حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

 

وحشت از گسترش اعتصاب!

 
 

یک هفته از دور سوم اعتصاب سراسری رانندگان کامیون می گذرد. خواستهای اعتصاب تا کنون بدست نیامده اند.

  گرانی و تورم و فقر و معیشت فلاکتبار تنها شامل میلیون ها کارگر بیکار و کارگرانی که ماه ها حقوق معوقه دارند و دستمزد ناچیز و ماهانه ی کارگران شاغل و کارمندان و معلمان و پرستاران و کارگران شرکت های حمل و نقل شهری را شامل نمی شود. بختک فقر و گرانی و تورم هزینه کامیون ها و وسایل یدکی هم  حقوق ناچیز رانندگان کامیون را بخطر انداخته و بیکاری و گرسنگی مطلق، این بخش را هم تهدید می کند.

 علیرغم ادعای مسئوولین مربوطه، تا کنون خواستهای رانندگان و کامیون داران با بی اعتنایی مواجه شده است.

 در عوض، دولت از ترس گسترش اعتصاب به بخشهای دیگر کارگری به تعقیب و دستگیری و تهدید فعالین این بخش کارگری پرداخته است. علیرغم تهدیدات و دستگیری دهها نفر از رانندگان اعتصابی، شرکت های مسافربری شهرهای جنوب ایران نیز در اعتراض به شرایط فلاکتبار اقتصادی به این اعتصاب پیوستند.

 تعقیب و ارعاب و دستگیری فعالین کارگری و رانندگان کامیون ها و یا اعتصاب شکنی بخشی از کارگران متوهم به وعده های دروغین دولتمردان، نمی تواند مانع ادامه این اعتصابات و گسترده شدن آن شود. در شرایطی که حتی خود رژیم اذعان میکند که هیچ روزنه امیدی به بهبود شرایط کار و زندگی و معیشت محرومان جامعه وجود ندارد، اعتصابات کارگری بیشتر و گسترده و فراگیرتر طبقه کارگر در راه است. موفقیت اعتصاب و مبارزه هر بخش کارگری به حمایت بخشهای وسیع تر طبقه کارگر نیاز دارد. حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون امر فوری سایر بخشهای کارگری است. کارگران باید به خواستهایشان برسند و به تعقیب و آزار فعالین کارگری خاتمه داده شود.

 زمانی که این مبارزات و اعتصابات، کل طبقه کارگر اعم از شاغل و بیکار را دربر گیرد، زمانی که مجامع عمومی و شوراهای کارگری و مردمی در مراکز کار و زندگی رهبری مبارزه و اعتراض و اعتصابات را بدست گیرند، هیچ قدرت سرکوب و ارعاب و تهدیدی کارساز نیست. خیزش توده های محروم و اعتصابات کارگری یکی پس از دیگری زنگ آغاز پایان حکومت داراها و غارتگران دولتی و غیردولتی را به صدا در آورده است.

 این روزها دور نیستند باید از امروز خود را برای آن متحد و متشکل کرد.

  

زنده باد همبستگی مبارزاتی کارگران و محرومان
 

 حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۶ مهرماه ۱۳۹۷- ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸