حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی(

 

اول ماه مه، پیمان مشترک برای ساختن دنیایی دیگر

 
 

اول مه روز همبستگی و اتحاد کارگران جهان، روز اعتراض این طبقه به نظامی است که مسبب و عامل بقاء کلیه مصائب گریبانگیر انسان از فقر و محرومیت و تبعیض و نابرابری تا اختناق و سرکوب سیاسی، از جهل و خرافه و عقب ماندگی فرهنگی، تا بیکاری، بی مسکنی و ناامنی اقتصادی و سیاسی، از جنگ و کشتار و جنایت و خونریزی قلدری ومیلیتاریسم و تروریسم تا لگدمال شدن همه دستاوردهای بشریت متمدن است.

 امروز بیش از هر زمانی بوی تعفن سرمایه داری دنیا را  فرا گرفته است. عفونتی که نفس کشیدن را برای میلیاردها انسان کارگر و زحمتکش و محروم، سخت کرده است. امروز علیرغم رشد تکنولوژی و دانش علمی و فنی بیش از هر زمانی مساله امنیت و ادامه حیات معضل میلیون ها انسان از کشورهای فقیر و جنگ زده زده آفریقا و آسیا تا قلب پایتخت های اروپای غربی و آمریکاست.

 به "سروران" بورژوازی جهان امروز را نگاه کنید. ترامپ، کیم جون اونگ، محمد بن سلمان، اردوغان، سیسی، پوتین، نتانیاهو، خامنه ای... این ها بورژواهای کراوات زده، "نجیب" و دمکرات دهه های دوران عروج بورژوازی نیستند، که برای گشودن راه رشد خود،  ناچار بودند که بسیاری از عقب ماندگی ها را پس بزنند و جوامع انسانی را یک قدم به جلو، پیش ببرند. این ها لمپن ها، قداره بندها، تروریست ها و توطئه گران جهان امروز اند، که برای سرپا نگاه داشتن و حفظ نظام گندیده شان، برای جلوگیری از اینکه بردگان مزدی و گورکنان شان، فروپاشی آنها را با انقلابات کارگری به جوامع آزاد، برابر و مرفه، به سوسیالیسم گره بزند، بر مسند قدرت نشسته اند! ملزومات حفظ و بقا قدرت و نظام سراپا گندیده شان، تخریب مدنیت، انسانیت و طبیعت، در ابعاد نجومی است.

 این ها مسببین کشتار جمعی، جنایت سازمان یافته، فقر و گرسنگی، مرگ و میر و در انقیاد کامل نگاه داشتن میلیاردها شهروند زحمتکش جهان، مسببین تحمیل عظیم ترین عقبگردهای فکری و فرهنگی به بشریت اند. اینها  عاملین عروج مجدد ارتجاع مذهبی، نژاد پرستی، قوم پرستی و فاشیسم اند.

 اول مه روز کیفر خواست، بردگان مزدی، طبقه کارگر، علیه این جهنمی است که بورژوازی برای بشریت ساخته است. این روز، روز اعلام همبستگی و پیمان بستن مشترک، برای ساختن دنیایی دیگر است. دنیایی رها از محرومیت ها، مشقات، کمبودها و تمام عفونت و زشتی های امروز!

 دنیایی که طبقه کارگر می سازد، دنیایی  آزاد، برابر، مرفه و امن است.

 دنیایی که برای اولین بار آرمان آزادی و برابری انسان ها به معنی واقعی کلمه را عملی میکند. آزادی  از ستم و سرکوب سیاسی، از اجبار و انقیاد اقتصادی و از اسارت فکری. آزادی در شکوفایی خلاقیت ها و عواطف  انسانی. برابری، نه فقط در برابر قانون، بلکه در بهره مندی از امکانات مادی و معنوی جامعه.

 دنیایی که برابری اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همه شهروندان جامعه صرفنظر از ملیت و قومیت و مذهب و جنسیت تضمین است. دنیای جوامع بشری که همه کار می کنند و همه به یکسان از تولید نعمات جامعه برخوردار هستند. کسی بیکار نیست، بی مسکن نیست، بی دارو و بی تامین اجتماعی نیست، کسی بخاطر نان خود و فرزندانش، تن فروشی نمی کند، کسی از ناامیدی و فقر به اعتیاد پناه نمی برد، پدیده ای به نام سرمایه دار و کارگر وجود ندارد. هر کس به اندازه توانش کار می کند و به اندازه نیازش از تولید اجتماعی و اشتراکی برداشت میکند. از ارتش و سپاه و سازمانهای مخوف اطلاعاتی مافوق مردم برای سرکوب جامعه و حفظ نظام سرمایه داری خبری نیست. تسلیح عمومی جایگزین نیروهای مسلح مافوق مردم است... دنیایی که برابری و آزادی و رفاه و امنیت، معیار زندگی همه ی اعضای جوامع بشریش است. جوامعی که از تبعیض و تفرقه و تقسیم انسان بر اساس جنسیت، ملیت، زبان و نژاد و دین خبری نیست. جوامع انسانهای آزاد، برابر و خوشبخت!

 دنیایی که در آن "بجاى جامعه کهن بورژوازى، با طبقات و تناقضات طبقاتيش، اجتماعى از افراد پديد ميآيد که در آن، تکامل آزادانه هر فرد شرط تکامل آزادانه همگان است."

 ساختن این دنیا هدف انقلاب کمونیستی طبقه کارگر است.

 حزب حکمتیست بعنوان بخش متحزب کمونیسم طبقه کارگر در ایران، در این روز، بار دیگر، پیمان میبندد که  با تمام توان، بی وقفه و با تعجیل، برای سازمان دادن چنین انقلابی و ساختن این دنیای آزاد و برابر و سعادتمند، می کوشد.

 اول مه امسال با طلیعه رهایی طبقه کارگر جهانی و پیروزی طبقه کارگر و محرومان، پیروز باد!

  

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

زنده باد کمونیسم

 
حزب حکمتیست(خط رسمی
(

 آوریل ۲۰۱۹ فروردین ۱۳۹۸