دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)


 

جلوه ای از قدرت مردم!

 

اعتصاب عمومی بازار در شهرهای مختلف کردستان در اعتراض به جنایات اخیر جمهوری اسلامی (اعدام ها و حمله به اپوزیسیون...)، جلوه ای از مقاومت جامعه ای است به تنگ آمده از فقر و فلاکت و ستم و سرکوب حاکم در ایران. جامعه ای که نه اعدام، نه شاخ و شانه کشیدنهای سران رژیم آنها را به سکوت نمیکشاند.

 اگر نیروهای ناسیونالیست کرد و شرکتشان در جنگهای نیابتی نقطه ضعف مبارزه سراسری طبقه کارگر و مردم محروم در ایران برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی است. اعتراض یکپارچه مردم در کردستان به اعدام و کشتار، نقطه قدرت این مبارزه برای رهایی از چنگال حکومت سیاه  حاکم است. اگر هدف جمهوری اسلامی با این جنایات ترساندن و عقب راندن مردم در چهار گوشه ایران بود، اعتصاب عمومی مردم در کردستان پیام مقاومت جامعه در مقابل این تعرض و جلوه ای از قدرت مردم در مقابل حاکمان بود.

 تلاش نیروهای قومی و ناسیونالیست در زدن رنگ قومی به مقاومت و اعتراض مردم، سوء استفاده سیاسی از این نفرت و اعتراض علیه جنایات جمهوری اسلامی و اعلام اینکه این اعتراض "لبیک مردم به رهبری سیاسی" خود است، تبلیعاتی است برای بازار گرمی در بازار مکاره آلترناتیو سازی های ارتجاعی کمپ ارتجاع.

 ناسیونالیسم کرد، علیرغم همه امکانات و قدرت خود، طی چهار دهه گذشته، قادر به کشاندن مردم کردستان به زیر پرچم قومی و "رهبری سیاسی" خود نبوده است. اما باید هشیار بود که ناسیونالیسم و قومگرایی، مبارزه مردم ستمدیده و محروم کردستان را در خدمت سیاستهای خود مصادره نکرده و رنگ قومی و محلی و ناسیونالیستی به آن نزند.

 نباید اجازه داد جمهوری اسلامی مبارزه طبقه کارگر و مردم محروم در کردستان را به بهانه مبارزه با "تروریسم" و جنگهای نیابتی نیروهای قومی کرد، سرکوب و از جنبش سراسری در ایران جدا کند. همزمان نباید اجازه داد ناسیونالیسم کرد مبارزه و اعتراض مردم کردستان علیه فقر و فلاکت و سرکوب را دستمایه قدرتگیری و تداوم سیاستهای ارتجاعی خود کند.

 آزادی، برابری و رهایی طبقه کارگر و مردم محروم در کردستان در تقابل با این قومیگری و در اتحاد مبارزاتی با طبقه کارگر، زنان و مردن آزادیخواه در ایران ممکن است. این درس انقلاب ۵۷، درس خیزش دیماه بود. 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

٢٢ شهریور ۹۷ - ۱۳سپتامبر ۲۰۱۸