حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

 

در حاشیه کناره گیری چهار رفیق از رهبری حزب کمونیست کارگری عراق



اخیرا و بدنبال پلنوم ٣٣ حزب کمونیست کارگری عراق و رای این پلنوم به اخراج رفیق فلاح علوان، رفقا مٶید احمد، ینار محمد، رشید اسماعیل و محمد شنان از حزب کناره گیری کرده اند. رهبری حزب حکمتیست(خط رسمی) با اطلاع از مسئله طی صحبتی با رفیق مٶید احمد درخواست دیدار حضوری با هدف یافتن راهی برای حل اختلافات شد که متاسفانه رفقا آنرا قبول نکردند. پس ازعلنی شدن کناره گیری این رفقا، رهبری حزب طی نامه ای علنی، خطاب به این رفقا و رهبری حزب کمونیست کارگری عراق، تقاضای کنگره فوق العاده، به عنوان تنها راه قانونی حل اختلافات، را کرد که علیرغم استقبال حزب کمونیست کارگری عراق، این رفقا طی نوشته ای زیر عنوان "جواب به پیشنهاد کنگره فوق العاده حزب کمونیست کارگری عراق" به تاریخ سوم ژوئن ٢٠١٨ این پیشنهاد را هم رد کرده و عملا تلاش برای حل اختلافات را به بن بست رساندند.

 جوابیه رفقا در رد تقاضای کنگره فوق العاده حاوی احکامی سنگین و اثبات نشده در مورد حزب کمونیست کارگری عراق و رهبری این حزب، که رفقا تا زمان استعفا افتخار عضویت در آنرا داشتند، است. تنها نکته مستدل و روشن در جوابیه رفقا اعتراض به اخراج یک عضو کمیته مرکزی در پلنوم ٣٣ است. پلنومی که رفقا درهمه مباحثات آن، منجمله رای گیری در مورد اخراج این رفیق شرکت کرده اند.  

 تصمیم این رفقا به استعفا در اعتراض به اخراج فلاح علوان، به بن بست رساندن همه تلاش ها برای حل مشکلات، و اتهامات سنگین علیه رهبری حزب کمونیست کارگری عراق نه تنها اقدامی مسئولانه و اصولی نیست، بعلاوه مغایر همه سنتها و موازین قانونی است که در جنبش ما تثبیت شده است. 

 همانطور که پیش از این اعلام کردیم کمک به انسجام و اتحاد سیاسی حزب کمونیست کارگری عراق یکی از مهمترین وظایف کمونیستی ما است و تضعیف حزب کمونیست کارگری عراق را تضعیف جنبش کمونیستی- کارگری در منطقه میدانیم.

 رابطه آتی حزب حکمتیست (خط رسمی) با این رفقا و سازمان احتمالی که شکل بدهند، تابعی است از سیاست و پراتیکی که این رفقا در مبارزه طبقاتی اتخاذ میکنند. طبیعتا مقابله با حملات هیستریک ضد کمونیستهایی که به نام دفاع از این رفقا علیه کمونیسم کارگری، رهبری حزب کمونیست کارگری عراق و منصور حکمت میشود شاخص جدی در ارزیابی از امروز و آینده این رفقا است.

 به امید اینکه این رفقا را در این جدال و جدالهای آتی در کنار خود داشته باشیم.

  

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست (خط رسمی)

۱۱ ژوئن ۲۰۱٨