دنيايي که ما نساخته ايم!

 

 

 

فواد عبداللهي


با قتل فجيعانه جمال خاشقچي در سفارتخانه عربستان در ترکيه، نظام حاکم بر جهان ما گامي ديگر به سمت وحشيگري برداشت. دولت عربستان با اعزام يک جوخه ۱۵ نفري براي قطعه قطعه کردن خاشقچي نه تنها گوي سبقت را از بقيه جلادان در منطقه ربود بلکه شيوه جديدي از ترور مخالف سياسي را در سفارتخانه ها مد کرد. اما قتل خاشقچي نه يادآور فيلم ”کشتار با اره برقي در تگزاس“ است و نه شبيه ”سگ هاي پوشالي“ سام پکين پا..

اين ترور را بايد در اوضاع و احوال جهان امروز جستجو کرد. جهان بي قاعده، بي استاندارد، جهان رقابت در آدم کشي! دنيايي که از حمله نظامي به يک کشور تا بريدن سر آدميزاد در آن جرم نيست! اين دنياي ”رنگين“ اقوام و مذاهب است؛ دنيايي که در آن براي گرفتن کرسي استادي ميتوان دکتراي اقوام شناسي و مذهب شناسي و فرهنگ تراشي گرفت؛ تمام معاهدات و توافقات بعد از پايان جنگ جهاني دوم زير پا گذاشته شده اند. 

دنياي امروز را بانيان بمباران بلگراد و به خون کشيدن جامعه عراق و سوريه و يمن و ... مي گردانند. دنياي ما را صاحبان عظيم ترين زرادخانه ها و مهمات نظامي ساخته اند. در اين دنيا ميتوان مثل رژيم ايران، اپوزيسيون مستقر در خاک کشور همسايه را با موشک زد و به احد و الناسي هم پاسخگو نبود! در اين نظام ميتوان مثل رژيم عربستان گردن مخالف را از ته زد و کماکان صاحب کسري ”حقوق بشر“ در سازمان ملل  بود؛ در اين جهان ميتوان از زبان خانم مادلين البرايت شنيد که چگونه تحريم اقتصادي عراق که به مرگ بيش از نيم ميليون کودک انجاميد، ارزشش را داشت! در اين جهان ميتوان تمامي شيرازه مدنيت در يک کشور را زير و رو کرد و اسمش را گذاشت ”آزادسازي“ و کيفر دادن ديکتاتورها!

اين دنياي بيکر هاميلتون ها، دنياي قداره بندهايي چون بوش ها و ترامپ ها و خامنه اي ها و شيخ پشم الدين هاي خليج و نتانياهوها و طالبانها و پوتين ها است؛ دنياي کج و معوجي است که تنها با توسل به ترور و زور بر سر پا مانده؛ جهان آنها، امروز ”قرباني“ و قاتل مي طلبد و اين رمز بقاء آن است. در دنياي آنها بشر بايد به دوران آشور باني پال و معاويه  و چنگيز رجعت کند.

اما اين ”پايان تاريخ“ نيست. من و شما و ميليونها انساني که از خشم و نفرت عليه سازندگان اين نظام لبريزيم، دنياي آرزوهاي شريف و شيرين بشري را  در مقابل دنياي رو به زوال حاکمين پي ريزي ميکنيم. زندگي انسان عصر ما يکسره در تاريکي فرو نرفته است. آرزوها و آرمانهاي بشري در راه ايجاد دنيايي نو کماکان شعله ميکشند. دوره حاکميت سرمايه داري، دوران حاکميت ارتجاعي دولت هايي چون عربستان و ايران سالهاست گذشته است. مردم جهان اين جانوران را خوب ميشناسند.

رسيدگي به جرايم همه جانيان عليه بشريت، تنها و تنها در دست سوسياليسم و کمونيسمي است که عليه اعدام، عليه ميليتاريسم و لشکر کشي فاشيستي، عليه آدم کشان اسلامي و قومي  به ميدان آمده و قدرت را بدست گرفته است.