تشکیلات لندن حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

 

در اعتراض به میلیتاریسم و فضای جنگی

 

بدنبال فراخوان تشکیلات های خارج از کشور احزاب کمونیست کارگری عراق، کردستان و حزب حکمتیست (خط رسمی (در اعتراض به میلیتاریسم و فضای جنگی در منطقه، تشکیلات لندن حزب در جلسه ای که به این مناسبت در ساختمان پارلمان بریتانیا در ۱۱ ژوئیه برگزار شد، شرکت کرد.

 سخنرانان این جلسه از سازمان های سی. ان. دی (کمپین برای خلع سلاح های اتمی) و جنبش ضد جنگ، بر اهمیت مبارزه بر عیله میلیتاریسم آمریکا صحبت کردند. لورا پیدلاک، یکی از اعضا پارلمان بریتانیا و از حزب کارگر (حزب لیبر) که ریاست جلسه را بعهده داشت، همراه با دیگر سخنرانان، با استناد به اوضاعی که در پی جنگ خلیج، أفغانستان، لیبی و سوریه، اعلام داشتند که تنش های امروز، می تواند خاورمیانه را به صحنه جنگ دیگری بدل سازد. جنگی که اینبار ابعادش قابل مقایسه با جنگ های قبلی نیست.

 عباس عدالت از"کمپین علیه تحریم ها و دخالت نطامی در ایران" ضمن اشاره به کشمکش۴۰ ساله میان ایران و امریکا اعلام کرد که "گناه جمهوری اسلامی دفاع از مردم فلسطین و یمن است"! او ادعا داشت که ایران آمادگی مقابله نظامی با امریکا را در هر سطحی دارد!

 در این جلسه، امان کفا، دبیر تشکیلات خارج حزب، بر ضرورت مبارزه همه جانبه علیه میلیتاریسم آمریکا، فضای جنگی و عواقبی که هر نوع درگیری نظامی در منطقه می تواند داشته باشد، و نیاز بالفور سازمان دادن کمپینی وسیع علیه این میلیتاریسم و فضای جنگی تاکید کرد. او در ادامه، در رابطه با تلاش جمهوری اسلامی و طرفدارانش برای استفاده از ضدیت و تقابل نیروهای رادیکال و ضد جنگ با میلیتاریسم امریکا، و کسب اعتبار برای رژیم در ایران و ضرورت مقابله با چنین تلاشهایی صحبت کرد

 امان کفا بر اهمیت خارج کردن این نیروها از صفوف کمپین علیه میلیتاریسم آمریکا در منطقه تاکید کرد و از شرکت کنندگان خواست که اجازه سوء استفاده جمهوری اسلامی از این کمپین برای آبرو خریدن برای خود را ندهند. امان کفا تاکید کرد که جمهوری اسلامی، خود یکی از مهره های ناامنی و سرکوب و تخاصم های گوناگون در منطقه و ایران است و جایی در این کمپین اجتماعی ندارد. تعداد زیادی از شرکت کنندگان با کف زدن های ممتد از این خواسته حمایت خود را نشان دادند. در پایان جلسه، بیانیه کمپین سه حزب کمونیست کارگری در ایران و عراق، علیه میلیتاریسم، در میان شرکت کنندگان پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت.

 

تشکیلات لندن حزب حکمتیست (خط رسمی)

  ۲۸ تیر ۹۸

۱۹ ژوئیه ۲۰۱۹