تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

تظاهرات در محکومیت همدستی آی ال او با جمهوری اسلامی علیه کارگران ایران

 

در طی این هفته، سازمان جهانی کار (آی ال او) کنفرانس سالانه خود را برگزار کرد و همراه با نمایندگان جمهوری اسلامی و کارفرمایان، جمعیتی از نمایندگان دست گمارده حکومتی را، تحت عنوان نمایندگان کارگران ایران، پذیرا شد.  قبول این به اصطلاح نمایندگان کارگران در صد و هفتمین کنفرانس این آژانس سازمان ملل، باری دیگر، مورد اعتراض اتحادیه های کارگری، فعالین کارگری و کمونیستها قرار گرفت. امسال پنج اتحادیه و سندیکای فرانسه، فراخوان اعتراض به جمهوری اسلامی و بی حقوقی کارگران ایران را در ژنو دادند.

این فراخوان و اعتراض روز ۲۹ ماه مه مورد استقبال وسیعی قرار گرفت. علاوه بر این پنج اتحادیه فعالین کارگری و سازمانها و احزاب اپوزیسیون در این تجمع شرکت کردند. فعالین حزب حکمتیست نیز با حضور خود در این تجمع حضور نمایندگان نهادهای ضدکارگری و همدستی سازمان جهانی کار با جمهوری اسلامی را محکوم کردند. محمد راستی از رهبری حزب حکمتیست (خط رسمی) در سخنرانی خود در این تظاهرات گفت آی ال او، از بی حقوقی کارگران، از زندان و سرکوب کارگران کاملا با خبر و آگاه است، دلیل سکوت این سازمان و قبول وعده و وعیدهای جمهوری اسلامی نشان میدهد این سازمان سوپاپ اطمینانی برای سرمایه و حکومتش در ایران است و هدفشان تامین سودآوری سرمایه در ایران به قیمت بیحقوقی مطظلق کارگران است. محمد راستی در ادامه به اعتراضات اخیر و مشخصا دی ماه پرداخت و اعلام داشت که این اعتراضات که تا همین حد، جمهوری اسلامی را به ترس و لرز انداخته است، تنها نمای کوچکی از قدرت طبقه کارگر ایران است. قدرتی که با حرکت این طبقه قادر به نابودی کل این نظام است.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری (حکمتیست) – خط رسمی، در اطلاعیه خود که در این تظاهرات پخش شد، بار دیگر از تمامی اتحادیه ها، سندیکا ها و تشکلات کارگری که در این کنفرانس شرکت داشتند خواست که به این گستاخی آی ال او اعتراض کنند و خواهان اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی و جا زدن آنان به عنوان نمایندگان کارگران ایران شوند.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۳۰ مه ۲۰۱۸