هفت تپه سمبل قدرت کارگری

 رويارويى کارگران هفت تپه با جمهوری اسلامى یکبار دیگر مهر خود را بر فضای سیاسی جامعه زد، باردیگر سرها به طرف هفت تپه چرخیده و همه نگاهها به آن میخکوب شده است. هفت تپه باز راه نشان میدهد و میداندار است!

دور جدید اعتصاب کارگران هفت تپه در اعتراض به وضعیت نابسامان این مرکز تولیدی و فشار به حاکمیت برای تعیین تکلیف آن، اعتراض به احکام و پرونده سازی علیه نمایندگان خود و برای آزادی اسماعیل بخشی و حامیان خود، برای بازگشت به کار کلیه کارگران اخراجی و خاتمه دادن به پرونده سازی و توطئه علیه کارگران، یازده روز است که ادامه دارد. تلاش برای خنثی کردن توطئه های رژیم در ایجاد شکاف و  تفرقه میان کارگران، جلوگیری از اعتصاب شکنی و بالاخره تلاش برای سد بستن در مقابل تهدید و .... دستگاه سرکوب، و حفط وحدت و یکپارچگی، یک رکن مهم و دائمی اعتصابات این دور، است.

 کارگران هفت تپه متحد و همبسته، اعلام کردند قصد عقب نشینی و یا تسلیم شدن ندارند! هر روز به سخنران ها، شرکت کنندگان، فعالین و حامیان، اضافه میشود. "کارگران اتحاد اتحاد"، "تنها ما مشکل خود را میتوانیم حل کنیم" و"باید پاسخ دهند"، کمترین حرف هرروز این اعتصابات است

عقب نشینی مقام های معظم و قضایی و …و باز شدن پای خبرنگار یکی از مختنق ترین رسانه موجود جهان، صدا و سیما،  به اعتصاب کارگری، تنها و تنها نتیجه  فشار و قدرت کارگران هفت تپه است. این نتیجه  پیشروی کارگر هفت تپه و حامیان و ادامه اعتراضات کارگری در فولاد و هپکو و آذر آب و خطر پیوستن  سایر مراکز تولیدی است، که گوش روسای دولتی، مقام قضایی و رسانه اش را گرفته است تا نتوانند بیش از این "خود را به نشنیدن" بزنند.

 امروز که سرکوب عریان و احکام نجومی زندان و شلاق در حق نمایندگان و سخنگویان مبارزات کارگری و حامیان شان، تماما بی اثر شده است، به روش های جبونانه و توطئه گرانه امید بسته اند. احضار تک تک کارگرانی که در تجمعات شرکت داشته اند، تهدید به پرونده سازی های امنیتی علیه آنها، "به دام انداختن" هر تک کارگر معترض و جدا کردن آنها از قدرت جمعی شان، روش مقابله امروز حاکمیتی است که دیگر جسارت روبرو شدن با کارگران اعتصابی در تجمعاتشان را ندارد!  از قدرت این اعترضات، از گسترش دامنه حامیان آن، از جایگاه آن، از حمایت و همبستگی بخشهای مختلف طبقه کارگر چه در ایران و چه در سطح جهان به هراس افتاده و ناتوان از سرکوب است.  

اینبار هم کارگران هفت تپه در اوج آگاهی، متحدانه و همصدا به کارفرمای مفت خور و گردن کلفت، اسدبیگی و یاران و حامیان اش در دفاتر استانی و وزارت خانه ها و .. درس فراموش نشدنی دادند! اسدبیگی و گماشتگانش در وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و استانداری و وزارت کار و … پیام های مهم و جدی از کارگران هفت تپه دریافت کردند!  

از این رو، یکبار دیگر تهدید و توطئه جای خود را به "مذاکره" و"درک کارگر"  و "گفتگو" داد. کارگران هفت تپه با خنثی کردن همه توطئه ها، متحدانه حاکمیت را عقب زدند و بار دیگر نمایندگان رژیم را وادار کردند برای شنیدن صدای اعتراضان راهی هفت تپه شوند و در اوج حقارت وخفت و خاری سخنرانی های افشاگرانه، اعتراضی و رادیکال کارگران را بشنوند و خفقان بگیرند.   

هفت تپه نشان داد نه عوامفریبی و دلقک بازی های رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس برای ماستمالى کردن مساله، نه لفاظی های بیمایه "آقا" برای ساکت کردن کارگر، نه تهدید و پرونده سازی، نه "اتهام" کمونیست و سوسیالیست بودن و... دیگر کارساز نیست.  

اعتصاب اخیر کارگران هفت تپه، خنثی کردن آگاهانه و هوشمندانه توطئه های رژیم و حفط اتحاد کارگران، نمایانگر بلوغ و خودآگاهی طبقاتی و رشد یابنده طبقه کارگر ایران و قدرت و نفوذ رادیکالیسم کارگری در جنبش کارگری است.هفت تپه نشان داد طبقه کارگر خود را برای پیروزی آماده میکند. این واقعیتی است که  نگاهها را به هفت تپه میخکوب کرده است!  

هفت تپه امروز نماینده مبارزه و تلاش میلیونی برای رفاه، آزادی، برابری و سعادت همگانی است. امروز هفت تپه به حق سمبل خوشبینی و امید به آینده، سمبل اعتماد به قدرت طبقه کارگر، اعتماد به درایت و توان رهبران کارگری،  و مبشر آینده ای بهتر است. هفت تپه باید پیروز شود

زنده باد اتحاد طبقه کارگر

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب کموینست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

۲ اکتبر ۲۰۱۹