گزارشی از مراسم روز جهانی زن

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) - واحد نروژ

 

 روز پنجشنبه، ٨ مارس ۲۰۱٨ برابر با ۱٧ اسفند ۹٦، به فراخوان کمیته هشت مارس نروژ، سازمان ها و احزاب و نیروهای مترقی، مراسمی به مناسبت روز جهانی زن در میدان کارگر شهر اسلو برگزار شد.

با وجود مصادف شدن ٨ مارس امسال با روز کاری و غیر تعطیل، هزاران نفر از مردم آزادیخواه و برابری طلب و فعالین سیاسی، با حضور گسترده خود در محل، همبستگی خود را با فعالیت در این عرصه و تلاش برای دنیایی برابر و بدون تبعیض اعلام کردند.

ابتدا، از طرف کمیته هشت مارس نکاتی در مورد جایگاه هشت مارس و خواست های برابری طلبانه و رفع هر نوع تبعیض و ستم بر زن، از جمله نابرابری های اقتصادی، اجتماعی و .. ایراد شد.

همچنین یکی از سخنرانان به اتفاقات اخیر ایران و مشخصا اعتراضاتی که تحت نام "دختران انقلاب" در اعتراض به حجاب اجباری مشهور شده، و همچنین بازداشت و زندانی شدن آنها از سوی مقامات جمهوری اسلامی پرداخت که با تشویق حضار در پشتیبانی از فعالین حقوق زنان در ایران همراه شد.

 در ادامه، جمعیت حاضر مسیر میدان کارگر به سمت خیابان پارلمان را با حمل پلاکاردهایی با مضمون "شش ساعت کار روزانه کافی است"، "کاربرابر، دستمزد برابر و محیط کار برابر" و سر دادن شعارهایی در همین رابطه راهپیمایی کردند.

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) - واحد نروژ نیز همراه همه زنان و مردان برابری طلب در این مراسم حضور یافت.

فعالین حزب با در دست داشتن پلاکارد حزب به همراه جمعیت حاضر، با برگشتن به محل اصلی تجمع خود در میدان کارگر به کار خود پایان دادند.

این مراسم رأس ساعت ٦ بعد از ظهر شروع  و تا ٨ شب ادامه یافت.

 

زنده باد هشت مارس روز جهاني زن

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) - واحد نروژ

٨ مارس ۲۰۱٨ (۱٧ اسفند ۹٦)

 

 

 

گوشه ای از این مراسم

 

تصویری  ۲ - ۱

 

 

جهت بزرگنمایی بر روی عکس ها کلیک کنید.