پیام به کنگره حزب حکمتیست- خط رسمی

 

 

رفقا!

 با تشکر از دعوت شما به کنگره، متاسفانه امکان شرکت نیافتم. بدینوسیله خواستم برگزاری کنگره را به همه شرکت کنندگان، اعضا و فعالین حزب تبریک گفته و امیدوارم کنگره در راستای متحقق کردن اهدافی که پیش روی خود گذاشته، و همچنین در راستای پیشبرد وظایف خود و تفوق بر موانع بزرگی که کمونیزم در ایران و منطقه با آنها روبروست، موفق پیش برود.
 

رفقا!

 رشد و گسترش جنبش اعتراضی و نارضایتی طبقه کارگر و مردم آزادیخواه در ایران، گسترش جنبش سرنگونی طلبی علیه رژیم اسلامی سرمایه، اوضاع بسیار آشفته منطقه خاورمیانه و همه فجایع بزرگی که آمریکا و ناتو و غرب و دولتهای ابرقدرت و سرکوبگر و همچنین کانگستریزم اسلامی و قومی در منطقه براه انداخته اند، بمیدان آمدن کمونیزم کارگری قدرتمند و دخالتگر را به ضرورتی حیاتی و فوری تبدیل کرده است. این شرایط نیازمند کمونیزمی قدرتمند است که در قالب حزبی سیاسی و اجتماعی قد علم کند. درغیاب حضور کمونیزمی چنین دخالتگر، که بتواند افق و اهدافی روشن در برابر جامعه قرار دهد، نه تنها امیدی به خاتمه اوضاع فاجعه بار کنونی نخواهد بود، بلکه حتی آینده جامعه ایران پس از سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی را نیز با خطرات جدی و بزرگ روبرو خواهد کرد. تردیدی در این نیست که دولتهای ابرقدرت و ضدبشری جهان و منطقه و نیروها و گروههای مرتجع قومی و مذهبی با همیاری و همکاری اعوان و انصار خود، در تحمیل فجایع بسیار خونبار و تلخ و ویرانگر، در به خاک و خون کشاندن و در نطفه خفه کردن امید و آرزوها و تلاشهای کارگران و مردم آزادیخواه برای ایجاد تغییراتی انقلابی و آینده ای بهتر، از هیچ تلاش و توطئه ای دریغ نخواهند کرد.
 

رفقا!

 جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی میتواند سرآغاز روندی انقلابی باشد و تا برقراری آزادی و سوسیالیزم ادامه پیدا کند، اما این، به درمیدان و صحنه بودن کمونیزمی قدرتمند بستگی دارد، به حضور حزبی کمونیستی و پیشرو و سازمانده بستگی دارد، و منوط به داشتن و حضور رهبری کمونیست و تواناست! همچنین اوضاع منطقه نیازمند حضور صف کمونیستی قدرتمند و دخالتگر و مبتکر است که بتواند مهر خود را بر تغییر و تحولات موجود و آینده بکوبد. امیدوارم کنگره بتواند از این زاویه به وظایف خود، به تحزب کمونیستی و مسئله قوام دادن به صفی کمونیستی قدرتمند، توانا و متحد، هم در سطح ایران و هم در سطحی منطقه ای، بنگرد تا بتواند از عهده جوابگویی به مسائل و موضوعات و موانعی که کمونیزم با آنها روبروست، برآید.

دستتان را بگرمی میفشارم و با آرزوی موفقیت برایتان!

 

ریبوار احمد

اواسط آوریل ٢٠١٨

 

 

لینک پیام ریبوار احمد به زبان کردی