تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

 

 

 

گزارش تجمع اعتراضی لندن برای آزادی کارگران و زندانیان سیاسی!



روز جمعه ۱۹ ژوئیه به فراخوان تشکیلات لندن حزب حکمتیست (خط رسمی) و کارزار شاهرخ زمانی تجمعی در اعتراض به تداوم بازداشت اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، اعضای نشریه گام و وضعیت وخیم سلامتی امیر حسین محمدی فرد و ساناز اللهیاری بدلیل بیش از دو هفته اعتصاب غذا و همچنین فعالین کارگری بازداشت شده روز جهانی کارگر در ایران و سایر زندانیان سیاسی در لندن مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی برگزار گردید.

شرکت کنندگان با شعارهای خود علیه سرکوب کارگران و خواست آزادی کارگران زندانی و همچنین بنرهایی که حاوی این شعارهها بود توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

در این تجمع ضمن اعتراض به ادامه بازداشت های فعالین هفت تپه و شرکت کنندگان در روز جهانی کارگر، معترضان خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی کارگران بازداشتی و همچنین فعالین عرضه های زنان، معلمان، دانشجویان، کودکان، محیط زیست و سایر زندانیان سیاسی شدند.

 کارمندان کنسولگری که از حضور مداوم معترضین دل خوشی ندارند پلیس را به محل تجمع آوردند.

این تجمع توجه مراجعه کنندگان غیر ایرانی و ایرانی به کنسولگری و همچنین عابرین را به خود جلب کرده بود و چند نفر از مراجعه کنندگان و عابرین اعلام حمایت خود را این اعتراض علنا بیان کردند.

در پایان، تجمع کنندگان ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کارگران و فعالین بازداشتی هفت تپه و نشریه گام و سلامتی ساناز اللهیاری و امیر حسین محمدی فرد و همچنین سایر کارگران و زندانیان سیاسی اعلام کردند که تجمعات اعتراضی و نامه نگاری و ملاقات با اتحادیه های کارگری، جلب حمایتهای بیشتر از مبارزه کارگران و مردم محروم و تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی را ادامه خواهند داد.

تشکیلات لندن حزب حکمتیست (خط رسمی) ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در این تجمع، همه ایرانیان آزادیخواه، حامیان کارگران و زندانیان سیاسی را به حضور فعال در این اعتراضات، در جلب حمایت از مبارزه مردم در ایران برای آزادی و رفاه، فشار به جمهوری اسلامی برای آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکند.

 

تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

۲۸ تیر ۹۸- ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۹