حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست (خط رسمی)

 

 

بازداشت صالح مسلم

توطئه مشترک اینترپل، ترکیه و دولت چک

 

 روز یکشنبه ٢٥ فوریه ٢٠١٦ صالح مسلم از رهبران حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه (پ.ی.د) که برای شرکت در کنفرانسی به پراگ رفته بود، توسط پلیس چک بازداشت شد. طبق اخبار منتشر شده دستگیری و بازداشت صالح مسلم به درخواست دولت ترکیه از اینترپل و قرار گرفتن او در لیست پلیس بین المللی و نهایتا بازداشت او توسط پلیس چک انجام گرفته است.

 دستگیری صالح مسلم و قرار دادن او در لیست اینترپل مغایر با ابتدایی ترین حقوق انسانی شهروندان جهان و اقدامی در ردیف آدم ربایی است و باید به عنوان توطئه ای پلیسی و جنایی آنرا محکوم کرد.

 این اولین بار نیست که اینترپل به درخواست دولتهای مستبد و جنایتکار و با اتکا به پرونده سازیهای پوشالی، مخالفین سیاسی این دولتها را تحت پیگرد قرار میدهد. در سال ٢٠٠٩ پلیس بین المللی لیست ١٢ نفر از رهبران و فعالین و دوستداران حزب ما را بر اساس درخواست جمهوری اسلامی و با اتکا به ادعاهای آنها در لیست خود قرار داد.  آنزمان این اقدام و همکاری اینترپل با جمهوری اسلامی توسط هزاران انسان آزادیخواه و دهها حزب، نهاد و...، محکوم شد و نهایتا اینترپل مجبور به پس گرفتن ادعای خود شد.

 امروز نیز صالح مسلم به درخواست دولت ترکیه و با پرونده ساختگی این دولت به نام "تروریست" درپراگ دستگیر شده است. دولت اردوغان یکی از دولتهای تروریستی و جنایتکار در منطقه است و تا کنون دهها فعال سیاسی و مخالف ترکیه به کمک اینترپل تحت پیگرد قرار گرفته اند. دستگیری صالح مسلم اقدامی تروریستی علیه همه نیروهای اپوزیسیون سیاسی ترکیه و دولتهای جنایتکار منطقه است.

 دولت چک و اینترپل مسئول مستقیم جان صالح مسلم هستند. دولت فرانسه مسئولیت بزرگی در قبال صالح مسلم به عنوان شهروند فرانسه را بر عهده داد. صالح مسلم باید فوری آزاد شود و اینترپل باید در قبال این همکاری و همدستی خود با تروریسم ترکیه به جهانیان جوابگو باشد.

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست (خط رسمی)

٢٦ فوریه ۲۰۱۸