حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 

 

برای پیروزی باید متحد شد!

 

دامنه اعتراضات مردم آزادیخواه ایران علیه بیکاری، فقر، فساد مالی، تبعیض و بی حقوقی و برای آزادی و رفاه، به شهرهای مختلف کشیده شده است. در چند روز اخیر در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز، رشت، اهواز، کرج، اراک، ساری، کرمانشاه و... ، شاهد مردم آزادیخواهی هستیم که در اعتراض و تضاهراتهای خود، علیه فقر و بی حقوقی، علیه گرانی و تبعیض، علیه بی آبی و زندگی سخت، و شکاف عمیق اقتصادی و علیه استبداد و علیه کلیت جمهوری اسلامی شعار میدهند و اعلام میکنند که این وضع و این حاکمیت را نمیخواهیم.

آنچه مسلم است جامعه ایران از دیماه به بعد وارد فاز دیگری از تقابل توده ای با جمهوری اسلامی شده است. فازی که شیپور به میدان آمدن محرومان و استثمارشدگان برای براندازی جمهوری اسلامی را به صدا درآورد و امروز شاهد موج دوم جنبش برای سرنگونی جمهوری اسلامی هستیم. مهمترین فاکتور این دوران قبول این حقیقت از جانب جامعه است که قدم اول در دستیابی به رفاه و امنیت و سعادت و هر نوع بهبودی برانداختن جمهوری اسلامی است.

آنچه این روزها در خیابانها در جریان است، شعارهایی که مردم به جان آمده علیه کل حاکمیت میدهند و مطالبات رفاهی  و برابری طلبانه که طنین انداز است،  امتداد اعتراضات دیماه و امتداد اعتراض کارگران فولاد خوزستان، کارگران هپکو، اعتراض معلمین و پرستاران و بازنشستگان و دهها مرکز دیگر کارگری در ایران برای بهبود و سعادت و زندگی انسانی است.

این اعتراضات باید پیروز شود! اعتراضاتی که تنها نوک کوه یخ عظیم نفرت دهها میلیون کارگر و خانواده کارگری، زن و جوان و مردم آزادیخواه از جمهوری اسلامی، نفرت از استثمار و استبداد و نابرابری و بی حقوقی است.  جنبش محرومان باید پیروز شود و برای پیروزی باید نیروی وسیع خود را در همه جا از کارخانه تا محلات زحمتکش نشین، از دانشگاه و مراکز آموزشی، تا هر محیط کاری دیگری متحد کند و به هم وصل شود. باید سازمانهای کارگری و توده ای، که دست محرومین را در دست هم میگذارد و ظرف اتحاد و مبارزه آنها است، فوری ایجاد کرد. باید پایه های اتحادی پایدار میان محرومان، میان همه آزادیخواهان بوجود آورد و سازمان داد. همه جا از مراکز کارگری تا محلات کارگر نشین شهرها تا مراکز درمانی و بهداشتی تا صفوف معلم و بازنشسته در شوراهای مردمی خود به عنوان ظرف اتحاد و دخالت در سرنوشت جامعه به هم وصل شوند. باید نیرویمان را آماده جنگ با حاکمین  کنیم، جنگی که پیروزی در آن تضمین شود.  پیروزی زمانی مقدور است که در ابعاد وسیع و توده ای متحد باشیم و در تحولات این دوره جامعه متحد و یکپارچه دخالت و متحدانه اعمال اراده کنیم.

ما وارد دوره ای حساس برای تعیین تکلیف شده ایم. تحرکات امروز قدمهای اولیه در جنگ نهایی ما با یک حاکمیت مستبد است. امروز دوره ای است که در دل این اعتراضات باید نیروی خودمان را متحد کنیم و آنرا سازمان دهیم و برای پیروزی و جنگ نهایی آماده شویم.

اکنون دوره کمونیستها است که منشا و لولای اتحاد وسیع مردم در هر مرکز کار و محله و مدرسه ای حول اصلی ترین مطالبات خود شوند. باید امکان دخالت مردم در سرنوشت خود و در سرنوشت جامعه را فراهم کرد باید نیروی محرومان را دور هم جمع کنیم و از پراکندگی بیرون آوریم. بدون دخالت فعال و مدام ما کمونیستها پیروزی این اعتراضات تضمین شده نیست.  

دخالت فعال در این مبارزات، متحد کردن مردم حول منشور "سرنگونی جمهوری اسلامی" و هدایت و رهبری  این مبارزات میتواند تضمین کننده پیروزی طبقه کارگر و مردم در سرنگونی جمهوری اسلامی، و آینده ی بهتر برای همگان و مانعی در هایجک کردن اعتراض و انقلاب محرومان توسط نیروهای بورژوا و دول مرتجع و ضدانقلاب منطقه باشد.

 

زنده باد آزادی، برابری، کارگری

حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

١٢ مرداد ١٣٩٧- ٣ اوت ٢٠١٨