اطلاعیه پایانی پلنوم ۴۶

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی )

 

پلنوم ۴۶ کمیته مرکزی حزب حکمتیست(خط رسمی) با شرکت اکثریت اعضا کمیته مرکزی در روزهای ۵ و ۶ اکتبر در شهر گوتنبرگ شوئد برگزار شد.

دستورات پلنوم ۴۶عبارت بودند از:

  • گزارش کمیته رهبری

  • کنگره دهم حزب

  • اوضاع سیاسی ایران و موقعیت حزب

  • ناسیونالیسم کرد، جایگاه ما و کمونیسم در کردستان

  • قرارهای پیشنهادی

  • انتخابات

پلنوم با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان آزادی و سوسیالیسم شروع به کار کرد.

موقعیت حزب در این دوره متلاطم و متحول، پیشروی ها و اولویتهای حزب مهمترین مولفه ای بود که در گزارش و سایر دستورات پلنوم مورد بحث اعضا کمیته مرکزی قرار گرفت.

گزارش کمیته رهبری اساسا به این موقعیت در ابعاد سیاسی، اجتماعی و جنبشی، انتظارات از حزب و رهبری آن و بالاخره نقش کمیته مرکزی در جوابگویی به نیازهای ایندوره، معطوف بود.

در دستورهای بعدی پلنوم "اوضاع سیاسی ایران و موقعیت حزب" و "ناسیونالیسم کرد، جایگاه ما و کمونیسم در کردستان" سخنرانان و اعضا کمیته مرکزی بر ویژگی و حساسیت اوضاع امروز و تلاطمهای سیاسی و اجتماعی، بر عروج طبقه کارگر خودآگاه در راس اعتراضات اجتماعی، به وزن کمونیسم و آلترناتیو کمونیستی در جنبش کارگری و تاثیرات و فشار این جنبش بر حاکمیت، بورژوازی، بر اپوزیسیون بورژوایی از راست تا اپوزیسیون موسوم به چپ، تاکید داشتند.

پلنوم همچنین در رابطه با موقعیت ناسیونالیسم کرد و  احزاب آن، تغییرات در بلوکبندهای احزاب کردی در سطح منطقه و ایران، به بحث پرداخت. پلنوم با توجه بر موقعیت ویژه حزب در کردستان بر ضرورت دخالت مستقیم و فعال در شکل دادن به صفی کمونیستی و رادیکال در مقابل همه این بلوکبندی ها تاکید کرد.

پلنوم برگزاری کنگره دهم حزب در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را تصویب کرد.

در دستور انتخابات ابتدا آذر مدرسی بعنوان دبیر کمیته مرکزی در پست خود ابقاء شد. رفقا امان کفا، ثریا شهابی، سهند حسینی، خالد حاج محمدی، مظفر محمدی و محمد فتاحی بعنوان کمیته رهبری انتخاب شدند.

پلنوم با سرود انترناسیونال به کار خود خاتمه داد.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست (خط رسمی)

۹ اکتبر  ۲۰۱۹
۱۷ مهر ۱۳۹۸