حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)


 

 

یورش شبانگاه به کارگران فولاد

 

 

نیمه شب گذشته نیروهای امنیتی خلوت شب را برای یورش به منازل کارگران فولاد و نمایندگان و سخنگویان آنها مناسب دیدند و وحشیانه تعدای از آنها را دستگیر کردند. طبق اخبار کانال کارگران فولاد ١٩ نفر از آنها دستگیر شده اند. اسامی دستگیر شدگان تا این لحظه از قرار زیر است: عیسی مرعی ، غریب حویزاوی، مرتضی اکبریان، امین علوانی، کریم سیاحی، مصطفی عبیات، طارق خلفی، میثم قنواتی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، حامد جودکی، محسن بهبهایی، احسان یوسفی، محسن بلوطی، یاسر ابراهیمیان، کورش اسماعیلی، حسین داوودی، علی عقبی، کاظم حیدری و مجید جنادله.

 این یورش در شرایطی انجام میگیرد که کارگران گروه ملی فولاد امروز سی و هشت روز است با صدای رسا و متحد و یکپارچه خواست و مطالبات خود و اعتراض به بی حقوقی و فقر را به گوش حاکمین و سرمایه داران رسانده اند. کارگران فولاد امروز و علیرغم دستگیری ١٩ نفر از رفقا و همکاران خود، در چهار راه نادری اهواز تجمع کردند و با شعار "کارگر زندانی حمایتت میکنیم" و "اهوز شده فلسطین مردم چرا نشستین"، به جمهوری اسلامی و کارفرمایان اعلام کردند که با این توطئه ها نمیتوانند صدای حق طلبی کارگران را خاموش و اتحاد و همبستگی آنها را به شکست بکشانند.

 حمله بزدلانه و شبانه نیروهای امنیتی به کارگران گروه ملی فولاد ادامه تلاشهای تا کنونی آنها علیه کارگران فولاد و هفت تپه و تهدید و احضار و تلاش برای پرونده سازی علیه آنها، ادامه ارسال هیئتهایی از مقامات دولتی برای فریب دادن آنها و ادامه تلاش برای نفاق و ایجاد چند دستگی در میان آنها است. اعتراض و تجمع امروز کارگران فولاد، پیام راسخ و متحد آنها در مقابل کل این تلاشهای سرکوبگرانه بود. کارگران فولاد هوشیارانه اعلام کردند که با این ترفندها سرآنها کلاه گذاشته نمیشود، اعلام کردند با دستگیری هر تعداد از نمایندگان و سخنگویان آنها تعدای دیگر پا جلو خواهند گذاشته و آنها را نمایندگی خواهند کرد. کارگارن فولاد اعلام کردند پشت نمایندگان و رفقای خود خواهند ایستاد، آنها را تا آزادی کامل و بی قیدوشرط تنها نخواهند گذاشت و به خانواده های آنها پیام دادند که از حمایتهای همه جانبه کل کارگران فولاد برخوردار هستند. کارگران فولاد همزمان به دولت و کارفرمایان اخطاردادند که در صورت عدم آزادی فوری همه دستگیر شدگان، با اتحاد و همبستگی خود و با حمایت مردم محروم، اهواز را به لرزه درخواهند آورد.

 کارگران گروه ملی فولاد و کارگران هفت تپه در این مدت صدای رسای کل طبقه کارگر ایران و همه مردم محروم و منزجر از فقر و بی حقوقی بوده اند. تلاش رذیلانه حاکمین در حمله شبانه به آنها، دستگیری فعالین آنها، محاکمات فردی و گیر آوردن کارگران و حامیان آنها به تنهایی و در سیاهچالهای خود، پرونده سازی و تلاش برای اعتراف گیری، تعیین وثیقه های سنگین و گرو گرفتن نان شب خانواده های آنها، شایعه پراکنی در مورد فعالین خوشنام آنها، تهدید و ترساندن هم طبقه ای ها و حامیان کارگران و منع آنها از حمایتهای بی دریغ خود از فولاد و هفت تپه و...، همگی به قدمت چهل سال حاکمیت جمهوری اسلامی ادامه داشته است. اینها ترفندهای آشنا حاکمیت در مقابل حق طلبی طبقه کارگر و محرومین جامعه اند. این ترفندها در مقابل صف متحد و یکپارچه کارگران فولاد و هفت تپه، در مقابل حمایت وسیع بخشهای مختلف طبقه کارگر ایران، معلمین، پرستاران، دانشجویان و مردم شرافتمند اهواز و شوش و...، رنگ خواهد باخت.

 کارگران فولاد و هفت تپه تا هم اکنون دستاوردهای درخشانی را کسب کرده اند. دهها بار دور هم جمع شده اند، با هم تصمیم گرفته اند و با هم پای اقدامات مورد نظر خود رفته اند. همین حقیقت و هوشیاری و عدالتخواهی آنها، اتحاد بالای آنها، اتکای آنها به نیروي متحد خود و هم طبقه ای ها و مردم شریف و آزادیخواه، فریب نخوردن و التماس نکردن از سرمایه داران و حاکمیت و عوامل آنها و اتکا به خود، آنها و رهبران و سخنگویانشان را در چشم طبقه کارگر و محرومان جامعه، به عنوان پاره تن خود و به عنوان سخنگو و نماینده دهها میلیون انسان جای داده است.

 امروز تلاش برای آزادی کارگران فولاد، تلاش برای آزادی علی نجاتی و ملغی کردن همه پرونده ها و وثیقه های سنگین برای کارگران فولاد و هفت تپه از جمله وثیقه سنگین برای اسماعیل بخشی، آزادی حامیان آنها از جمله سپیده قلیان و  عسل محمدی و پایان دادن به تعقیب و فشار و تهدید مرکز پلیسی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، بر دوش دهها میلیون کارگر و انسان آزادیخواهی است که به پیروزی هفت تپه ای ها و کارگران فولاد چشم دوخته اند. کارگران فولاد و هفت تپه و گروگانهای آنها و خانواده هایشان را نباید تنها گذاشت. مراکز پلیسی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، قضات و شکنجه گر و زندانبانان آنها و روسایشان را باید افسار کرد. کارگران فولاد و هفت تپه شایسته بزرگترین حمایتها هستند. زندانیان آنها گروگانهای دهها میلیون انسان حق طلب و آزادیخواه در ایران اند. همه باید فوری آزاد شوند و همه پرونده ها و بگیر ببندها باید پایان یابند.

 

زنده باد اتحاد کارگران

زنده باز آزادی و برابری
 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

٢٦ آذر ١٣٧٩- ١٧ دسامبر ٢٠١٨