حزب کمونیست کارگری ایران -حکمتیست (خط رسمی)

 

  

حکمتیست ها در ایران در روز جهانی زن  ۱۳۹۶ / ۲۰۱۸

 

 

رفقا!

 هشت مارس در پیش است.

  امسال و پس از عروج جنبش محرومان، حال و هوای جامعه، رابطه بالا و پایین، صف آزادیخواهی و برابری طلبی، صف محرومین  و حاکمین، صف محکومین و حاکمیت، تماما دگرگون شده است.

 دشمنان مردم اذغان میکنند که در تحمیل فقر و بی حقوقی به جامعه هشتاد میلیونی شکست خورده اند!

 اعتراف میکنند که پس از چهاردهه قادر نشدند آپارتاید جنسی در ایران را به داده جامعه و به عنصر پایداری در زندگی میلیونها زن و دختر، میلیون ها جوان، سالمند و .. تبدیل کنند. می دانند که دستگیری و تعقیب وترور و حمله به معترضین، کسی را مرعوب نمی کند و به عقب نمی راند.

 صف محرومین، صف محکومین، صف طبقه کارگر، صف دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب، صف زنان آزادیخواه و برابری طلب، هرچند آرام، اما در مقابل دشمن درحال پیشروی و دشمن در حال عقب نشینی پی در پی است!

 امسال هشت مارس، باید هشت مارس دیگری باشد! همانطور که سالگرد قیام بهمن سالگرد دیگری بود!

 نقش ما، نقش کمونیست ها، نقش پیشروان، سازماندهندگان و رهبران اعتراضات کارگری، نقش رهبران سوسیالیست جنبش زنان، برای شکل دادن به این روز، غیرقابل انکار است.

 نقش ما برای جلوگیری از تقلیل و "تلطیفمطالبات رادیکال و ماگزیمال در زمینه حقوق زنان و برابری زن و مرد، غیرقابل انکار است.

 باید در مقابل هر شخصیت و جنبش و تحرکی که میخواهد مطالبات ماگزیمال جنبش برابری زن و مرد را تقلیل، چشم به بالاو یا به بیراهه بکشاند، پاسخ های قاطع و ماگزیمال خود را قرار داد  .باید همه حقایق مربوط به آپارتاید جنسی در ایران را در این روز گفت و کیفرخواست های چهار دهه مطالبات چهار نسل را به میان آورد.

 هیچ کس به اندازه رهبران عملی، سازماندهندگان و دست اندرکاران در محل، کمونیست ها و فعالین، نمی داتند و نمی تواتند، با توجه به توازن قوا در روز معین، با توجه به فاکتورهای موجود، بهترین اشکال و راههای پیاده کردن هر سیاستی را پیدا کنندو این  دست شما رفقا را می بوسد که به ابتکارات و اشکال و راهها، فکر کنید و بهترین را انتخاب کنید و برایش کار کنید.

 حامعه ایران، بر اقیانوسی از امکانات اعتراضی، ابتکار در اشکال ایجاد شبکه های مبارزاتی، اتحاد و همبستگی  و شعارهای ونشسته است.

این ظرفیت ها را باید به خدمت امر خود، برابری زن و مرد، رهایی زن، و آزادی و برابری درآورد!

 مشتاقانه در انتظار هشت مارس دیگری خواهیم بود!

  به ضمیمه اطلاعیه حزب را، دریافت میکنید. خطوط کلی نگرش ما به هشت مارس پیش رو ٬ در این اطلاعیه آمده است.

 دست تان را به گرمی می فشاریم!

 

 با درود

 حزب حکمتیست(خط رسمی)

 ۲مارس ۲۰۱۸ - ۱۱ اسفند  ۱۳۹۶

 

 ***

 

ضمیمه: 

هشت مارس، روز جهانی زن

جنبش رهایی زن باید در قامت دیگری قد علم کند

 

هشت مارس، روز جهانی زن، امسال بیش از هرنقطه و مکانی در جهان، چشم ها به سوی ایران، به سوی صف میلیونی جنبش همیشه در میدان احقاق حقوق زنان، جنبش احیا حرمت انسانی نیمی از جامعه، جنبش احترام به انسان، و جنبش آزادی و برابری دوخته است.

 خیزش سراسری محرومین در دیماه امسال رابطه حاکمین و محکومین در ایران را تماما تغییر داد. اعتراضات وسیع و گسترده طبقه کارگر علیه فقر و بی حقوقی و استثمار، اعتراضات میلیونی محرومین، دانشجویان، معلمان، بازنشستگان و بیکاران، همه و همه رابطه پایین با بالا و حاکمین و محکومین در ایران را تماما به نفع محرومین، به نفع قربانیان و علیه عاملین فقر و محرومیت و تبیعض، تغییر داد.

 عروج جنبش حق زن در اشکال مختلف از زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات اسلامی در جامعه و زندگی روزمره زنان، تا حرکت دختران میدان انقلاب علیه حجاب به عنوان سمبل حکومت اسلامی، و علیه تحقیر و توهین به زن، بیان نفرت عمیق اکثریت بالای مردم ایران از قوانین اسلامی و آپارتاید جنسی و بیان توان جنبش آزادیخواهانه حق زن در ایران است که مهر خود را بر تحولات آینده خواهد زد.

 هشت مارس امسال بی تردید رنگ این تقابل، رنگ این صف بندی، رنگ تقابل صف میلیونی محرومین و زنان سرکوب شده طی چهار دهه، را بر خود دارد. در هشت مارس امسال باید در سراسر ایران، علیه آپارتاید و زن ستیزی، علیه قوانین و مقرارات ضد زن و در دفاع از برابری زن و مردم، به اشکال مختلف یه میدان آمد. هشت مارس امسال جنبش رهایی زن با تکیه بر موجودیت مادی اش در تحرکات اعتراضی دیماه، باید در قامت دیگری قد علم کند.

 هشت مارس امسال بی تردید هشت مارس دیگری است، که در آن دو رکن اصلی تقابل با حاکمیت مشتی انگل استثمارگر زن ستیز، صف محرومین، صف طبقه کارگر و صف دشمنان زن ستیزی در اتحاد با هم، به مصاف دشمن خواهد رفت.

 امسال، گرایش سوسیالیستی در جنبش رهایی زن، در جنبش اعتراض به نابرابری زن و مرد، باید و میتواند بر سکوی جنبش خود، رنگ خود را به هشت مارس بزند. تنها رادیکالیسم گرایش سوسیالیستی در دل این جنبش، در شعارها و در حرکات اعتراضی است، که میتواند راه پیشروی برای آزادی و برابری، برای لغو کامل قوانین ضد زن، برای جمع کردن کامل بساط نابرابری زن و مرد را باز کند.

 

زنده باد برابری زن و مرد

زنده باد سوسیالیسم

 

حزب کمونیست کارگری ایران -حکمتیست (خط رسمی)

٢١ فوریه  ۲۰۱۸