حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست (خط رسمی)

 

 

 

خیزش مردم در عراق برای آزادی، رفاه و امنیت

 
 

مردم محروم عراق در ابعاد وسیعی در خیابانها و میادین شهرهای مختلف با تجمعات و تظاهرات، به گرانی، فقر، بیکاری، کمبود آب و برق و بالاخره دزدی و اختلاس و فساد مالی حاکم در این کشور اعتراض کردند. اعتراضات رو به گسترش، به آتش کشیدن دفاتر احزاب اسلامی حاکم در عراق و فریادهای سرنگونی نظام، زمین را زیر پای مرتجعین در بغداد و بصره و تهران به لرزه درآورده است. 

موج اعتراضات اخیر در شهرهای جنوبی عراق همگان را یکبار دیگر متوجه مردم محروم درعراق کرده است، با این تفاوت که اینبار نه بعنوان قربانیان ترور باندهای قومی و مذهبی، بلکه بعنوان مردمی که برای رفاه و سعادت علیه کل نیروهای ارتجاعی به میدان آمده اند.

مردم آزادیخواه عراق، از بی حقوقی، فقر، بیکاری، و از فقیرتر و محروم تر شدن اکثریت جامعه از طرفی و همزمان افزایش ثروت و امکانات  اقلیتی مفتخور، به ستوه آمده اند. مردم عراق از تفرقه قومی و مذهبی جان به لبشان رسیده است و اعتراضات اخیر تنها سرآغاز زمین لرزه های اجتماعی بزرگتر بر متن نفرت تلمبار شده محرومان جامعه علیه حاکمیت مشتی گانگستر قومی و مذهبی در حاکمیت عراق است.

امروز همه سران حاکم و مسببین این نابسامانی از عبادی تا مقتدی صدر و سیستانی هر یک به شیوه ای، از فریب و حقه بازی و اظهار "همدردی" و "درک معضل معیشت" مردم، تا تهدید و ردیف کردن اتهامات همیشگی، در تلاشند این اعتراضات را مهار، دامنه آنرا محدود و نهایتا آنرا سرکوب و صدای اعتراض محرومان جامعه را خاموش کنند. این اوباشان مدت ها است که "صدای فریاد گرسنگان را شنیده اند!" مدت ها است که خطر طغیان گرسنگان و محرومان جامعه را به یکدیگر گوشزد میکنند و  تلاش میکنند به شیوه های مختلف و با طرحهای گوناگون از عروج آن جلوگیری کنند! موج اعتراضات اخیر "احساس خطر" را تبدیل به کابوسی واقعی و زنده کرد!

خیزش مردم به تنگ آمده از فقر و فلاکت و استبداد در ایران و عراق عروج جنبش توده ای عظیمی علیه مرتجعین حاکم در تهران و بغداد، علیه دهها سال حاکمیت قومی و مذهبی، علیه قومی و مذهبی کردن جامعه و برای دستیابی به آزادی، رفاه، امنیت و برابری است. جنبشی که میتواند چهره خاورمیانه را تماما تغییر دهد و نویدبخش آزادی، برابری، رهایی از هویتهای کاذب قومی و مذهبی، رهایی از استثمار و فقر و فلاکت باشد.

حزب حکمتیست (خط رسمی) در کنار حزب کمونیست کارگری عراق در صف مقدم این جنبش برای قدرتمند تر کردن آن علیه همه نیروهای ارتجاعی و راست، علیه توطئه های حاکمین، برای تضمین دخالت آگاهانه و متشکل طبقه کارگر و مردم محروم در این جدال سرنوشت ساز و بالاخره برای به پیروزی رساندن آن ایستاده اند.

 

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست (خط رسمی)

٢٢ ژوئیه ٢٠١٨