واحد لندن

 

 

 

گزارش از سومین مارش و تجمع لندن، به مناسبت روز جهانی زن

 

امروز ۱۰ مارس ۲۰۱۸، سومین مارش هزاران نفره خیابانی به مناسبت روز جهانی زن در لندن برگزار گردید. فراخوان دهنده مراسم امروز Million  Women Rise  بود و اتحادیه های متعدد و سازمان ها و گروه های زنان در این کشور، از این فراخوان حمایت کرده بودند..

 راهپیمایی از خیابان آکسفورد شروع و به میدان مرکزی شهر ترافالگار ختم شد. تجمع در میدان ترافالگار با خواندن بیانیه و سخنرانیهای مختلف شروع شد.

 سخنرانان متعددی به نابرابری جنسیستی و ستم بر زنان در عرصه های مختلف کار، سیاست، هنر و ......، وضعیت اسف بار زنان در مناطق مختلف جهان بخصوص مناطق جنگ زده، خشونت مردان بر زنان در عرصه های مختلف، قوانین مذهبی و ضدیت آن بر علیه زنان در کشورهایی که قوانین مذهبی در آن حاکم است و به موضوعات دیگری از این قبیل پرداختند. یکی از برگزارکنندگان رو به کانال های تلویزیونی گفت که این مراسم، تظاهرات زنان طبقه کارگر در انگلیس است که ضد سیستم موجود و ضد هر گونه تبعیض و نابرابر ی و خشونت بر زنان هستند و تا روزی که نابرابری وجود داشته باشد ما هم در خیابان هستیم و برای پایان دادن به آن بیشتر مبارزه میکنیم. (لینک ویدیو در کامنت ها ضمیمه است)

 فعالین تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی، با حضور فعال خود در مراسم امروز، مبارزات زنان ایران و دختران خیابان انقلاب را به صورت گسترده در این مراسم انعکاس دادند. صدهها برگ از بیانیه حزببین شرکت کنندگان پحش گردید همچنین منتخبی از بیانیه حزب توسط یکی از برگزار کنندگان این مراسم خوانده شد.

 فعالین حزب با تعداد زیادی که علاقه مند بودند از مبارزات زنان ایران بیشتر بدانند گفتگو کردند. همچنین یک خبرنگار ایتالیایی با رفیق سونیا محمدی از تشکیلات حزب در لندن، مصاحبه کرد.

 

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی)- لندن

دهم مارس ۲۰۱۸ 

 

 

 

 

گوشه ای از این مراسم

 

 

جهت بزرکنمایی بر روی عکس ها کلیک کنید.