تاجزاده و کالای بنجل اصلاح طلبی

 

 

آسو فتوحی
 

مصطفی تاجزاده از متفکرین جمهوری اسلامی اخیرا در مصاحبه ای از تاریخ جنایات و کشتار حکومت مطبوع اش دفاع میکند و برای خود و سردمداران و مسئولین و مسبین چهار دهه جنایت و اعدام و شکنجه پرونده ای سفید می سازد. ایشان با استناد به تاریخ به تبرئه همسرنوشتی هایش و حکام و سردمداران جمهوری اسلامی می پردازد و میفرمایند که: "این تعداد از کشتار منطقی بوده. ما در اول انقلاب فقط پانصد نفر کشتیم و حتی در اعتراضات هشتاد وهشت فقط دویست نفر کشتیم که  دزد و خائن و فاسد و از نظر گرایش فکری با ما نبودند و از ارزشهای ما فاصله داشتند".

 تاجزاده با زیرکی خشونت و کشتار بعد از انقلاب توسط جمهوری اسلامی را با انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر مقایسه میکند و میگوید در مقایسه با این انقلابها، انقلاب اسلامی کمتر خونین بود. آقای تاجزاده حق دارد انقلاب ۵۷ یکی از کم خونین ترین و "مسالمت آمیزترین" انقلابهای قرن بود، کشتار و قتل عام جمهوری اسلامی در سالهای ۵۸ تا ۶۱، جنایت رژیمی بود که با رسالت به خون کشیدن این انقلاب به قدرت رسید و  چهار سال سرکوب خونین این انقلاب از تهران تا کردستان، از کارخانه تا دانشگاه ادامه داشت. صدها هزار اعدام، تحمیل جنگ به مردم در کردستان نه در طی انقلاب که پس از آن و توسط ضد انقلاب حاکم، آقای تاجزاده و یارانشان، صورت گرفت.

 باید گفت که در بررسی رویدادهای تاریخی و جنایات هولناکی چون نسل کشی ها و کشتارهای عظیم نمی توان با اتکا به ارقام و اعداد جنایتی را موجه و دیگری راغیرانسانی جلوه داد. ارتکاب قتل شخصی یا دولتی چه یک نفر چه هزاران نفر فرقی نمی کند جنایت است و برای جنایت و جانی با هر درجه از بی‌شرمی نمی توان پرونده سفید درست کرد. آقای تاجزاده حافظه مردم را دست کم میگیرد، جامعه هنوز اعدام در خیابانها با سوال "کمونیستی یا نه"، "خدا را قبول داری یا نه" را فراموش نکرده اند. آقای تاجزاده بیهوده تصور میکند اگر ایشان و یارانشان امروز با فوکول کراوات حرف از "پرهیز از خشونت" و اصلاح رژیم بزنند، جامعه هم آنها را نه در قامت سرکوبگران و عاملین کشتار دیروز که متفکر و دگراندیش نگاه میکنند. مردم در ایران تاریخ سیاه به قدرت رسیدن اینها را فراموش نکرده اند!

 دوم اینکه آمار قتل و جنایت دولت مطبوع شما بسیار سنگین تر از این حرفهاست. با تحویل دروغ و تحریف و منطقی جلوه دادن قتل عام مردم نمی توانید جان شیرین هزاران انسان شریفی را که در طول چهل سال حاکمیت ننگینتان با اعدام و شکنجه در زندانهایتان گرفته اید زیر فرش کنید. پرونده تاجزاده و همپالگی هایش بسیار سیاه تر از این حرفها است.

 تاجزاده متفکر اصلاح طلب و ناجی حکومت در مصاحبه دیگری می گوید: "اتفاقات سال های اخیر بعد از بهار عربی بیم عمیق و گسترده ای بین مردم ایجاد کرده که ممکن است انقلاب ... پیامدهای بسیار ویرانگری داشته باشد که قبلاً با آنها مواجه نشده بودیم".

 بله به درست تحولات منطقه و ایران می تواند با در نظر گرفتن نیروهای ارتجاعی دخیل در این امر به سمت سوریه ای و عراقیزه شدن برود و اتفاقا تاجزاده و یارانش از مهره های اصلی تبدیل کردن جامعه به سوریه و گردانندگان سناریو سیاهی کردن جامعه هستند. این همان حربه آنها و سران رژیم برای تهدید مردم است که بگویند: "اگر از خواست و مطالباتتان کوتاه نیائید جامعه را برایتان به برزخ بدل می کنیم".  این مهره ها از الاهواز تا ناسیونالیسم و قوم پرستان، تا باندهای درون رژیم، سپاه پاسداران، عربستان، آمریکا و مواجب بگیرانشان همه در منطقه هستند.  تعمیم این تحلیل ها به تحولات امروز جامعه ایران یک وصله ناجور است. آقای تاجزاده گرای پرتاب بمب تهدید و هراساندن جامعه را اشتباه گرفته است.

 رادیکالیزم و فشار پایین جامعه، تحرکات و مطالبات زنان و معلمان و کارگران و مردمی که رفاه و امنیت و آزادی و آسایش می خواهند، زنگ خطری برای کل بورژوازی در ایران است. تاجزاده سوت پایان عمر جمهوری اسلامی را شنیده و با هشدار "ایران را سوریه میکنیم" به جنگ جنبشی که برای به زیر کشیدنشان به میدان آمده میرود.

باید اذعان کنم که، از پوزسیون تا اپوزیسیون بورژوازی از خامنه ای تا تاجزادها و رضا پهلوی و همگی شیپور جنگ طبقاتی محرومین ایران و کارگران قدرتمند جامعه را شنیده اند. ادامه این جنبش، تصویر هراس انگیز نابودی شان را به درست برایشان نمایان ساخته است و به همین دلیل دست به دامان این "تحلیل ها" و در اصل تهدید ها می شوند.

تاجزاده در ادامه مدعی است که: " در ایران انقلاب و تغییر رژیم سیاسی صورت نمی گیرد. انقلاب اساساً در دوره هایی صورت می گیرد که جامعه دو قطبی شده باشد. مادام که درصد عظیمی از مردم اصلاح سیستم را به تغییر آن از طریق انقلاب ترجیح می دهند. تا اصلاحات در جامعه زنده است و تا حرف خاتمی در افکار عمومی پذیرش دارد، نه انقلاب در ایران شکل می گیرد و نه کشورهای خارجی می توانند در آن دخالت کنند. اصلاح طلبان می توانند همچنان به باز شدن راه کمک بکنند و برای این منظور صریح تر از گذشته با حکومت و مردم صحبت کنند. اصلاح طلبان باید خواستار برچیده شدن دولت پنهان و بازگشت نظامیان به پادگان ها شوند. برگزاری انتخابات سالم، تاسیس شبکه های خصوصی، رفع فیلترینگ، به رسمیت شناختن حقوق و سبک زندگی یکدیگر باید از دیگر مطالبات و اهداف اصلاح طلبان در دورۀ فعلی باشد".

 اولین پیام تاجزاده به سران حکومت  جمهوری اسلامی این است که، اگر جناح او را هم در قدرت سهیم کنند و بیشتر بازی بدهند، آنها می تواند شانسی برای نجات نظام باشد. کسی باید به تاجزاده بگوید که از قافله بسیار عقب هستید.  دوره ای که اصلاح طلبی سوپاپ اطمینان بود تمام شده. آندروه سوخت و برباد رفت. دیماه سوت رفتن جمهوری اسلامی از ولی فقیه تا اصلاح طلب، از خوش خیم و بدخیم آنرا به صدا درآورده، اینرا رقبای تاجزاده به خوبی میدانند. تلاش تاجزاده برای فروش کالای بنجل اصلاح طلبی به جناح رقیب آنهم در ایندوره فقط نشان از استیصال و بن بست اینها دارد.

 جامعه ایران هیچوقت تا این حد قطبی نبوده، هیچوقت تا این حد امید به تغییر به قدرت خود در میان مردم و بویژه طبقه کارگر بالا نبوده. هیچوقت تا این حد به جمهوری اسلامی و جناح های آن بی توهم نبوده. جامعه ای که تجربه انقلاب ۵۷ را دارد اینبار برای به زیر کشیدن حاکمیت با قدرتی متحدتر، آگاه تر، با طبقه کارگر و کمونیستهایی متحزب، رادیکال، ماگزیمالیست و روشن بین تر به جدال بورژوازی می آیند و آینده را از آن خود میکنند.

 زمانیکه خامنه ای اعلام کرد: "نفوذ بیگانه و اجنبی و آمریکا و عربستان در کار است"  کارگران فریاد می زنند: "به ما حقوق نمیدن مرگ بر آمریکا"، پیام دندان شکن تر از این می خواهید. پرونده شما و سپاه و آمریکا و عربستان و مزدبگیرانتان یکجا بسته شد.

 زنان جامعه به حکام اسلامی می گویند دست و پا زدن بیشتر در باتلاق حکومت ضد زن تان به غرق شدن بیشترتان کمک میکند. زنان جامعه از نظر سنت، فرهنگ و ارزش ها با شما نیستند. اعتراضات امروز زنان تنها حکم برچیده شدن نظام مورد نظر ایشان را نوید میدهد. ظاهرا پیام سمینارها و سخنرانی های آتشین زنان را در هشت مارس نشنیده اند. دختران انقلاب پیام روشنی برای تاجزاده ها گذاشتند. زنان گفتند که حکومت و همچنین ناجی نظام متحجّر و زن ستیز و مدافع تحقیر زن نمی خواهیم. عربستان و آمریکا هم نمی خواهیم. آزادی و رفاه و برابری حقوقی و حقیقی و بازگشت حرمت انسانی که در شأن زنان باشد می خواهند و شعارشان است. مردم عاصی به روشنی شعار "دشمن ما همینجاست؛ دروغ میگن آمریکاست" را به گوش امثال این متفکر رژیم اسلامی رساندند.

 جامعه دارد به رژیم می گوید فیلتری را که بر چشم و گوش گذاشتید بردارید تا روشن تر و بهتر ببینید و بشنوید.  برای مردم بخروش آمده نمی توانید جوک بگوئید. ایندرجه از قطبی شدن جامعه را نمی توانید با "تحلیل هایی" مخفی کنید، چه اندازه دیگر قطبی شدن می خواهید بشنوید؟ آیا فریاد "اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا" تیر خلاص را بر پیکرتان نزده است؟.

جدال رو در رو مدتها است آغاز شده و تلاش در بازارگرمی برای کالای بنجل اصلاح طلبی یا ترساندن مردم از خون پاشیدن به انقلابشان از حالا شکست خورده. آقای تاجزاده بهتر از هر کسی میداند  برای مقابله با این جامعه قطبی شده و آماده جنگ باید علیه سیل عظیم کارگران معلمان، دانشجویان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب بایستند. باید در برابر صف مصمم زنان ایران و اکثریت جامعه که با شعار امنیت و رفاه و آزادی و برابری به خیابان آمده‌اند، بایستند. امری که جمهوری اسلامی امروز از آن عاجز است.

 باید به صف عظیم کارگران، زنان، معلمان، دانشجویان و مردم آزادی خواه و برابری طلب، خسته نباشید گفت که با قدرت نیروی اتحادشان، لرزه و هراس بر اندام بورژوازی و نظامش انداخته اند.

 زنده باد اتحاد طبقاتی

 
۱۶ دسامبر ۲۰۱۸