دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 

 

این مار زخمی!

 

تمرکز و عملیات نظامی گسترده جمهوری اسلامی در کردستان به بهانه تعقیب و به دام انداختن دستجات مسلح احزاب قومی، اعدام سه زندانی (رامین حسین پناهی، لقمان و زانیار مرادی)، موشک باران مقرات احزاب دمکرات کردستان و همزمانی این تعرض و سرکوب  در شرایطی که رژیم  در بحران مرگبار و زیر تیغ اعتراضات و خیزش های اجتماعی سراسری قرار دارد، نشانه استیصال است نه  قدرت نمایی. جمهوری اسلامی از طرفی می خواهد بگوید هنوز توان نیش زدن و زهر ریختن و مرعوب کردن مردم را دارد و از طرف دیگر با نظامی و امنیتی کردن جامعه چنین وانمود کند که جدال اصلی بین رژیم و مردم بر سر نان و  رفاه و ازادی و امنیت نیست بلکه جدال بین جمهوری اسلامی و نیروهای آنطرف مرزها  است.

 جمهوری اسلامی مثل مار زخمی بخود می پیچد و امروز بر کردستان بعنوان یکی از کانونهای مبارزه ی چندین دهه علیه خودش تمرکز کرده و ناامن کردن جامعه را با دروغ بیشرمانه ی تروریسم  و احزاب ناسیونالیست مسلح و "منافقین"...، نشانه گرفته است.  در حالیکه این رژیم خود عامل اصلی و بانی تروریسم دولتی و کشتار جمعی در کردستان و ایران است.

 جمهوری اسلامی نه تنها در کردستان بلکه در سراسر ایران با امنیتی کردن فضای جامعه، حضور گسترده نیروهای امنیتی ونظامی در خیابان ها و اماکن عمومی بخصوص در تهران، تعقیب فعالین کارگری و مردمی و راه انداختن جنگ روانی با تماس های مشکوک و مکرر تلفنی و اخطار به آنها و خانواده هایشان و صدور احکام سنگین برای دستگیر شدگان اعتراضات اخیر...، تعرضی که ماهیتا دفاعی است را در مقابل اعتراضات توده ای و اجتماعی تا کنونی و پیشگیری خیزش های بعدی سازمان می دهد. رژیم فکر می کند می تواند  در میانه ی هر اعتراض و خیزش توده ای واجتماعی نفسی تازه کند و فاصله تعرض های مردم را طولانی تر و جامعه رامحتاط کند.

اما اعتصابات کارگری و معلمان و اعتراضات گرسنگان و محرومان جامعه هر روز و هر بار در گوشه و کنار کشور، این بهم پیوستگی و تداوم مبارزه را تامین کرده و تضمین می کند. جمهوری اسلامی هم بحران آخر و هم جنگ آخرش با مردم را پیش رو دارد. ما در این جنگ پیروز می شویم.

 دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی) با خانواده و بستگان جانباختگان جنایت اعدام، عملیات نظامی و موشک باران، عمیقا همدردی می کند.

 ما  بهمراه طبقه کارگر و محرومان جامعه مصمیم و عزم جزم کرده ایم که با سر بر آوردن و سازمان دادن مجامع عمومی و شوراهای مردمی از کارخانه ها، محلات، در میان معلمان و اقشار مختلف جامعه، در قیامی متحدانه و توده ای و از پایین، سر این مار زخمی را بر سنگ بکوبیم!

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

١٧ شهریور  ٩٧ ( ٨سپتامبر ٢٠١٨)