به: دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری عراق، رفیق سمیر عادل  

به:  رفقا موید احمد، ینار محمد، رشید اسماعیل

رونوشت: دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری کردستان، رفیق عثمان حاج مارف

 

رفقای عزیز

 اتفاقات اخیر در حزب کمونیست کارگری عراق و استعفای سه عضو رهبری این حزب نگرانی جدی را در حزب حکمتیست (خط رسمی) بوجود آورده است.

 ما همیشه کمک به انسجام و اتحاد سیاسی حزب کمونیست کارگری عراق را یکی از مهمترین وظایف کمونیستی خود و تضعیف حزب کمونیست کارگری عراق را تضعیف جنبش کمونیستی- کارگری در منطقه دانسته ایم. در همین راستا و تا کنون در تمام اجلاسهای مشترک با رهبری این حزب و همزمان حزب کمونیست کارگری کردستان در این جهت و برای جوابگویی به موانع و مشکلات بر سر راه تلاش کرده ایم.

 پس از پلنوم اخیر کمیته مرکزی و استعفای سه رفیق نام برده نیز در تماس و مکالمات تلفنی با رفقای رهبری حزب و رفیق موئد احمد تاکید کرده ایم که حل اختلافات تشکیلاتی و آئین نامه ای را باید به کنگره فوق العاده حزب واگذار کرد.

 اکنون رسما از شما تقاضا میکنیم برای پایان دادن و حل معضلاتی که به اذعان همه رفقا ناشی از اختلافات سیاسی نیست، هرچه سریعتر کنگره فوق العاده ای را برگزار کرده و در بالاترین مرجع و مجمع رسمی و قانونی حزب مسائل مورد اختلاف را حل کنید.

 
رفقا!

 همگی ما شاهدیم که پس از این اتفاق، ضد کمونیستهایی، که ظاهرا فرصت را عنیمت شمرده اند، موج حملات هیستریک غیر سیاس و فحاشی خود به کمونیسم کارگری، احزاب کمونیست کارگری عراق و کردستان و منصور حکمت را شروع کرده اند. طبیعتا توافق دارید که مقابله با این حملات و دفاع از کمونیسم کارگری و احزاب آن وظیفه تک تک شما مستقل از هر اختلافی است که با هم دارید.

 بار دیگر تاکید میکنیم برگزاری کنگره فوق العاده و حل این مسائل و روشن کردن درجه اختلافات و یافتن راه حلی برای انسجام و اتحاد در صفوف جنبش مان اولین و مهمترین وظیفه شما است. حزب کمونیست کارگری-حکمتیست (خط رسمی) مانند همیشه در این تلاش در کنار شما است.
 

 با احترام

آذر مدرسی

دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

 ۲٨ مه ۲۰۱٨