حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

اطلاعیه پایانی پلنوم ۴۴ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی )

 

چهل و چهارمین پلنوم کمیته مرکزی حزب حکمتیست(خط رسمی) با شرکت اکثریت اعضا کمیته مرکزی در روزهای ۱ و ۲ فوریه در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار شد.

دستور جلسه پلنوم عبارت بود از

                     ·گزارش کمیته رهبری

                     ·اوضاع سیاسی و موقعیت حزب

                     ·انتخابات

پلنوم ۴۴ با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان آزادی و سوسیالیسم شروع به کار کرد.

پلنوم پس از شنیدن گزارش کمیته رهبری در مورد عرصه های مختلف فعالیت سیاسی، تشکیلاتی حزب وارد بحث شد. اعضا کمیته مرکزی با دخالت فعال خود در این دستور، ضمن تائید پیشروی های قابل مشاهده حزب در عرصه های متفاوت، بر ضرورت پیشروی ها ی بیشتر، سرعت، دخالت بیشتر در همه زمینه ها تاکید داشت.

پلنوم همچنین در مورد حساسیت اوضاع و ضرورت امنیت حزب و فعالین آن تاکید ویژه ای داشت و اقداماتی را در دستور کمیته رهبری آتی قرار داد.

اوضاع سیاسی و موقعیت حزب دستور بعدی پلنوم بود که مورد بحث و تبادل نظر اعضا کمیته مرکزی قرار گرفت. اعضا کمیته مرکزی در رابطه با اوضاع پرتلاطم امروز، حضور قدرتمند طبقه کارگر آگاه در جامعه، بن بست مطلق جمهوری اسلامی و صفبندی نیروها و احزاب سیاسی، روندهای موجود بطور مفصل بحث کرده و با اتفاق نظر در مورد شرایط منحصر بفرد جامعه و خوردن مهر طبقه کارگر و رادیکالیسم آن بر اعتراضات و فضای سیاسی به موقعیت ویژه حزب، امکانات و موانع ایفای نقش حزب بعنوان رهبر و حزب این طبقه پرداخت.  

در بخش انتخابات ابتدا آذر مدرسی بعنوان دبیر کمیته مرکزی در پست خود ابقاء شد. رفقا امان کفا، ثریا شهابی، خالد حاج محمدی، فواد عبدالهی، مظفر محمدی و محمد فتاحی بعنوان کمیته رهبری در پست خود ابقاء شدند.

پلنوم با سخنرانی اختتامیه آذر مدرسی به پایان رسید.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۶ فوریه ۲۰۱۹
۱۷ بهمن ۱۳۹۷