دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

 

اعتراض به بستن تنها روزنه معیشت!

 

اعتصاب سراسری بازاریان شهرهای بانه و پیرانشهر در اعتراض به مسدود کردن بازارچه های مرزی از روز شنبه ششم اسفند ادامه یافته است.

جمهوری اسلامی بازارچه های مرزی را یکی پس از دیگری می بندد. تجار و سرمایه داران حتما راه های دیگری برای سودآوری سرمایه هایشان دارند، اما علاوه بر کسبه جزء و بازاریان شهرهای مرزی، بازارچه های مرزی تنها روزنه امرار معاش ده ها هزار کارگر و زحمتکش و کولبر این مناطق است. جواب رژیم در مقابل اعتراض این مردم گرسنه، استقرار نیروهای ضد شورش و ماشینهای زرهی برای سرکوب گرسنگان است.  جمهوری اسلامی که از خیزش دی ماه مردم سیلی محکمی خورده است، وحشتش را پشت یگان های ویژه اش برای ارعاب و سرکوب مردم مخفی می کند.

 رژیمی که تنها راه معیشت ده ها هزار کارگر و زحمتکش را می بندد، پاسخش به نان سفره این خانواده ها نه بیمه بیکاری است و نه تامین معیشت. اما جمهوری اسلامی دیگر نمی تواند افسار گسیخته به معیشت کارگران و زحمتکشان جامعه بتازد و تعرض کند. جنگ نان و معیشت که جنگ مرگ و زندگی است با دولت سرمایه داران در ایران شروع شده است. اعتصاب زحمتکشان بانه و پیرانشهر جزئی از یک جدال اجتماعی بوسعت سراسر ایران برای زنده ماندن است. تهدید نظامی و پلیسی و امنیتی نه تنها یقه رژیم را از این جدال رها نمی کند، بلکه باعث خشم و اعتراض گسترده تر و فشردن بیشتر و تنگ تر گلوی این رژیم است. اعتراضات زحمتکشان بانه و پیرانشهر می تواند دشمن وحشت زده و زخم خورده را به عقب بنشاند و بازارهای مرزی را بگشاید.

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

هشتم اسفند ۹٦ (۲٦ فوریه ۲۰۱٨)