاد، امن، برابر و سعادتمند با یکی از فاسدترین، مستبدترین و سیاه ترین حاکمیتهای قرن است. نه تهدید و سرکوب و نه کمپین ها و پزهای تبلیغاتی شان و پاس دادن مسئولیت فقر و فلاکت حاکم در جامعه به جناح رقیب، ذره ای از تقابل این صف میلیونی با کلیت نظام و سیستم کم نمیکند. مردم برای به زیر کشیدن کلیت سیستم بعنوان یکی از فاسد ترین، مستبد ترین و سیاه ترین حاکمیت‌های  قرن پا به میدان گذاشته اند.

این اعتراض میلیونی، این جنبش برای رفاه و آزادی، برای برابری و سعادت همگانی، جنبشی برای رهایی از یوغ استثمار و بردگی است. این جنبش که امروز قدرتمند تر، متحدتر، خودآگاه تر از همیشه پیش میرود باید پیروز شود. باید آنرا به پیروزی رساند.  

حزب حکمتیست (خط رسمی) برای به پیروزی رساندن این جنبش، برای دستیابی به رفاه، آزادی و برابری، برای  پیروزی انقلاب کارگری، کارگران سوسیالیست، زنان و جوانان آزادیخواه و همه کمونیستها را به متحد و متشکل شدن حول پرچم انقلابی و رادیکال خود فرا میخواند.

 

زنده باد آزادی، برابری

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

۱۳ نوامبر ۲۰۱۹