دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

 

اطلاعیه

 

در یک حمله درندانه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در منطقه مرزی شمال کردستان، یک واحد از پیشمرگان حزب دمکرات ایران جان باخته اند.

در شرایطی که از دیماه ۹٦ توده های کارگر و زحمتکش در سراسر ایران تعرض سیاسی گسترده ای به جمهوری اسلامی را آغاز کرده اند، عملیات نظامی جمهوری اسلامی علیه اپوزسیون فاقد اهمیت است و هیچگونه پیروزی به حساب نمی آید.

اما هم چنانکه بارها گفته ایم در شرایط کنونی، رویارویی نظامی ولو تلفاتی به نیروی دشمن وارد کند، به جمهوری اسلامی بهانه می دهد که هم فضای جامعه را ملیتاریزه کرده و هم سرکوب فعالین  سیاسی و رهبران جنبش های اعتراضی را تشدید نموده وآنها را مورد اتهام و تعقیب و آزار قرار دهد.

 سیاست جدید "راسان" حزب دمکرات کردستان ایران با هر هدفی اعلام شده باشد، تا کنون جز تحمل تلفات سنگین جانی پیشمرگان خود، نفعی عاید جنبش توده های مردم برای سرنگونی نکرده و نمی کند.

اما درعوض، رژیم سرکوبگری نظامی را بعنوان پیروزی خود در خدمت تقویت روحیه نیروهای نظامی و امنیتی اش و ایجاد فضای رعب و ترس در جامعه، مورد استفاده  قرار می دهد.

ما ضمن تسلیت به خانواده و بستگان پیشمرگان جانباخته، حزب دمکرات کردستان ایران را از مانورهای نظامی – تبلیغاتی بی تاثیر و مضر به قیمت جان نیروهای خود برحذر داشته و می خواهیم از اجرای سیاستی که به جنبش انقلابی مردم زحمتکش زیان می رساند خودداری کند.

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

۲۱ مرداد ۹٧ (۱۲ اوت ۲۰۱٨)