تشکیلات خارج از کشور حزب حکمتیست(خط رسمی)

 

 

فراخوان اعتراض به دستگیری کارگران فولاد

 

 جمهوری اسلامی در زبونی و ترس کامل از اعتراضات کارگری، سراسیمه به کارگران فولاد اهواز یورش آورده و تعدادی از کارگران را دستگیر کرده است. همه می دانند که این دستگیری ها و پاپوش دوزی ها، تنها نشان از ناتوانی حکومت در پاسخ به خواست های به حق کارگران است. کارگران فولاد به روشنی اعلام داشته اند که دستگیرشدگان بایستی فورا آزاد شوند. جمهوری اسلامی نمی تواند این خواست کارگران را نادیده بگیرد.

 بدون شک جمهوری اسلامی در این دوره با دیدن طلیعه های دم های آخر عمرش، هنوز هم به هر جنایتی علیه مردم  و مشخصا کارگران معترض، دست می زند. اما، دوران عوض شده است. یورش های امروز جمهوری اسلامی، با حمله ها و سرکوب های شال های گذشته متفاوت است . این دستگیری ها و جدال روزمره و رو در رویی که در جریان است، بیانگر تفاوت ماهوی و تغییر جدی در رابطه و موقعیت حاکمان با حکومت شوندگان است.

 
مردم آزادیخواه

 علیه توحش جمهوری اسلامی باید یکپارچه ایستاد. جمهوری اسلامی حق ندارد که کارگر معترض را دستگیر کند. این کارگران، نه فقط کارگران یک شرکت، نه فقط شهروندان این و آن بخش کشور، بلکه عزیزان و نمایندگان ده ها میلیون مردم هستند که در صف جلوی مبارزات علیه استثمار و سرکوبی که جمهوری اسلامی در ایران حاکم کرده است، قرار دارند. مقامات جمهوری اسلامی باید بدانند که کارگران دستگیر شده تنها نیستند.

 ما هم در کنار کارگران فولاد اعلام می کنیم که دیگر بس است. در صورت آزاد نشدن همه کارگران دستگیر شده،  ما هم همزمان اعتراضات سراسری در خارج از کشور را همه جا برگزار می کنیم.
 

  

تشکیلات خارج از کشور حزب حکمتیست(خط رسمی)

۱۷ دسامبر ۲۰۱۸