حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

 

اعتراضات گسترده تر و متحدتر میشوند

 

پس از اعتصاب ۲۰ روزه کامیونداران و اعتصاب سراسری بازاریان در بیش از ۳۰ شهر در سرتاسر ایران، فراخوان اعتصاب سراسری معلمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ٢٢ و ٢٣ مهرماه علیه فقر، گرانی، تورم و کاهش بی سابقه قدرت خرید، دستمزد ناچیز و وضعیت نابسامان و اسفبار مراکز آموزشی، اعلام پیوستن بخش وسیعتر دیگری از مردم به اعتراض سراسری و سازمان یافته علیه جمهوری اسلامی است.

 صف متحد مردم معترض به فقر، بیکاری، حقوقهای ناچیز، تعرض بیشتر و بیشتر به سفره خالی میلیونها انسان در این جامعه، دستگیری و احکام زندان به معترضین، فساد مالی و تاراج توسط اقلیتی مفتخور روز به روز گسترده تر میشود.

 شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران به نمایندگی این بخش کارکن شاغل و بازنشسته به مدیران مدارس، به حراست و دستگاه اطلاعاتی رژیم هشدار داده اند  که به تهدید و فشار متوسل نشوند و همزمان تاکید کرده اند که اگر دولت مردان به خواستهایشان جواب ندهند اعتصابات سراسری تری را در آبان ماه سازمان خواهند داد.

 تحصن و مبارزه معلمان برای یک زندگی شرافتمندانه برای همه، برای آموزش با کیفیت و رایگان، باید با حمایت وسیع دانش آموزان و خانواده هایشان، طبقه کارگر و سازمانهای کارگری و کل محرومان جامعه، روبرو شود.

 موفقیت معلمان در این اعتراضات، به همه محرومان جامعه و به همه مردم آزادیخواه مربوط است. آنها را نباید تنها گذاشت. باید در حمایت از این تحصن، قدرت متحد خود را برای دستیابی به یک زندگی انسانی و مرفه به ارتجاع حاکم نشان داد.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 ۱۹ مهر ۱۳۹۷- ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸