حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست (خط رسمی)

 

 

فراخوان به مردم آزادیخواه

شوراهای مردمی را در محل کار و زندگی تشکیل دهید!

 

 

مردم آزادیخواه!

 خیزش دیماه برای آزادی، رفاه و امنیت سوت پایان عمر جمهوری اسلامی را به صدا در آورد. امروزهمگان اذعان میکنند که دورنمای سرباز کردن مجدد تحرکات وسیع و اجتماعی و سراسری در ایران، وسیعتر و عمیقتر از خیزش دیماه، تحرکاتی که مسئله قدرت سیاسی و به زیر کشیدن جمهوری اسلامی را در دستور فوری جامعه بگذارد، نه تنها ممکن است که بسیار محتمل است. برای دخالت در این تحولات و مواجه با آن همه، در جبهه های راست، از آمریکا و ترامپ با اتکا به دستجات قوم پرست و مذهبی، تا دستجات و باندهای درون حکومتی، خود را آماده میکنند.

 اگر شانس نیروهای راست تنها اتکا به دول ارتجاعی و عدم دخالت آگاهانه و متشکل مردم در سرنگونی جمهوری اسلامی است، شانس ما کارگران و زنان و مردان آزادیخواه برعکس در قدرتمند و متشکل شدن، نه تنها برای  به زیر کشیدن جمهوری اسلامی که برای تضمین آینده ای سعادتمند و انسانی برای اکثریت مردم است.

 این مهمترین درس خیزش دیماه بود. قدرت متحد و متشکل ما زمین را زیر پای همه نیروهای ارتجاعی به لرزه در میاورد.

 به این منظور حزب حکمتیست (خط رسمی) شما را به تشکیل شوراهای مردمی در همه محلات مسکونی و کاری و تحصیلی فرا میخواند. 

 شوراهایی که متکی به مجامع عمومی مردمی در محل های کار و زندگی و تحصیل است، دمکراتیک ترین و مستقیم ترین راه تامین و تضمین اعمال اراده محرومین و محکومین در مقابل تحمیل قدرت حاکم ونیروهای مخرب است.

 شوراهای مردمی که محمل سازمان دادن و هدایت مبارزات امروز علیه فقر و گرانی و بی آبی و سرکوب و فساد مالی سران جمهوری اسلامی و ابزار قدرتمند کردن خود از پائین، و  تضمین دخالت مستقیم در پروسه سرنگونی جمهوری اسلامی است.

 تنها و موثرترین و ممکن ترین راه سازمان دادن قدرت خود و تضمین جاری کردن تصمیم آگاهانه خود، تشکیل شوراهای مردمی، متکی به مجامع عمومی، در محل کار و زندگی و متکی کردن اعتراضات و تحرکات و تعرضات مردم به این شوراها است.

 تشکیل شوراهای مردمی در محلات مسکونی، در مدارس و دانشگاهها و محل های کار، و سپردن تصمیم گیری به این شوراها، میتواند دست دخالت از بالا، از بیرون و از داخل، نیروهای پروترامپ یا باندهای حکومتی و باندهای قومی و را کوتاه کند و بعلاوه اعمال اراده پایین را در راستای منافع آنها تضمین کند.

 شوراهای مردمی که در سیر سرنگونی جمهوری اسلامی بعلاوه با تسلیح همگان، مقابله با نیروهای ارتجاعی و مسلح و دفاع از زندگی و امنیت مردم را به عهده خواهند گرفت.

تشکیل شوراهای مردمی بهترین و مناسب ترین راه برای کمونیستها و بویژه حزب برای دخالت، سازماندهی، هدایت و رهبری مبارزات مردم علیه جمهوری اسلامی و آلترناتیوهای راست در جامعه است.

 فعالین حزب حکمتیست (خط رسمی) در کنار شما مبتکرین، مبشرین و سازماندهدگان شوراهای مردمی اند و تلاش برای هدایت این شوراها در مبارزات امروز تا فردای گسترش اعتراضات، را مهمترین وظیفه خود میدانند.

 فرصت کم است و برای سازمان یافتن و متشکل شدن فردا دیر است باید از امروز دست به کار شد.

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست (خط رسمی)

ژوئیه ٢٠١٨