تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

 

 

 

گزارش تجمع اعتراضی در لندن مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی


 

امروز جمعه ۱۳ سپتامبر در لندن تجمعی در اعتراض به احکام قرون وسطایی علیه نمایندگان هفت تپه، نشریه گام و سایر فعالین کارگری و زندانیان سیاسی و آزادی بی قید و شرط آنان برگزار گردید.

 طبق برنامه تجمع مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی با حضور کمونیست ها و آزادیخواهان با شعارهای اعتراضی در حمایت از زندانیان هفت تپه و سایر کارگران و زندانیان سیاسی و دادخواهی علیه بیدادگاه های رژیم اسلامی بود که مورد توجه مراجعه کنندگان و عابران در محل قرار گرفت.

 یکی از فعالان در تجمع با حمایت معترضین موفق به ورود به ساختمان کنسولگری شده و با سر دادن شعار و پایین کشیدن تابلوی کنسولگری، لگد مال کندن آن و همچنین چسباندن شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی بر تابلوی کنسولگری و نام تعدادی از زندانیان بر پنجره های کنسولگری، نمایندگان و مهره های رژیم  در کنسولگری را به هراس انداخت و دست به دامان پلیس شدند.

 پس از حضور پلیس، تلاش برای دستگیری یکی از معترضین (طاهر مطهر) با مقاومت شدید و فریادهای "شرمتان باد" معترضین روبرو شد. رفیق سونیا محمدی در اعتراض به این دستگیری، خطاب به پلیس فریاد زد: "این دستگیری و حرکت شما عملا حمایت علنی شما از جمهوری اسلامی، از این حکومت تروریست را نشان میدهد. شرم به این دمکراسی دروغین که از جنایتکاران و تروریست ها حمایت میکند". معترضین با سر دادن شعار" او را آزاد کنید" مانع حرکت پلیس شدند.  

 کشمکش میان تظاهرات کنندگان که با نشستن روی زمین مانع حرکت ماشین پلیس شده بودند همچنان ادامه داشت‌. پس از تلاش های زیاد پلیس بالاخره تظاهرات کنندگان با توافق بر اینکه در مرکز پلیس حضور بهم برسانند، اجازه عبور ماشین پلیس را دادند.

 تجمع با شعارهای "مرگ بر جمهوری اسلامی" ، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" ، "این لانه جاسوسی تعطیل باید گردد "، "از هفت تپه تا تهران زحمتکشان در میدان" و ....... به پایان رسید.

 در حین تجمع رفیق امان کفا از رهبری حزب حکمتیست - خط رسمی و تعداد دیگری از فعالان سیاسی سخنانی را علیه جمهوری اسلامی و حمایت از زندانیان و دادگاهی شنیع آنها ایراد کردند.

 تشکیلات لندن حزب حکمتیست (خط رسمی) بعنوان یکی از فراخوان دهندگان این تجمع، در ادامه تلاشهای مستمر خود برای رساندن صدای اعتراض طبقه کارگر و مردم محروم ایران به گوش فعالین چپ و کارگری بریتانیا و اروپا و همچنین فشار به دفاتر جمهوری اسلامی در لندن برای آزادی کارگران و سایر زندانیان سیاسی، تا آزادی کارگران زندانی هفت تپه، گام، روز جهانی کارگر، زنان، معلمان و سایر زندانیان سیاسی به تجمعات و برنامه های مختلف خود ادامه میدهد.

 ما ضمن قدردانی از تمام شرکت کنندگان در این تجمع، همه ایرانیان آزادیخواه، حامیان کارگران و زندانیان سیاسی را به حضور فعال در این اعتراضات، در جلب حمایت از مبارزه مردم در ایران برای آزادی و رفاه و فشار به جمهوری اسلامی برای آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکنیم.

 

تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹