حزب کمونیست کارگری ایران– حکمتیست(خط رسمی)

 

 

این شبیخون بی پاسخ نمی ماند!

 

 بدنبال اعتصاب و راهپیمایی های وسیع هزاران نفر از کارگران صنعت فولاد اهواز در خیابان های این شهر، نیروهای سرکوبگر رژیم با شبیخون و هجوم به منازل تعدادی از کارگران این کارخانه، شماری از آنها را دستگیر کرده اند.

 جرم این کارگران اینست که خواهان پرداخت بیش از سه ماه از دستمزدهای معوقه خود هستند. که نمی خواهند بدون دستمزد به خانه بر گردند. که نمیخواهند تن به فلاکت و گرسنگی دهند. اعتراضات کارگران فولاد اهواز در حالی است که از هفت تپه تا آق دره، تا اعتصابات و اعتراضات هر روزه کارگران در اقصی نقاط ایران بر یک حکم اساسی پای می فشارند که: طبقه کارگر ایران و محرومین این جامعه به بیگاری و فقر و فلاکت مهندسی شده توسط جمهوری اسلامی تن نخواهند داد! که گستاخی دولت و کارفرما در سرباز زدن از پرداخت حق زحمت شان را قبول نخواهند کرد!

 

کارگران و مردم آزادیخواه ایران!

 جمهوری اسلامی جرات نکرد که تعرض خود را در حین اعتصاب و راهپیمایی گسترده کارگران فولاد به نمایش بگذارد. اوباشان این نظام و نیروهای سرکوبگر آن شبانه به منازل تک تک فعالین کارگران فولاد هجوم برده اند و در خلوت و تنهایی دستگیرشان کرده اند. این سرنوشت مشترک همه کارگران از هفت تپه تا پتروشیمی و آذرشهر و هپکو و ماشین سازی هاست. باید این تاکتیک جبونانه رژیم را که در خلوت و سکوت، فعالین و رهبران کارگران را دستگیر می کند، خنثی کرد.

 گلوی جمهوری اسلامی را تنها قدرت و اقدام متحدانه طبقه ما می تواند تا انتها بفشارد و ماشین سرکوب آن را فورا به عقب نشینی وادار کند. اتحاد و عکس العمل فوری، متحدانه و یکپارچه در صفوف همه بخش های طبقه کارگر و عرض اندام نیروی اجتماعی طبقه ما در محلات و مراکز حساس و کلیدی، در دفاع از همزنجیران مان میتواند تضمین پیروزی در گامهای بعدی و امیدی باشد در دل جامعه ای که رهایی از استثمار و و فقر و ستم سرمایه را در خیزش های دیماه گذشته فریاد کشید!

 اخراج، دستگیری، شکنجه و اعدام رهبران و فعالین کارگری و ایجاد فضای رعب و وحشت در محلات زیست و کار ابزار همیشگی جمهوری اسلامی  و بورژوازی ایران برای جلوگیری از رشد اعتراضات و اعتصابات کارگری بوده است. آنجا که نیروهای امنیتی اطلاعاتی رژیم برای مقابله با اعتصابات جوابگو نبوده اند، حاکمین از گسیل اوباش اش به منازل فعالین کارگری و گیر انداختن آنها در تنهایی خود کوتاهی نکرده است.

 باید محلات را علیه هجوم عوامل جمهوری اسلامی به کارگران فولاد شوراند. باید از رفقایمان در مقابل تعرض جبونانه اوباش حاکمین حفاظت کرد. باید محلات را برای اوباش و مزدوران آنها چنان نا امن کرد که جرات ورود به آن و تعرض به زندگی و آسایش رفقایمان را نداشته باشند.

 شبح قدرت متشکل کارگر بر فراز جامعه، آنهم در زمانه ای که بنیادهای این نظام توسط خیزش محرومین در دیماه به لرزه درآمد، میتواند آخرین خشت های بقاء این نظام را به رهبری طبقه کارگر به لرزه درآورد. جمهوری اسلامی آشکارا به میدان آمدن نیرویی را می بینند که در مقابل اش قد علم کرده، صف آرایی کرده، و می رود که کل جامعه را متوجه خود کند. دستگیری وسیع فعالین کارگران فولاد اهواز از سوی ماموران جمهوری اسلامی ناشی از ترس و وحشت شدید نسبت به خارج شدن کنترل اوضاع و تغییر قطعی توازن قوا در رویارویی اش با کارگران و محرومین جامعه ایران است. جمهوری اسلامی بازی با آتش را شروع کرده است! باید به عنوان یک طبقه متحد به پیشواز آن رفت.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری!

 

حزب کمونیست کارگری ایران– حکمتیست(خط رسمی)

۴ فوریه ۲۰۱۸

۱۴ اسفندماه ۱۳۹۶