حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

قلب ما با قلب هفت تپه ای ها میطپد

 

امروز یکشنبه ٢٧ آبان، در چهاردهمین روز اعتصاب و ششمین روز تجمع کارگران هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش، یگانهای ویژه ضد شورش که از دیروز برای سرکوب اعتراض کارگران وارد شوش شده بودند، محوطه هفت تپه را محاصره و مانع خروج کارگران و پیوستن آنها به رفقا و خانواده هایشان و مردم حامی آنها در جلو فرمانداری شدند و دو نفر از نمایندگان کارگران هفت تپه، اسماعیل بخشی و محسن آرمند و یک خبرنگار را دستگیر کردند.

چهارده روز گذشته طبقه کارگر ایران و محرومان جامعه، هفت تپه و مبارزه و تلاش آنها را تعقیب کردند و موفقیت خود را در پیروزی آنها به تصویر کشیدند. در این مدت با همه سد سانسور رسانه های جمهوری اسلامی و رسانه های رسمی جهان، صدای حق طلبی کارگران هفت تپه و خانواده هایشان، به گوش دهها میلیون نفر از هم طبقه ای های آنها و صف وسیعی از مردم آزادیخواه ایران رسید. میلیونها کارگر و انسان عدالتخواه در جامعه ایران هر لحظه و هر ساعت اعتراض و تجمعات و سخنرانی نمایندگان کارگران هفت تپه را تعقیب کرده  و برای پیروزی کارگران هفت تپه لحظه شماری کردند.

اما امروز با تعرض گارد ضد شورش به کارگران و دستگیری دو تن از نمایندگان کارگران هفت تپه، اسماعیل بخشی و محسن آرمند، جدال کارگران هفت تپه وارد فاز دیگری شده است. این تلاشی برای فلج کردن، ترساندن و به شکست کشاندن کارگران هفت تپه است.

بدون تردید این تعرض مورد نفرت طبقه کارگر و مردم آزادیخواه نه تنها در هفت تپه و شوش بلکه و بعلاوه در سراسر ایران است. اما این نفرت از حاکمان و این سمپاتی وسیع به کارگران هفت تپه، علیرغم اهمیت والای آن، تا زمانی که در عمل به حمایت و تقویت صف کارگران و خانواده هایشان تبدیل نشود، هنوز هفت تپه ای ها را تنها میگذارد.

امروز نه تنها تلاش برای موفقیت کارگران و تامین مطالبات آنها، بلکه و بعلاوه تلاش برای آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیر شدگان، بر دوش کارگران سایر مراکز صنعتی است. باید کارگران هفت تپه را مورد حمایت قرار داد و صدای اعتراض خود را در کنار هفت تپه ای ها و برای تقویت آنها قرار داد. باید بطور عملی در هر مرکز کارگری، در مدارس و محلات دست به اقدامی عملی و حمایتی از کارگران هفت تپه و برای آزادی نمایندگان آنها زد. امروز کارگران هفت تپه باید ببینند که صف وسیعی از هم طبقه ای های خود و مردم آزادیخواه در کنار آن آنها هستند. باید آنها را به اشکال مختلف از اعلام حمایت علنی، از تجمعات حمایتی، اعتصاب و....، تا سازماندادن صندوقهای مالی برای تامین زندگی کارگران اعتصابی و خانواده های آنها و .... را سازمان داد.

تا کنون مردم شرافتمند شوش و جمعهایی از کارگران و اقشار مختلف مردم در این منطقه، همراه با کارگران فولاد اهواز، صمیمانه از کارگران اعتصابی حمایت کرده اند. اما امروز و با تعرض نیروهای ضد شورش به کارگران و دستگیری نمایندگان آنها، باید دامنه حمایت از کارگران و خانواده های آنها را به شهرها و مناطق دیگر کشاند.

حاکمیت باید بداند که هر نوع دست درازی به کارگران، نمایندگان و خانواد ه های آنها در هفت تپه، با اعتراض صف وسیع و همبسته طبقه کارگر و مردم آزادیخواه در سراسر ایران جواب میگیرد. خواست آزادی دستگیر شدگان نه تنها در هفت تپه و شوش بلکه و بعلاوه باید در همه جا در راس مطالبات کارگران و مردم آزادیخواه قرار بگیرد. کارگران هفت تپه تا کنون هر چه از توانشان بر آمده است، برای احقاق حقوق خود انجام داده اند و امروز به حمایت عملی و سازمانیافته هم طبقه ای های خود و مردم آزادیخواه در سراسر ایران نیاز دارند. کارگران هفت تپه و خانوداه های آنها لایق وسیعترین حمایتها هستند.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

٢٧ آبان ١٣٩٧- ١٨ نوامبر ٢٠١٨