دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

 

 

بزرگداشت قربانیان با اقدام متحدانه!

 

شنبه سوم شهریورماه ۹٧ چهار تن از فعالان محیط زیست مریوان،  شریف باجور مبارز انساندوست و سه نفر از همراهانش امید کهنه پوشی، رحمت حکیمی نیا و محمد پژوهی، در جریان تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی جنگل، میان مواد منفجره  و آتشی که  توپ بارانهای جمهوری اسلامی برپا کرده بود، سوختند. همچنین دستکم پنج  تن مصدوم از قربانیان دیگر این حادثه هستند. هزاران نفر از ساکنین مریوان به رژیم مسبب این تراژادی انسانی اعتراض  کردند. این جنایت، نفرت و نارضایتی در سراسر ایران را برانگیخته است.

مردم مریوان با مصیبتهای مضاعفی چون سوزاندن جنگل ها، کشتن کولبران، کشتار جاده ها، خودکشی زنان و غیره روبرو بوده و هستند. جنایات جمهوری اسلامی و تراژدیهای یکی پس از دیگری زندگی مردم، پایانی ندارد، مگر اینکه با به زمین افتادن هر انسان مبارزی هزاران انسان خواهان رهایی برخیزند و متحد شوند و هر اعتراضی به اتحاد و انسجام بیشتر مردم منجر گردد. و این اتفاق می افتد اگر نمایندگان نهادهای کارگری و مدنی و مردمی چون سندیکای کارگران فصلی  ساختمان، کانون صنفی معلمان، انجمن خبازان، انجمن چیای سبز، کمیته معیشت و کار، کارگران بیکار و محرومان؛ زنان برابری طلب و شبکه های جوانان، همدل و بمثابه تنی واحد، در توافقنامه ای علنی و هویت واقعی اعلام کنند که، ادامه وضعیت ناامن زندگی و مصیبتهای ناشی از آن را نمی پذیرند.  اعلام کنند که تداوم  آتش زدن عمد و غیر عمد جنگل ها ، کشتار کولبران و فلاکت اقتصادی و عوارض مصیبتبار ناشی از آن را نمی پذیرند و خواهان اعلام آشکار دلیل  قربانی شدن باجور و همراهانش شوند.

مبارزات پراکنده ولو پشت سرهم اگر به اتحاد و سازمان نینجامد، نیروی عظیم اجتماعی بهدر می رود. باید از جایی سنت و تجربه ی اتحاد و سازمانیابی با ایجاد شوراهای کارگری و مردمی در محل های کار و زندگی،  تشکیل هیاتهای نمایندگی نهادهای کارگری و مدنی و اجتماعی و فعالین و رهبران جامعه بمثابه خشتهای یک ساختمان رویهم گذاشته شود.  این اقدام موجب تداوم مبارزات موثراجتماعی شده، از نفوذ تمایلات تفرقه افکنانه و مخرب ناسیونالیستی و قوم پرستانه جلوگیری و نتایج امید بخشی را بدنبال خواهد داشت.

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی) جانباختن قربانیان جنایت رژیم را به خانواده و دوستانشان و به مردم مبارز مریوان تسلیت می گوید. بهترین بزرگداشت و ادای احترام به دوستان مردم چون باجورها، یک ابراز وجود متحدانه و سازمانیافته ی شوراها و نهادهای کارگری  و مردمی است. این اولین خشت های اتحاد و سازمان و مبارزه یکپارچه و هدفمند و موثر اجتماعی برای مقابله با فشارها و مصیبتهای خانمانسوز است!


 

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

٤ شهریور ۹٧ (۲۵ اوت ۲۰۱٨)