کمیته رهبری حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

اوضاع خطیر کنونی و وظایف حکمتیستها در ایران


 

رفقای عزیز!

جنبش اعتراضی محرومان جامعه و مردم آزادیخواه برای رفاه، آزادی و علیه بی عدالتی و استبداد، در امتداد شورش دیماه، یک بار دیگر به میدان آمده است. این جنبش یک بار دیگر صورت مسئله خود یعنی خواست سرنگونی جمهوری اسلامی به عنوان تنها راه تامین رفاه و بهبود و امنیت را، در مقابل جامعه قرار داده است.

تلاشی همه جانبه از هر طرف چه موافقین و چه مخالفین این جنبش، برای پیروزی یا شکست آن در جریان است. این جدال در نهایت جدال دو صف متخاصم، صف بورژوازی ایران و همه احزاب آن در حاکمیت و یا در اپوزیسیون، علیه صف طبقه کارگر و جنبش سوسیالیستی این طبقه است. سرنگونی جمهوری اسلامی امروز تنها خواست کارگران و کمونیستها نیست، بلکه در صف مقابل نیز، کم نیستند نیروها و گروهها و جریاناتی که تلاش میکنند جمهوری اسلامی کنار برود تا کل دستگاه و سیستم بردگی بورژوایی حفظ شود، زیرا  این را تنها راه حفظ نظام سرمایه داری و عقب راندن استثمار شدگان و شکست آنها میدانند. سرنگونی برای ما در مقابل همه راه حلهای این سرنگونی طلبهای بورژوا و مرتجع به شیوه ای است که در این پروسه بیشترین امکان و بهترین شرایط برای انقلاب کارگری فراهم شود.

اما سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی که مهر طبقه کارگر و کمونیستم او را بر خود داشته باشد، تنها زمانی ممکن است که در کل این دوره ما کمونیستها بتوانیم طبقه کارگر و صف محرومان جامعه و همه مردم عدالتخواه را از تند پیچ های یک دوره حساس، موفق عبور دهیم و نیرو خود را جمع کنیم و شرایط پیروزی برای قیام توده ای و سرنگونی جمهوری اسلامی را فراهم کنیم.


رفقای
عزیز!

همگی بر این واقعیت وافقیم که پیروزی جنبش محرومین جامعه، پیروزی جنبش استثمار شدگان برای رهایی و دستیابی به جامعه ای انسانی و سرنگونی جمهوری اسلامی به عنوان اولین قدم آن، احتیاج به دخالت جدی و سازمانیافته و نقشه مند کمونیستها و مشخصا حزب ما و همه فعالین و دوستداران این حزب دارد.

برای پیروزی این جنبش باید هوشیارانه و نقشه مند کار کرد و نیروی تامین این پیروزی را برای یک جنگ واقعی متحد و سازمان داد. این امر مهم بر دوش همه کمونیستهای ایران و به روشنی بر دوش حزب ما و همه فعالین و اعضا و کادرهای آن است.


رفقای
عزیز!

دخالت هوشیارانه ما و ساختن پایه ها و ستونهای ساختمانی که بتوان طبقه کارگر و محرومین و مردم آزادیخواه را با اتکا به آن و روی آن متحد کرد و سازمان داد و دست آنها را در دست هم گذاشت، تنها زمانی ممکن است که در جدال امروز مردم آزادیخواه ایران در همه جا از مراکز کارگری و اعتراض و مبارزه طبقه کارگر تا محلات زحمتکش نشین و مراکز تحصیلی و...، تا اعتراض و تظاهراتهای مختلف در خیابان، نه تنها دخالت نقشه مند و هوشیارانه کرد، بلکه و بعلاوه شبکه وسیعی از هوشیارترین و معتبر ترین انسانهای عدالتخواه و با نفوذ اجتماعی و برابری طلب را به هم وصل کرد و با هم متحد کرد.

حکمتیستها در همه جا ضمن حضور اجتماعی و دخالتگری جدی در اوضاع کنونی، باید خود مبشر بیشترین اتحاد، در میان کمونیستهای ایران در محیط های کارگری، در محلات زحمتکش نشین، در میان معلم و پرستار، در دانشگاه و در جنبش حق زن و... باشند. دخالت هدفمند در مبارزات جاری و تامین موفقیت در آن بدون اتکا به حکمتیستهای متشکل و با نفوذ  و متکی به شبکه ای از خوشنام ترین و با نفوذ ترین و روشن ترین و رایکالترین فعالین عرصه های مختلف مبارزه ممکن نیست. ما باید دست همه کمونیستها و آزادیخواهان را در دست هم بگذاریم تلاش کنیم به لولای اتحاد آنها، در دل یک مبارزه واقعی و اجتماعی، تبدیل شویم.

ضروری است هر جا و هر جمع و تک فردی که خود را حکمتیست میدانید و عضو و فعال و کادر و... این حزب هستید، متشکل شوید. ساختن سازمان حزب در ایران، کار متشکل و سازمان یافته حزب و تشکیل محافل و جمع حکمتیستها به شیوه ای طبیعی و با رعایت همه موازین امنیتی و سازمانی، یک نیاز جدی و فوری است. دخالتگری ما در اوضاع کنونی و تاثیر گذاری در جدالی که در جریان است، بدون وسعت دادن به سازمان حزب و دخالتگری متحزب ما ممکن نیست.


رفقای
عزیز!

تشکیل هر جمعی از حکمتیسها در هر مرکز کارگری، در هر محله و در میان هر بخشی از محرومین جامعه باید بازتاب اجتماعی آن ایجاد اتحاد در میان کارگران آن مرکز و مردم زحمتکش محله، در میان زنان و جوانان و معلم و... باشد. هر جا حکمتیست ها هستند و حضور دارند و خصوصا حضور متحزب دارند، باید روی زمین واقعی تاثیرات اجتماعی آن مشهود باشد. ما باید نه تنها منشا خودآگاهی برای کارگران و استثمار شدگان باشیم بعلاوه و مهمتر لولای اتحاد آنها باشیم. باید روی زمین سفت صف محرومین را متحد کنیم، همسرنوشتی و رفاقت و دوستی را در میان آنها تقویت کنیم. باید منشا شکل گیری انواع نهادهای بزرگ اجتماعي شویم.

باید بهترین، انقلابی ترین، معتبر ترین و بانفوذترین فعالین آن محل را به کار کمونیستی و پیوستن به حزب دعوت کنیم. حزب ما تنها ظرف متحد و متحزب کردن کمونیستهایی است که در مقابل همه جنبشها و احزاب دیگر نماینده استقلال طبقاتی طبقه کارگر، نماینده آزادیخواهی، برابری طلبي و سعادت اکثریت جامعه است. پيوستن به این حزب ،تقویت این صف و این آرمان و تضمین حضور قدرتمند کمونیسم در تحولات آتی جامعه است

باید معلوم باشد هر جا حکمتیستها هستند مردم آزادیخواه، کارگر و زحمتکش و زن و جوان برابری طلب همدل و همزبان و متحدند. این همه ویژگی و خصلت کمونیسم اجتماعی ما است. امر ما، سازمان دادن و متحد کردن و نیرو جمع کردن حول افق و اهداف خود  در جامعه است.  این مهمترین وظیفه ما در اوضاع خطیر امروز است.


 

کمیته رهبری حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

مرداد ١٣٩٧ اوت  ٢٠١٨