مهمترین درس عملی از انقلاب ۵۷!

 

 

 

 

ثریا شهابی 

 

 * طرح رفراندم پاره تن بورژوازی٬ نظام و حاکمیت٬ برای حفظ آن٬ و ارتجاعی است!
 *
امروز فاصله از رفراندم چی ها٬ شرط اعلام استقلال طبقه کارگر از جنبش هایی است که٬ امروز ظاهرا در کنارش و بطور واقعی و عملا فردا علیه اش خشن تر عروج خواهد کرد!
 *
امروز فاصله از رفراندم چی ها٬ شرط پیشروی مبارزه محرومین و طبقه کارگری است که رفاه و عدالت و آزادی های سیاسی میخواهد!
 * 
به آزادی فعالیت آنها و فعالیت ما! به آزادی فعالیت راست و چپ نگاه کنید!
 *
به میدان داری و میدان دادن به آنها و به تنگ کردن میدان ما نگاه کنید! تکرار میدان دادن به شبکه مساجد و خیل آخوند های فیضه قم در چهل سال قبل است!
 *
کمونیست ها طرفدار ازادی بی قید و شرط همه احزاب و سازمانها و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی٬ چپ یا راست٬ کارگری یا غیرکارگری هستند! و موافق سرکوب و دستگیری هیچ کس و از جمله رفراندم چی ها نیستند!
 *
اما کمونیست ها و طبقه کارگربار دیگر به عینه می بینند که برای طیف خودی راست٬ برای رفراندم چی ها٬ ظاهرا راست نه به جمهوری اسلامی٬ آنهم در شرایط حیات جمهوری اسلامی٬ آزادی میدان فعالیت تا چه اندازه باز است!
 *
کمونیست ها و طبقه کارگر در عین حال به عینه می بینند که برای کارگر مبارزی که برای حقوق ابتدایی اش٬ برای معیشت مبارزه میکند٬ حتی رفتن جلو مجلس٬ بازداشت و حبس دارد! یک نمونه٬ سرنوشت داوود رفیعی، کارگر اخراجی پارس خودر است!
 *
به رفراندم٬ این پرچم "خوش آب و رنگ" اصلاحات از درون حاکمیت و به همت "سازمان ملل"٬ حربه به انحراف کشاندن جدال پایین علیه بالا٬ میدان میدهند تا "طرح آلترناتیو علیه حاکمیت" بدهد! اما در همان حال کارگری که حقوق معوقه اش را میخواهد زندان میکنند و نان خانواده اش را می برند! تکرار میدان دادن به شبکه مساجد و خیل آخوند های فیضه قم در چهل سال قبل است! امروز میدان دادن به شبکه راست رفراندم چی خوش آب و رنگ!
 *
مستقل از اینکه پرسوناژ های آن تا چه اندازه آگاه یا ناآگاه باشند٬ خود را به ناآگاهی بزننند و .. طرح رفراندم امروز توسط راست پروغرب و راست داخل کشور٬ طرحی ارتجاعی برای مقابله با دخالت مردم در سرنوشت شان از پایین است.
 *
همانطور که دیروز و در انقلاب ۵۷ فاصله از ضدانقلاب ارتجاع اسلامی و داعیه های "مردم پسندانه" عدالتخواهانه و مستضعف پناهی دروغین اش٬ قبل از به قدرت رسیدن٬ شرط پیروزی آن انقلاب بود.
 *
امروز فاصله و مقابله با طرح "ضدانقلابی" رفراندم٬ یکی از مهمترین درس های انقلاب ۵۷، و از ملزومات پیروزی جنبش در جریان محرومین و طبقه کارگر است.
 *
شرط دستیابی طبقه کارگر و محرومین به ابتدایی ترین مطالبات برحق رفاه٬ عدالت اجتماعی و آزادی٬ افشا و فاصله گرفتن و مبارزه با این طرح های آلترناتیو سازی ها از بالا٬ است.
 *
نباید گذاشت تاریخ دوباره تکرار شود
.

 

۱۴ فوریه ۲۰۱۸

 

 http://radioneena.com/آرشیو- رادیو-نینا/471-برنامه-های- ویژه-انقلاب-۵۷-ایران-درسهای- انقلاب-۵۷

 http://www.hekmatist.com/2018/ Hekmatist-195-Soraya.html